انواع نبشی چه کاربردی دارند؟+لیست قیمت نبشی

انواع نبشی چه کاربردی دارند؟+لیست قیمت نبشی

نبشی قطعه‌ای فولادی شبیه حرف L است. طبقه‌بندی و قیمت نبشی می‌تواند بر اساس پارامترهای مختلفی مانند فناوری ساخت (نوردگرم و نوردسرد) یا نوع کاربرد باشد. مجموعه‌ای از نبشی‌ها با ابعاد مختلف در بازار عرضه می‌شوند که امکان انتخاب با توجه‌به نیازهای خریدار را فراهم می‌کنند. طول عمر یک ساختمان به شدت به ساختار آن بستگی دارد. شرایط آب‌و‌هوایی و فرسودگی، ثبات یک سازه را تضمین خواهند کرد. هریک از مصالح مورداستفاده مانند نبشی در ساخت سازه برای یکپارچگی ساختمان اهمیت دارد.

https://salamdonya.com/assets/images/18/1851u7x6i.jpg

کاربرد نبشی در صنایع مختلف

نبشی به‌صورت انبوه در بازار فروشندگان فولاد عرضه می‌شود. نبشی با زاویه قائم و با پایه‌های عمودی به تولید می‌رسد که بسته به پروژه از نظر طول مساوی یا نابرابر است. هر فولاد کربنی یا آلیاژی تحت گرمای شدید نورد قرار می‌گیرد تا این نبشی‌ها تولید شوند. بنابراین، فرایند تولید و کیفیت آن بر قیمت نبشی اثرگذار خواهد بود.

پروژه‌های ساختمانی از نبشی‌ها در جهت پایداری بهره می‌برند. این‌ها می‌توانند تنش‌های داخلی را متحمل شوند و زیر وزن کل ساختمان کمانش نمی‌کنند. به‌دلیل استحکام ذاتی آن‌ها، در خیلی از فعالیت‌های ساختمانی به‌کار گرفته می‌شوند. نقش این قطعه فولادی یعنی نبشی‌ را در ادامه می‌بینیم:

در ساختمان‌های بلند

نبشی‌ها همیشه در هر پروژه ساختمانی نقشی دائمی دارند. آن‌ها به‌راحتی با نیازهای مشخصی سازگار می‌شوند. سطح کیفیت، قیمت نبشی در بازار آهن و ضرورت آن‌ها را هم افزایش می‌دهد. از نبشی‌ها برای تقویت بتن، افزایش استحکام سقف و بهبود پایداری ساختمان استفاده می‌شود.

یکی از مزایای عمده نبشی‌ها کاهش استفاده از بتن است. این قطعات فولادی جایگزین خوبی برای سایر قطعات جانبی فولادی هستند. مهندسان هزینه‌ها را با کمک این نبشی‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. نبشی‌ها در ساخت عناصر مربوط به معماری و محوطه ساختمان‌ها مثل سازه‌های طاق، پله‌ها، بالکن‌ها، باغ‌ها و حتی نیمکت‌ها استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب  فرصتی تکرار نشدنی برای پولدار شدن

محصولات ساخته‌شده از پروفیل نبشی به‌طور گسترده‌ای حتی در تولید مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها در ساخت پایه‌های تخت، چارچوب کمد لباس و حتی دیوارهای جداکننده به‌کار گرفته می‌شوند. در هر حوزه و صنعت قیمت انواع نبشی تاحدی متفاوت خواهد بود.

ساخت قفسه‌‌های کاربردی

شاید استفاده از نبشی‌ها در برخی موارد تعجب‌آور باشد. اما این واقعیت را باید پذیرفت که آن‌ها بسیار کاربردی و همه کاره هستند. به غیر از ساخت‌وساز در اقلام خیلی ساده و روزمره نیز استفاده می‌شوند. از نبشی‌ها می‌توان برای ساخت قفسه‌های مختلف نیز بهره گرفت. قیمت نبشی در ساخت قفسه با قیمت آن برای کاربردهای ساختمان‌سازی خیلی فرق می‌کند.

کاربرد نبشی‌ها در بسیاری از انبارها برای دسته‌بندی و نگهداری کالا قابل مشاهده خواهد بود. قفسه‌ها فقط ساختاری هستند و هیچ طراحی جذاب و یا محکمی ندارند، اما می‌توانند تعداد زیادی جعبه را روی خود نگه دارند.

صنعت پل‌سازی

یک پل به این ترتیب ساخته می‌شود: پی، زیربنا و روبنا. هر سه لایه باید از نظر استحکام در سطح قابل قبولی باشند. پایداری و استقامت کلی پل مستلزم کیفیت و محکمی هریک از لایه‌ها است. نبشی‌ها در هریک از مراحل ساخت پل به‌کار گرفته می‌شوند. قیمت نبشی را برای به‌کارگیری در ساخت پل حتما قبل خرید استعلام کنید.

در فونداسیون، آن‌ها به‌همراه دیگر قطعات فولادی مثل تیرآهن برای بهبود توزیع وزن و ظرفیت تحمل بار استفاده می‌شوند. نبشی‌ها در زیرساخت به‌عنوان ستون‌های عمودی نقش مهمی ایفا می‌کنند. سپس در روبنا به اتصال بیشتر تیرها و تیرچه‌ها کمک خواهند کرد. به‌عنوان مثال، وزن صفحه شطرنجی کفپوش را متحمل می‌شوند.

ادامه مطلب  همه چیز از تورم شروع شد

صنعت حمل و نقل

تمام خطوط راه‌آهن با کمک این نبشی‌ها به هم متصل خواهند شد. دوام و استحکام آن‌ها کیفیت خطوط راه‌آهن را تضمین می‌کند. جدای از این، آن‌ها می‌توانند برای ساخت شاسی خودرو و یکپارچگی ساختاری آن به‌کار گرفته شوند. این نبشی‌ها با ترکیب محتوای کربن بالاتر نیز از خودرو هنگام تصادف محافظت می‌کنند. احتمالا سطح کربن در تعیین قیمت نبشی موثر است.

https://ahan-pars.com/wp-content/uploads/2020/10/HTB1M7sXa6fguuRjSspkq6xchpXaq.jpg

ویژگی نبشی‌ها

نبشی‌ها مطابق با استانداردهای کیفیت بین‌المللی و استانداردهای داخلی کشور از فولاد آلیاژی باکیفیت تولید می شوند. مزایای رقابتی محصولات نهایی عبارتند از:

سطح ایمنی بالا

فقط از فولادهای با دوام و کیفیت بالا در تولید استفاده می‌شود.

راه حلی بادوام

طول عمر این قطعات فولادی بسیار بالا است و آن‌ها تا ده‌ها سال دوام می‌آورند.

دوام در برابر عوامل نامطلوب

نبشی‌ها در برابر عواملی مانند خستگی و فرسودگی فلز، بارهای مکانیکی و کششی، بارش برف و باران، اشعه ماورا بنفش، تغییرات دما، تشعشع و موارد اینچنینی دوام بالایی دارند.

عوامل موثر برقیمت نبشی

این عوامل موارد زیر هستند:

  • عرضه‌وتقاضا
  • کیفیت نبشی
  • طراحی و نوآوری
  • شرایط بازار مثل رشد اقتصادی، تحریم‌ها و تغییرات سیاسی

بهترین کارخانه‌های تولید نبشی در ایران

کارخانه‌های زیادی در ایران هستند که به تولید قطعات فولادی از جمله نبشی می‌پردازند. قیمت نبشی تولیدی این کارخانه‌ها با قیمت روز ورق سیاه ارتباط مستقیمی دارد.

کارخانه فولاد ناب تبریز

نبشی‌های این کارخانه به شکل بال مساوی هستند و وزن پایین دارند و در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. این نبشی تحت‌نظر استانداردهای ملی ۱-۱۳۹۶۸، استاندارد ۸۵۱۰ روسیه و ۱-۱۰۰۵۶ اروپا طراحی و ساخته خواهند شد. لیست قیمت نبشی فولاد ناب تبریز را از وبسایت سفیران آهن بررسی کنید.

ادامه مطلب  نکات مهم تعمیر کولر گازی

کارخانه ذوب آهن اصفهان

نبشی‌های این کارخانه از طریق فرایند نوردگرم و بر اساس استاندارد ملی ۱۳۹۶۸-۱ و DINEN 10056/1,2 طراحی و تولید می‌شوند. خرید نبشی از این کارخانه راحت و از طریق سایت‌های معتبر اینترنتی امکان‌پذیر خواهد بود. قیمت نبشی را هم از همین سایت‌ها می‌توانید جویا شوید.

کارخانه فولاد سازان سپاهان

نبشی‌های این کارخانه بسیار باکیفیت و در اندازه‎‎‌های مختلفی شامل ۳۳ تا ۴۰ میلی‌متر و قطر ۴ تا ۲.۵ میلی‌متر به تولید می‌رسند.

کارخانه فولاد شکفته مشهد

نبشی‌های تولیدی این کاخانه طبق استاندارد بین‌المللی DIN IN اروپا، استاندارد ملی ISIRI 13968-1 و استاندارد GOST 8510 روسیه تولید می‌شوند. لیست قیمت نبشی فولاد شکفته یزد را ببینید.

کارخانه فولاد کوهپایه

نبشی بال مساوی و نامساوی طبق ویژگی‌های مشخص و استانداردهای این حوزه تولید می‌شوند. قطرهای متنوع، نرمی و انعطاف، برخورداری از اندازه‌های استاندارد و صافی زیاد از ویژگی‌های محصولات این کارخانه هستند.

جمع‌بندی

همیشه به‌دنبال بهترین کیفیت محصولات از تامین‌کنندگان فولاد باشید. زیرا آنها نقش مهمی در ساخت‌وساز دارند و پایداری ساختمان را حفظ خواهند کرد. قیمت نبشی با توجه‌به عوامل مختلف مثل کیفیت مواداولیه و نوع کاربرد متفاوت خواهد بود. نبشی در ساختمان‌سازی، مبلمان، راه‌آهن، پل‌سازی و موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *