تنظیم لایحه فوری

تنظیم لایحه فوری

اصولا نحوه انجام دادرسی و رسیدگی به مشکلات و اختلافات اشخاص در محاکم قضایی با ارائه دادخواست یا شکایت آغاز میگردد و پس آن، مقام قضایی با توجه به خواسته صاحبین دعوا تصمیمات لازم را با در نظر گرفتن ادله و مدارک طرفین و لحاظ قوانین موجود اتخاذ میکند، بنابراین رای حاصله از تصمیمات مرجع قضایی در واقع نتیجه ادله و مدارک مورد ارائه طرفین، به دادگاه میباشد که باعث تاثیر مستقیم در رای قاضی میشود.

بنابراین هر یک از اقدامات افراد جهت دفاع از حقوق خود در محاکم قضایی میتواند تاثیر بسزایی در رای دادگاه داشته باشد و این رای حسب مورد به نفع و یا حتی ضرر شما شود، فلذا برای اینکه به صورت ناخواسته عملی را در دادگاه انجام ندهید که موجب ضرر و زیان و افسوس شما شود، بهتر است اطلاعات حقوقی خود را بالا ببرید و یا از شخصی بهره بگیرید که از دانش و تجربه مناسبی در زمینه حقوقی مشکل شما برخوردار باشد، لذا ما در این مقاله قصد داریم به یکی از روش های بسیار مهم و کاربردی در دفاع از حقوق شما در دادگاه بپردازیم که تنظیم لایه فوری می باشد.

 

لایحه چیست؟ و تاثیر آن در نتیجه رای دادگاه

لایحه اصطلاحی است که اگر شبکه های تلوزیونی به خصوص شبکه خبر را مشاهده کرده باشید به کثرت به گوش شما خورده باشد که مجلس لایحه خاصی را به تصویب رسانده و آن را به صورت قانون درآورده است، اما اصطلاح لایحه غیر از این مورد در مراجع و محاکم قضایی نیز بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده قرار میگیرد.

به طور کلی رسیدگی به دعاوی با مطرح نمودن ادعا در دادگاه آغاز میشود و دفاع از آن تا اقناع قاضی ادامه میابد فلذا در صورتی دادگاه حق را به شما میدهد که دفاعیه مناسبی برای جلب نظر قاضی ارائه کرده باشید، لکن نحوه دفاع شما در دادگاه بسیار تاثیر گذار است، در واقع دفاعیه در دادگاه به دو شیوه لفظی (شفاهی) و کتبی انجام میگیرد که هر یک از طرفین میتوانند با توجه به مرحله رسیدگی از قبیل مرحله بدوی، تجدید نظر، فرجام خواهی، وا خواهی و یا اعاده دادرسی از هر یک از این روش ها به تناسب استفاده نمایند.

ادامه مطلب  راهنمایی برای موفقیت در فروش و مذاکره

دفاعیه شفاهی نوعی دفاع است که هر یک از اصحاب دعوا یا وکلا آنها میتوانند با حضور در دادگاه و ارائه دلایل و مدارک خود نظر قاضی را برای صدور رای جلب نمایند، در این روش اصحاب دعوا به صورت مستقیم در محضر قاضی حضور پیدا کرده و دفاعیات خود را تقدیم ایشان میکند و لیکن در دفاعیه کتبی اشخاص میتوانند بدون حضور در دادگاه و با تنظیم لایحه یا درخواست و ارسال آن به مرجع قضایی به صورت غیر مستقیم از حقوق خود دفاع نمایند.

نکنه ای که در استفاده از این دو روش جهت دفاع در دادگاه حائز اهمیت میباشد این است که اولاً نمیتوان به صورت حضوری در تمامی مراحل دادرسی از قبیل تجدید نظر، فرجام خواهی و اعاده دادرسی اقدام نمود و ارائه دفائیات در این مراحل صرفاً از طریق ارائه لایحه امکان پذیر است، ثانیاً به دلیل وجود تعداد بالای پرونده های مختلف در دعوی و زمان کم رسیدگی آنها، اصولا قضات نمیتوانند به صورت کامل تمامی جزئیات طرفین را استماع نمایند و بیشتر تمرکز خود را بر ادله و مدارک موجود میگذارند، لکن با این وجود لوایح میتواند بسیار مفید تر از دفاع حضوری در دادگاه واقع شود.

برای دریافت مشاوره تلفنی با وکلای ما بر روی این لینک کلیک کنید

تنظیم لایحه چه میزان زمان میبرد؟

همان طور که گفته شد لایحه یکی از کاربردی ترین روش های دفاع در دادگاه میباشد فلذا زمان نوشتن هر لایحه با توجه به موضوع و پیچیدگی های پرونده میتواند متفاوت می باشد زیرا هر چه پرونده از نظر حقوقی مبهم تر باشد و یا ادله اثباتی آن کم باشد قاعدتاً مدت زمان تنظیم لایحه نیز به تناسب بیشر است تا بتوان در لایحه، دفاعیه ای تنظیم کرد که مورد توجه قاضی قرار بگیرد و رای را به نفع شما صادر نماید.

ادامه مطلب  ایده های خوب برای شغل دوم

همچنین دانش و اطلاعات حقوقی شخصی که اقدام به تنظیم لایحه میکند و مهارت او در تنظیم لوایح حقوقی و کیفری در مدت زمان تنظیم لایحه بسیار تاثیر گذار است، زیرا هر چه شخص از دانش حقوقی بالاتری برخوردار باشد بیشتر میتوانند اسباب رسیدن شما را به حق خود با استفاده از قانون فراهم کند، در غیر این صورت ممکن است تنظیم لایحه روز ها و یا حتی ماه ها زمان ببرد تا شخصی بتواند لایحه مناسب تنظیم کند.

تنظیم لایحه توسط وکیل پایه یک دادگستری

طبق قانون اساسی هر شخصی حق دارد برای رسیدگی به امورات قضایی یا اداری خود وکیل اخذ کند بنابراین میتوان دریافت نیاز وکیل یک نیاز مبرم و حیاتی است و همان طور که شخصی در زمان بیماری به دکتر مراجعه مینمایند بایستی در صورت بروز مشکل و یا اختلاف حقوقی برای حل مشکل خود به یک وکیل مراجعه کند زیرا انجام امورات حقوقی نیازمند شخصی است که دانش و اطلاعات و همچنین تجربه بالایی در زمینه مشکل حقوقی شما داشته باشد که تمامی این خصوصیات را تنها وکیل دارا است.

همچنین همان طور که گفته شد یکی از عوامل تسریع مدت زمان تنظیم لایحه دانش و فن لایحه نویسی فردی است که اقدام به تنظیم لایحه مینماید که وکیل پایه یک دادگستری با توجه به تخصص و مهارت حیطه کاری خود میتواند بهترین لایحه را در زمینه مشکل حقوقی شما تنظیم کند تا بتوانید به نحو احسنت از حقوق خود در دادگاه دفاع نموده و رای قاضی را به نفع خود جلب نمایید.

برای تنظیم تخصصی لوایح توسط وکلای دادگستری ما کلیک کنید

ویژگی های لایحه خوب !

زمانی یک لایحه میتواند در رای قاضی تاثیر گذار واقع شود که از یک سری شروط برخوردار باشد این شرایط میتوانند شامل دفاعیه مناسب باشد که بتواند با توجه به ادله و مدارک موجود شما رای قاضی را به نفی خود تمام کند همچنین علاوه بر این مورد موارد که در زیل به آنها میپردازیم در نگارش لایحه بسیار اهمیت دارد:

  • شخصی که به تنظیم لایحه اقدام میکند میبایست به نحوی بر پرونده و قوانین مرتبط با آن مسلط باشد که بتواند با استفاده مواد قانون بهترین دفاع را کشف و در لایحه پیاده سازی نماید.
  • ذکر مواد قانونی به صورت مداوم در لایحه ضروری نمیباشد اما در موارد مهمی که دفاعیه شما بر آن استوار است بهتر است از مواد قانون بکار گرفته میشود.
  • از استفاده از کلمات توهین آمیز، محاوره ای، نامأنوس، و ایهام انگیز خودداری نمایید و سعی کنید در هنگام تنظیم لایحه از لحن محترمانه با توجه به اصول و قواعد نگارشی استفاده نمایید.
  • سعی کنید از بکار بردن موضوعات غیر مرتبط در لایحه خود پرهیز کنید در غیر اینصورت ممکن است اصل منظور شما برای قاضی نامفهوم واقع شود.
ادامه مطلب  همه چیز درباره سگ های پاپیلون

لوایح حقوقی و کیفری داپکده

مجموعه داپکده به کمک و وکلای و کارشناس خبره و مجرب خود به صورت تخصصی اقدام به تنظیم لوایح حقوقی و کیفری و برای صاحبان دعوی و همچنین وکلای محترم به صورت آماده نموده است و در سایت داپکده برای استفاده شما عزیزان قرارداد است تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و تنها در کمتر از ۱ دقیقه به لایحه مورد نظر خود، که توسط وکلای پایه یک دادگستری مجموعه ما تنظیم شده است دسترسی داشته باشید و بتوانید به بهترین نحو ممکن و با خیال آسود از حقوق خود دفاع نمایید و در دادگاه پیروز شوید.

همچنین در صورتی که لایحه مورد نظر خود را در سایت یافت نکردید میتوانید با درخواست تنظیم لایحه تخصصی توسط وکلای ما لایحه خود در کمتر ۲۴ ساعت دریافت نمایید و آن را به دادگاه ارائه نمایید.

برای مشاهد لوایح آماده بر روی این لینک کلیک کنید

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *