جشنواره عکس نورنگار با عنوان ایران من به روایت خانواده ایرانی جزئیات در نشست خبری

جشنواره عکس نورنگار با عنوان “ایران من” به روایت خانواده ایرانی؛ جزئیات در نشست خبری

جزئیات هشتمین جشنواره عکس ایران من با موضوع اصلی خانواده ایرانی با حضور اعضای شورای سیاست گذاری و همچنین دبیر این جشنواره تشریح شد.

نشست خبری هشتمین جشنواره عکس ایران من عصر دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در آکادمی نورنگار محل دبیرخانه رویداد برگزار شد.

محمد فروغی مدیرعامل و بنیانگذار شرکت نورنگار به عنوان دبیر اجرایی رویداد، سعید فداییان افشین بختیار مسعود افشانی داریوش محمدخانی از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره و مجتبی خوش دلیان به عنوان مشاور هوش مصنوعی در این نشست حضور داشتند.
در سخنان ابتدایی مسعود افشانی از اعضای شورای سیاست گذاری به تشریح جشنواره و همچنین اهداف این جشنواره پرداخت.

در ادامه محمد فروغی مدیرعامل و بنیانگذار نورنگار و همچنین دبیر اجرایی جشنواره عکس ایران من نیز در توضیح این جشنواره بیان کرد.
هشتمین جشنواره عکس ایران من در دو بخش اصلی و بخش جنبی برگزار می‌شود موضوع بخش اصلی هشتمین جشنواره عکس ایران من خانواده ایرانی است خانواده ایرانی از دیرباز تاکنون با سنت‌ها آیین‌ها و رسوم مختلف در هم آمیخته و در جای جای این مرز و بوم به صورت‌های مختلف شکل یافته است.
در دوران اخیر تغییر سبک زندگی خانواده ایرانی با ویژگی‌های فرهنگی و خرده فرهنگها دستخوش تغییراتی بوده است.
خانواده در سفر در طبیعت و خانواده در زیارت از جمله این موارد است.

وی درباره بخش جنبی نیز بیان کرد وضوع بخش جنبی جشنواره نگاه خلاقانه و نوآور به موضوع خانواده ایرانی در بستر هوش مصنوعی می‌باشد فناوری هوش مصنوعی در ایجاد تصاویر بر اساس متن و داده‌های دریافتی برای علاقمندان عرصه تصویرسازی دیجیتال بسیار پر چالش خواهد بود.
در همین راستا بخش جنبی جشنواره ایران من پذیرای تصاویر بدون استفاده از دوربین و فقط با استفاده از خلاقیت کاربران و توانایی‌های هوش مصنوعی خواهد بود .
اعضای شورای سیاست گذاری عنوان داشتند در این بخش محدودیتی از نظر ویرایش ترکیب بندی فتومونتاژ فتوکلاژ و انتخاب ابزارهای هوش مصنوعی وجود ندارد و شرکت کنندگان می‌توانند بدون محدودیت از هوش مصنوعی در راستای خلق تصاویری با موضوع جشنواره استفاده کنند .

ادامه مطلب  عمق میدان در عکاسی

تصاویر برداشته شده از نورنگار
همچنین فروغی از برگزاری چند کارگاه در جریان برگزاری جشنواره خبر داد و اشاره کرد این کارگاه‌ها به منظور راهنمایی عکاسان و علاقمندان برای خلق عکس‌هایی با موضوع خانواده ایرانی خواهد بود.
افشین بختیار هنرمند عکاس پیشکسوت و از اعضای شورای سیاست گذاری درباره عملکرد سازمان‌ها نهادها و وزارتخانه‌ها در برگزاری جشنواره‌های عکس با جایگاه درست نکاتی را عنوان کرد.
دبیر جشنواره در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره چشم انداز برگزاری این جشنواره و افق آن بیان کرد تا زمانی که من زنده هستم جشنواره را برگزار می‌کنم و به بچه‌هایم نیز گفتم که بعد از من این جشنواره را ادامه دهند و دیدگاهم برای این جشنواره این است که حداقل تا دوره بیستم آن حضور داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد خیلی از عکس‌هایی که از ایران وجود دارد برای یک خارجی غیر قابل باور است و من به همین دلیل به دنبال نشان دادن زیبایی‌های ایران هستم.

در ادامه فروغی بیان کرد ۹۰ هزار عکس در ۷ دوره برگزار شده جشنواره در اختیار داریم که عکس‌های فوق العاده‌ای هستند.
مسعود افشانی از سنگ اندازه نهادها گله کرد.
داریوش محمدخانی نیز در ادامه نشست با ورود هوش مصنوعی به جامعه امروزی و ترس برخی از افراد از این تکنولوژی عنوان کرد هر تکنولوژی که به عرصه می‌آید مورد انتقاد قرار گرفته و غالباً ترسی در استفاده از آن وجود دارد.
در ادامه مجتبی خوشدلیان کارشناس و مشاور هوش مصنوعی در مورد بخش جنبی این جشنواره که مرتبط با هوش مصنوعی است سخنانی را بیان کرد.

سپس سعید فداییان در پایان نشست جهت جمع‌بندی سخنانی را خاطرنشان کرد : همواره عکاسان هزینه‌های زیادی در راستای علاقه و هنرشان پرداخت می‌کنند یکی از موضوعاتی که از طرف من برای برگزاری این جشنواره مطرح شد این بود که اگر می‌خواهیم کاری کنیم بهتر است جوایزی را اختصاص دهیم که افراد شرکت کننده دلگرمی کوچکی بابت آن داشته باشند تلاش ما بر این قرار گرفت که جوایز هشتمین جشنواره عکس ایران من گوشه کوچکی از هزینه عکاسان را پوشش دهد و من اگر در شورای سیاست گذاری هستم سعی کردم کاملاً از سمت عکاسان به این موضوع نگاه کنم.

ادامه مطلب  عمق میدان در عکاسی

هشتمین جشنواره عکس ایران من با موضوع خانواده ایرانی در دو بخش اصلی و جنبی از تاریخ ۳/ ۳/ ۱۴۰۳ تا تاریخ ۷/ ۷/ ۱۴۰۳ پذیرای آثار شرکت کنندگان خواهد بود.
در مهر ماه هیئت داوران متشکل از آقایان مجید ناگهی مهدی وثوقنیا و خانم عاطفه حقیقی آثار برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

پیش بینی می‌شود اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در تاریخ ۸/ ۸/ ۱۴۰۳ برگزار گردد.
جوایز این دوره از جشنواره عکس ایران من در بخش اصلی برای نفر اول ۴۰ میلیون تومان نفر دوم ۳۰ میلیون تومان و برای نفر سوم ۲۰ میلیون تومان خواهد بود و همچنین در بخش جنبی سه جایزه ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است برای تمامی برگزیدگان تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر به همراه جوایز اهدا خواهد شد.
فروغی دبیر اجرایی جشنواره عنوان کرد برای ۱۰۰ اثر راه یافته به بخش مسابقه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر یک از آثار راه یافته به این بخش به عنوان حق تالیف پرداخت خواهد شد.

منبع: براساس گزارش خبرگزاری نور رویایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *