چوب پلاست در مبلمان شهری

چوب پلاست در مبلمان شهری

چوب پلاست در مبلمان شهری چه کاربردی دارد؟ جالب است بدانید چوب پلاست علاوه بر اینکه در طراحی خانه نقش مهمی دارد، در فضاهای خارجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این فضاها، مبلمان شهری می باشد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نوع چوب پلاست به دلیل ماندگاری طولانی و مقاومت بالاتر نسبت به چوب، بسیار محبوب و پرکاربرد است. در ادامه به توضیح کامل در مورد استفاده از چوب پلاست در مبلمان شهری می پرازیم. با ما همراه باشید…

 

کاربرد چوب پلاست در مبلمان شهری

چوب پلاستیک، که از ترکیب پلاستیک و چوب تولید می‌شود، می‌تواند یک گزینه مناسب برای استفاده در مبلمان شهری و فضاهای عمومی باشد. به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت، آفت‌ها و تغییرات جوی، مناسب برای فضاهای باز مانند پارک‌ها، فضاهای سبز و مکان‌های عمومی می‌باشد. این محصول بازیافت‌پذیر و دوستدار محیط‌زیست نیز می‌تواند مزایای اضافه‌ای را در این کاربردها به همراه داشته باشد.

مبلمان شهری به مجموعه‌ای از مبلمان‌ها و تجهیزات ساخته شده است که در فضاهای عمومی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی مبلمان شهری، ایجاد فضاهای راحت و زیبا برای استراحت، تفریح و تعامل افراد در شهر می‌باشد. مبلمان شهری معمولاً در پارک‌ها، بلوارها، میدان‌ها، ایستگاه‌ها و سایر فضاهای عمومی قرار می‌گیرد.

مبلمان شهری شامل انواعی از مبلمان‌ها می‌شود که برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند، استفاده از چوب پلاست در موارد ذیل کاربرد دارد:

  • نیمکت‌ها: صندلی‌های بلند و جادار که چند نفر می توانند بر روی آن‌ها بنشینند.
  • میزها: میزهایی با انواع ارتفاع‌ که به همراه نیمکت‌ها برای استفاده در فضای باز قرار می‌گیرند.
  • زباله‌دان‌ها: سطل‌هایی که برای جمع‌آوری زباله‌های تولیدی توسط افراد استفاده می‌شوند.
  • اتاقک ها: استفاده از چوب پلاست در فضاهای اتاقک مانند ایده بسیار خوبی است. فضاهایی مانند کیوسک روزنامه فروشی، غرفه های فروش، کانکس سرویس بهداشتی و…
  • لانه پرندگان: سازه‌های کوچک و زیبا برای ایجاد مکانی مناسب برای پرندگان در فضای باز.
  • سایر تجهیزات: شامل سایر وسایل مانند آلاچیق‌ها، تجهیزات نور و روشنایی پارک، مجسمه و… است که برای تزیین و استفاده در فضای شهری طراحی شده‌اند.
ادامه مطلب  انتخاب خدمات باربری مناسب در اندیشه و شمال تهران

 

 

مزایای استفاده از چوب پلاست در مبلمان شهری

 

مبلمان شهری تاثیر مهمی در ایجاد فضاهای دوست‌داشتنی و زیبا در شهرها دارد و به افراد امکان می‌دهد در طول روز در فضاهای عمومی استراحت کنند و با دیگران تعامل داشته باشند

استفاده از چوب پلاست در مبلمان شهری دارای مزایای زیادی است:

 

  1. مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی: چوب پلاست، در برابر رطوبت، باران، اشعه مستقیم خورشید و تغییرات دمایی مقاوم است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که مبلمان شهری از چوب پلاست برای مدت طولانی مدت استفاده شود.
  2. مقاومت در برابر آفت‌ها و زندگی میکروبی: چوب پلاست حساسیت کمتری به حشرات و آفت‌ها نسبت به چوب طبیعی دارد. این به معنای کاهش نیاز به تجدید سطح و استفاده از مواد شیمیایی ضدآفت می‌باشد.
  3. قابلیت بازیافت و پایداری زیست‌محیطی: چوب پلاست از محصولات بازیافتی و قابل بازیافت استفاده می‌شود. با استفاده از چوب پلاست، می‌توان مصرف منابع چوبی طبیعی را کاهش داده و محیط زیست را حفظ کرد.
  4. پایین بودن نیاز به نگهداری و تعمیرات: با توجه به مقاومت چوب پلاست در برابر عوامل آب و هوایی و آفت‌ها، نیاز به تعمیرات و نگهداری مداوم مبلمان شهری از چوب پلاست کاهش می‌یابد.
  5. طراحی چند منظوره و انعطاف‌پذیری: چوب پلاست به راحتی قابل پردازش، انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت تولید محصولات طراحی شده با استفاده از روش‌های صنعتی می‌باشد. این ویژگی‌ها به طراحان امکان می‌دهد تا مبلمان شهری با طراحی منحصر به فردی را ایجاد کنند.
  6. طراحی چند منظوره و انعطاف‌پذیری: چوب پلاست به راحتی قابل پردازش، انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت تولید محصولات طراحی شده با استفاده از روش‌های صنعتی می‌باشد. این ویژگی‌ها به طراحان امکان می‌دهد تا مبلمان شهری با طراحی منحصر به فردی را ایجاد کنند.
ادامه مطلب  کارخانه های ورق گالوانیزه آهن پخش

با استفاده از چوب پلاست در مبلمان شهری، می‌توان به ترکیبی از کیفیت، استحکام، دوام و حفظ محیط زیست دست یافت.

چوب پلاست

نحوه اجرای چوب پلاست در مبلمان شهری

 

نحوه اجرای چوب پلاست در مبلمان شهری عموماً به صورت زیر است:

 

طراحی و برنامه‌ریزی

در ابتدا، طراحی و برنامه‌ریزی چوب پلاست مبلمان شهری صورت می‌گیرد. در این مرحله، ابعاد، شکل و ظاهر موردنظر مبلمان تعیین می‌شود.

 

مواد اولیه

مواد اولیه برای ساخت مبلمان شهری از چوب پلاست شامل مواد بازیافتی چوبی و مواد پلیمری می‌باشد. چوب بازیافتی شامل براده ها، تخته‌ها و قطعات چوبی است که از منابع بازیافتی حاصل شده‌اند. مواد پلیمری (مانند پلاستیک) نیز برای تثبیت چوب و افزودن خواص مورد نیاز (مانند مقاومت در برابر آب) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

شکل دهی و فرآیند تولید

مرحله بعد شکل دهی و تهیه قطعات مورد نیاز است. این قطعات می‌توانند به وسیله فشاردهی به قالب‌ها یا با استفاده از تکنولوژی‌های جوشکاری، بریده‌زنی و سی‌ان‌سی تولید شوند.

 

مرحله نهایی و تکمیل

بعد از تشکیل قطعات چوب پلاست، مرحله نهایی آغاز می‌شود. این مرحله شامل شستشو و رنگ‌آمیزی است. در این مرحله می‌توان رنگ مطلوب را به مبلمان شهری اضافه کرد و همچنین لایه‌های محافظ بر روی سطح آن قرار داد.

 

نصب و نگهداری

پس از تکمیل مبلمان شهری، مرحله نصب در محل مورد نظر صورت می‌گیرد. نگهداری منظم و شستشوی دوره‌ای مبلمان شهری از چوب پلاست به منظور حفظ شکل و کیفیت آن بسیار مهم است.

نحوه اجرای چوب پلاست در مبلمان شهری به میزان پیچیدگی و انواع قطعات مبلمان متفاوت است. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دستگاه‌های صنعتی در فرآیند تولید این نوع مبلمان، به دقت و کیفیت بیشتری کمک می‌کند.

ادامه مطلب  معرفی خدمات سوله، ساندویچ پانل و سازه فضاکار

نتیجه گیری

استفاده از چوب پلاست در مبلمان شهری یک طراحی مدرن و به روز است. همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، چوب پلاست کاربرد گسترده ای در تولید مبلمان شهری از جمله نیمکت، میز، صندلی، نرده فلاور باکس یا باکس گل و بسیاری از موارد دیگر دارد.برای خرید و سفارش مبلمان چوب پلاست برای دریافت مشاوره بهتر با شرکت فیکا تماس بگیرید و یا برای مصرف چوب پلاست مبلمان شهری به سایت فیکا مراجعه کرده و نمونه کار های اجرایی مبلمان شهری رو مشاهده فرمایید .قیمت چوب پلاست

 

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *