انواع کمپرسور بیتزر آلمان را بهتر بشناسید

انواع کمپرسور بیتزر آلمان را بهتر بشناسید

در این مقاله سعی بر این شده که شما را با انواع کمپرسور بیتزر شامل کمپرسور پیستونی بیتزر، کمپرسور اسکرو بیتزر و کمپرسور اسکرال بیتزر آشنا نماییم.

کمپرسور بیتزر

کمپرسور برودتی چیست ؟

کمپرسور قلب سیستم خنک کننده سیستم تبرید است و وظیفه گردش مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد.

کمپرسور بیتزر

کمپرسور بیتزر محصول یکی بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور در جهان،  شرکت بیتزر Bitzer آلمان است. این کمپرسور در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا و چین تولید می‌شود که همه تحت نظارت شرکت بیتزر آلمان می باشند.

از کمپرسور بیتزر در سردخانه های صنعتی بالای صفر، سردخانه زیر صفر، تونل انجماد، صنایع نفت وگاز، فولاد سازی، صنایع غذایی، مینی چیلر، چیلر تراکمی، پکیج یونیت، کندانسینگ یونیت و هر صنعتی که نیاز به خنک سازی دستگاه ها را دارد استفاده می شود.

مزیت های کمپرسور بیتزر نسبت به باقی کمپرسورها

  1. تنوع در نوع تکنولوژی
  2. تراکم و ظرفیت کمپرسورها
  3. مصرف انرژی کمتر
  4. ضریب عملکرد بالاتر

انواع کمپرسور بیتزر

کمپرسورها را بر اساس ساختار به سه دسته ذیل تقسیم می کنیم.

کمپرسور سمی هرمتیک

کمپرسور سمی هرمتیک به صورت نیمه باز می باشد و می توان آن ها را تعمیر یا قطعات آن را تعویض کرد.

کمپرسور هرمتیک

کمپرسورهای هرمتیک به صورت بسته طراحی می شود و غیر قابل تعمیر هستند.

کمپرسور اسکرال بیتزر

کمپرسور باز یا تسمه ای

دراین کمپرسورها موتور الکتریکی خارج از دستگاه قرار دارد. از ویژگی های کمپرسور تسمه ای می توانیم به قابلیت تعمیر ساده، دوام بسیار بالا، وزن کم، حرکت آرام و قابلیت کار با انواع گازها اشاره کنیم.

انواع کمپرسور بیتزر؛ بر اساس نحوه فشرده سازی

کمپرسورها را بر اساس نحوه فشرده سازی به صورت ذیل می توان نام برد.

ادامه مطلب  چرخ گوشت 1400 چندکاره گیربکسی فلزی ارزان جدید

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی بیتزر که به کمپرسورهای رفت و برگشتی معروف هستند به صورت باز (open) و سمی هرمتیک (Semi Hermetic) تولید می شوند.

کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی

کمپرسورهای سمی هرمتیک دارای موتور الکتریکی با قدرت بالایی هستند. از ویژگی های این کمپرسور می توان به قابلیت کنترل، لرزشش و صدای کم، سازگاری با افزایش دمای کندانسور، کاهش مصرف انرژی و ضد سایش بودن اشاره کرد.

کمپرسورهای نیمه هرمتیک ۲ مرحله ای

این کمپرسورهای رفت و برگشتی ۲ مرحله ای یا پیستونی دارای دنده محرک بهینه و موتور کارآمد می باشد و برای طیف وسیعی از کاربردها طراحی شده است. این سری از کمپرسورهای نیمه هرمتیک ( سمی هرمتیک ) بسیار قابل اعتماد، قوی و مناسب برای انواع مبردها می باشند.

کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسور اسکرو بیتزر در سه مدل باز (Open)، سمی هرمتیک (Semi Hermetic) و هرمیتک (Hermetic) طراحی می شوند.

کمپرسورهای هرمتیک اسکرو بیتزر

بر اساس چندین دهه تجربه، این سری ها برای نیازهای خاص سیستم های تهویه مطبوع طراحی شده اند. به لطف یاتاقان های غلتکی با اندازه بزرگ، این کمپرسورها عمر طولانی دارند و بسیار قابل اعتماد هستند. همچنین محدوده فرکانس وسیع آنها راندمان بار کلی و جزئی بهینه را فراهم می کند.

کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر

این کمپرسوربا انواع گازهای تولید شده سازگاری دارد، برای کارهای تجاری و صنعتی مناسب است و کاربرد خوبی در سیستم های تیربد با دمای منفی صفر دارد. از ویژگی های این کمپرسور به اطمینان پذیری، تطبیق پذیری، طراحی بسیار با دوام، مصرف انرژی پایین آن در هر دو حالت پر بار و کم بار می توان اشاره کرد.

ادامه مطلب  ترفندهای راه اندازی پکیج در حالت زمستانه

کمپرسور اسکرو بیتزر

کمپرسور کامپکت اسکرو

کمپرسور کامپکت اسکرو برای چیلرهای صنعتی و هیت پمپ بیشترین استفاده را دارد، دارای کنترل مکانیکی، ظرفیت و بازه ی عملکردهای بزرگ است. از ویژگی های این کمپرسورمی توان به پایین بودن اتلاف داخلی، ابعاد کوچکتر، اتصال به خنک کننده های خارجی، سازگاری با دمای پایین اوپراتور و سازگاری با دمای بالای کندانسور اشاره کرد.

کمپرسور اسکرال

کمپرسورهای اسکرال به صورت هرمتیک تولید می شوند. کمپرسورهای اسکرول هرمتیک بیشتر در تهویه مطبوع و پمپ حرارتی کاربرد دارند. از ویژگی های این کمپرسور بیتزر به ظرفیت خنک کنندگی بالا، قابلیت اطمینان، بهره وری انرژی استثنایی و سطح سر و صدای کم می توان اشاره کرد.

کمپرسورهای دو مرحله ای بیتزر

از کمپرسور بیتزر دو مرحله ای، بیشتر برای سردخانه هایی با دمای پایین استفاده می شود، این کمپرسور گاز درون دستگاه را در دو مرحله فشرده می کند، که باعث افزایش سرمایش درون دستگاه می شود، همچنین بیتزر دارای سیستم حفاظت برودتی است. طراحی کمپرسور بیتزر به صورتی است که لرزش دستگاه و صدا را کاهش داده است.

کاربرد کمپرسور بیتزر چیست؟

از کمپرسور های بیتزر در هر جایی که احتیاج به سرمایش باشد می توان استفاده کرد، به طورمثال، کمپرسورهای تبرید BITZER برای ساخت یخچال با دمای پایین در فروشگاه های زنجیره ای استفاده می شوند، به فریز کردن مواد غذایی کمک می کنند وهمچنین امکان ساخت و نگهداری داروهای ضروری را فراهم می کنند.

کمپرسور بیتزر یا کوپلند کدام بهتر است؟

معمولا کمپرسورهای Bitzer نسبت به کمپرسورهای Copeland کارآمدتر هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند. کمپرسورهای بیتزر نه تنها سبز (به معنی انرژی کمتر) هستند، بلکه به معنای واقعی کلمه سبز رنگ هستند.

ادامه مطلب  جا کلیدی جادویی که به شما اسکناس می دهد

کمپرسور بیتزر از چه روغنی استفاده می کند؟

کمپرسورهای BITZER که برای استفاده با مبردهای HFC و HFO بدون کلر (R134a، R404A، R407A/C/F، R507A، R1234yf، R513A، R450A و غیره) در نظر گرفته شده‌اند، با روغن پلی‌استر با کیفیت بالا شارژ می‌شوند. در این موارد یک “Y” به نام نوع کمپرسور اضافه می شود.

کدام نوع کمپرسور بهتر است؟

ازقابل اعتماد ترین و کارآمدترین کمپرسورها می توانیم به کمپرسورهای اسکرو اشاره کنیم، اما لازم است به خاطر داشته باشید که این کمپرسورها برای کاربردهای کوچک مقرون به صرفه نیستند. همچنین در زمانیکه، کم سر و صدا بودن کمپرسور مهم باشد، کمپرسورهای روتاری بهترین گزینه هستند زیرا آنها بی صدا و دارای لرزش کم هستند.

چه نوع کمپرسوری در سردخانه استفاده می شود؟

در سردخانه ها از کمپرسور رفت و برگشتی به دلیل مزایایی چون نسبتاً ارزان بودن، طراحی ساده و کارکرد آسان استفاده می شود. همچنین از کمپرسورهای روتاری به علت راندمان بالای کمپرسورهای دوار استفاده می شود زیرا این کمپرسورها می توانند مبرد را مکش کرده و آن را فشرده نماید.

چگونه یک کمپرسور سردخانه انتخاب کنم؟

برای انتخاب کمپرسور سردخانه باید بر اساس جداول ظرفیت کمپرسور سازنده آن را انتخاب کنیم.

 

حتما ببینید

بتن خود متراکم یا scc چیست؟

بتن خود متراکم یا scc چیست؟ | کاربردها + مزایای آن + قیمت در سال ۱۴۰۳

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در جهان است و بتن آماده در انواع مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *