آشنایی با پمپ کارواش و عملکرد آن

آشنایی با پمپ کارواش و عملکرد آن

پمپ کارواش (واترجت) وسیله‌ای است که توسط پمپ پیستونی، آب را به‌صورت پودری روی سطح می‌ریزد و می‌تواند برای شستشوی اتومبیل، کف سالن و راهروها، شیشه‌ها، چمن‌های مصنوعی روف گاردن، حیاط یا زمین‌های ورزشی و موارد دیگر مورداستفاده قرار گیرد. این پمپ‌ها در دو مدل تک فاز و سه فاز موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به اهداف خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید. قابلیت پمپ کارواش صنعتی بسیار بیشتر از پمپ‌های خانگی است و این پمپ‌ها برای اهدافی ازجمله چربی برداری، رنگ‌بری، رسوب‌زدایی، شستشوی دستگاه‌ها و تأسیسات صنعتی به‌کاربرده می‌شوند.

عملکرد پمپ‌های کارواش چگونه است؟

مهم نیست که شما پمپ کارواش صنعتی خریداری می‌کنید یا خانگی، بلکه مسئله مهم این است که مکانیسم عمل در هر دو پمپ یکی است. زمانی که این دستگاه را روشن می‌کنید، پمپ شروع به‌کار می‌کند و سپس آب از نازلی که در دستگاه واتر جت وجود دارد با سرعت بسیار زیاد خارج می‌گردد. با توجه به این موضوع که سرعت جریان آب بسیار زیاد است، می‌تواند به عمق سطح نفوذ کند و آلودگی‌ها را از عمق آن بیرون بکشد. برای استفاده از این پمپ نیاز به هیچ ماده شوینده‌ای نیست و با استفاده از آب پودی که با سرعت‌بالا روی سطح می‌ریزد، آلودگی‌ها  از بین می‌روند.

مزایای استفاده از پمپ کارواش

پمپ‌های کارواش دارای قابلیت‌های زیادی هستند و به افراد کمک می‌کنند با استفاده از آن‌ها به اهداف پاکیزگی و رسوب‌زدایی دست پیدا کنند. در ادامه، به معرفی مزایای این پمپ‌ها می‌پردازیم:

موتور پرقدرت

پمپ‌های کارواش دارای موتورهای پرقدرتی هستند. درواقع، این پمپ‌ها تمامی عملکرد خود را مدیون موتوری هستند که قدرت زیادی دارد و می‌تواند آب را با سرعت زیادی روی سطح بریزد. توصیه می‌شود قبل از خرید این پمپ‌ها، مشخصات فنی موتور را به‌دقت بررسی کنید.

ادامه مطلب  لوازم ضروری آشپزخانه کافه ها

سرعت بالا در از بین بردن آلودگی‌ها

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است استفاده از پمپ کارواش مدنظر قرار گیرد، سرعت‌بالا در از بین بردن آلودگی‌هاست. به‌طور مثال، تصور کنید شما می‌خواهید سطح یک زمین ورزشی را با استفاده از دستگاه واتر جت شستشو دهید. برای اینکار باید دستگاه واتر جت را روشن کنید و دست خود را در زاویه ۳۰ درجه با زمین نگه‌دارید و سپس از گوشه زمین شروع به شستشو کنید. در زمان شستشو نیاز به هیچ ماده شوینده‌ای ندارد. پس از شستشو سطح زمین یکدست می‌شود و شما می‌توانید حس طراوت را تجربه کنید.

عدم آسیب به سطح

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است استفاده از پمپ کارواش مدنظر قرار گیرد، عدم آسیب به سطح است. با توجه به این مسئله که آب با سرعت بالایی خارج می‌شود، برخی از افراد ممکن است نگران باشند که این وسیله روی سطوح خط‌وخش می‌اندازد. بهتر است بدانید این تصور کاملاً اشتباه است و زمانی که آب از این دستگاه خارج می‌شود به‌صورت پودری است و هیچ‌گونه خط‌وخشی را بر روی سطح به وجود نمی‌آورد.

سروصدای کم

پمپ‌های کارواش مدرن که بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته‌شده‌اند، سروصدای کمی دارند. نسل اول این پمپ‌ها سروصدای زیادی داشتند و همین امر نارضایتی‌های زیادی را در میان کاربران به وجود آورد. اما این مشکل در نسل‌های بعدی رفع شد و امروزه این محصولات با سروصدای کم در دسترس هستند. در نتیجه، شما به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها در مصارف خانگی یا صنعتی استفاده کنید و سطوح موردنظر خود را تمیز و پاکیزه نمایید.

هزینه نگهداری پایین

پمپ کارواش هزینه نگهداری پایینی دارد و شما نباید هزینه‌های زیادی را برای نگهداری آن بپردازید. این دستگاه را پس از استفاده باید در یک محیط بدون رطوبت قرار دهید تا به ساختار داخلی و بدنه آن آسیب وارد نشود. همچنین، توصیه می‌شود از ضربه به این دستگاه خودداری کنید تا بخش‌های داخلی پمپ خراب نشوند. هرچقدر به این موارد بیشتر پایبند باشید، به همان اندازه برای مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

ادامه مطلب  راهنمای مطمئن خرید میز ناهار خوری، کمک به زیبایی خانه شما

نکات مهم در زمان استفاده از پمپ‌های کاروارش

برای اینکه بهترین نتیجه را از پمپ کارواش به‌دست آورید، باید در زمان استفاده از آن به برخی از نکات توجه داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • برای اینکه بهترین نتیجه را از این پمپ‌ها به‌دست آورید، باید فاصله با سطح را حفظ کنید و نازل دستگاه را در فاصله نزدیک با سطح قرار ندهید.
  • در زمان شستشو از هیچ ماده شوینده‌ای استفاده نکنید.
  • اگر از دستگاه واتر جت خانگی استفاده می‌کنید، بیشتر از سه ساعت به‌صورت مداوم و پیاپی از این دستگاه استفاده نکنید.

برای خرید پمپ کارواش به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید پمپ کارواش در اختیار شما قرار دهیم. این پمپ‌ها آب را با سرعت زیاد روی سطوح می‌ریزند و دارای کاربرد خانگی و صنعتی هستند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید پمپ‌های کارواش هستید، می‌توانید به فروشگاه ایران پمپ مراجعه کنید و از خدمات گسترده آن بهره‌مند شوید.

حتما ببینید

دکور چوبی چگونه به زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند؟

دکور چوبی چگونه به زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند؟

همواره سوالات زیادی در مورد قیمت دکور چوبی، قیمت میز چوبی و قیمت صندلی کانتر پرسیده می‌شود. بهتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *