چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم؟

وایتکس یکی از موادی است که با ریختن آن روی لباس باعث ایجاد لکه و از بین رفتن رنگ لباس می شود. از بین بردن لکه های وایتکس از روی لباس به سادگی امکان پذیر نیست.

به عبارت دیگر بازگشت رنگ پارچه به حالت اولیه کاملا غیرممکن است. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید لکه را خنثی کنید و از ایجاد سوراخ در پارچه جلوگیری کنید.

البته روش هایی وجود دارد که تا حدودی رنگ پارچه را برمی گرداند. اگر لباس هایی دارید که به دلیل وایتکس تغییر رنگ داده اند، با هوم پلاس همراه باشید تا با یک سری راهکارها برای از بین بردن لکه های وایتکس از روی لباس آشنا شوید.

هنگامی که وایتکس با پارچه تماس پیدا می کند، رنگ را تقریباً بلافاصله از بین می برد و لکه سفید یا زرد باقی می گذارد. در حالی که بیشتر لکه‌های معمولی به دلیل قرار گرفتن رنگ جدید روی پارچه ایجاد می‌شوند، لکه وایتکس روی لباس در واقع به دلیل «تغییر رنگ پارچه» ایجاد می‌شود.

لکه ناشی از وایتکس روی لباس دائمی است. بنابراین راه از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس در واقع بازگرداندن رنگ الیاف است.

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه های وایتکس از روی لباس مشکی خود به الکل صنعتی و پنبه نیاز دارید. در واقع الکل لکه وایتکس را از بین نمی برد، بلکه باعث پخش شدن رنگ سایر قسمت های لباس روی لکه وایتکس می شود و لکه سفید یا صورتی را به رنگ پارچه تبدیل می کند.

ادامه مطلب  بهترین روش برای رفع بوی روغن از لباس

برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، یک پنبه را به الکل آغشته کنید و آن را در لکه وایتکس اطراف رنگ لکه فرو کنید.

این مرحله را چندین بار انجام دهید تا زمانی که رنگ لباس روی قسمت لکه دار پخش شود و لباس تا حدودی لکه دار شود. در این صورت هیچ اثری از لکه ویتکس سفید یا صورتی روی بافت یا پارچه لباس مشکی باقی نمی ماند.

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم

پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس مشکی با کمک قهوه

شاید این روش عجیب به نظر برسد، اما با کمک قهوه می توان لباس های مشکی را رنگ کرد و لکه وایتکس را کمرنگ کرد. بنابراین این روش برای از بین بردن لکه های وایتکس از روی لباس های سفید یا رنگی توصیه نمی شود.

مارک یا نوع قهوه هیچ تاثیری در رنگ آمیزی لباس مشکی یا قهوه ای سوخته ندارد. می توانید یک یا دو فنجان قهوه غلیظ را با مقداری آب جوش مخلوط کرده و به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت روی لکه وایتکس روی لباس مشکی قرار دهید.

در واقع این روش به رنگ کردن لباس مشکی کمک زیادی می کند و اثری از لکه وایتکس سفید یا صورتی روی لباس مشکی ظاهر نمی شود.

پاک کردن لکه وایتکس از روی لباس مشکی با رنگ کردن

اگر می خواهید رنگ لباس مشکی خود را به گونه ای احیا کنید که لکه وایتکس دیده نشود، ساده ترین راه رنگرزی آن است. در واقع رنگ کردن لباس مشکی آسان تر از رنگ کردن لباس های رنگی است زیرا انتخاب رنگ و از بین بردن لکه وایتکس آسان تر خواهد بود.

ادامه مطلب  بیرون کتری استیل سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

شما می توانید لباس مشکی خود را به دو صورت رنگ کنید. در روش اول باید یک رنگ پاک کن تهیه کنید و آن را در ظرف آب داغ بریزید و لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید تا رنگ کاملا از روی لباس پاک شود. سپس دوباره تابه را با آب داغ پر کنید و لباس خود را با استفاده از راهنمای رنگ مشکی کنید.

در روش دوم می توانید فقط قسمتی از لکه وایتکس را که معمولاً روی بسته بندی درج شده است رنگ کنید. اگر روش صحیح رنگرزی لباس را یاد بگیرید، رنگ لباس مشکی پس از شستن از بین نمی رود و لباس شما رنگ خود را بر نمی گرداند. برای رنگ آمیزی برخی از لباس ها و پوشاندن موقت لکه وایتکس نیز می توانید از یک نشانگر مشکی استفاده کنید.

حتما ببینید

شستشوی استخر باغ

شستشوی استخر باغ

به گفته اکثر افراد، داشتن استخر بسیار مجلل و هیجان انگیز است. اگر صاحب یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *