انواع سایبان و کاربردهای آن

انواع سایبان و کاربردهای آن

انواع سایبان کاربردهای مختلفی داشته و در مکان های مختلفی از آن ها استفاده می شود. متقاضیان خرید انواع سایبان لازم است تا متناسب با نوع نیاز خود و با در نظر گرفتن بودجه، سایبان مورد نظر خود را تهیه نمایند. به منظورر کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع سایبان و کاربردهای آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع سایبان

سایبان سقفی است که از آن می توان برای محافظت از افراد و اشیا مختلف استفاده کرد. گاهی از سایبان به عنوان سقف کاذب یاد می کنند، اما این سقف انواع مختلفی دارد و می توان آن را بر حسب فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی کرد. در صورت طبقه بندی سایبان بر حسب تحرک، انواع سایبان از جمله سایبان مغازه عبارتند از:

سایبان ثابت

متناسب با نام، سایبان ثابت در محل مورد نظرنصب شده و قابلیت تغییر نخواهد داشت.

سایبان متحرک

وضعیت این نوع از سایبان ها تغییر کرده و انواع متحرک را به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم می کنند، نوع مکانیکی با استفاده ازاهرم تغییر حالت می دهد و نوع الکتریکی با استفاده ازموتور و دستور فرمانی بر حسب ریموت، تغییر وضعیت خواهد داد.

انوع سایبان بر حسب کاربرد را می توان به دسته های ذیل طبقه بندی کرد:

سایبان بازویی و جمع شونده

این سایبان در مقاطع ورودی مورد استفاده قرار می گیرد. ورودیمغازه، پارکینگ، ساختمان، تراس و … سایبان بازویی مانند بازو باز و بسته شده و از جنس پارچه، پلاستیک و یا حتی فلز خواهند بود. انواع سایبان بازویی دربرابر بارن، برف، باد و نور شدید خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. به سایبان بازویی و جمع شوند، سایبان کشویی نیز می گویند. انواع سایبان کشویی یا بازویی منعطف بوده و براحتی باز و بسته می شوند. نصب سایبان بازویی راحت بوده و هزینه بالایی نخواهد داشت.

ادامه مطلب  قیمت خرید بلوبری خشک صنعتی تازه تهران

سایبان چتری

ازانواع سایبان چتری برای محوطه سازی استفاده می شود. اغلب از جنس برزنت بوده و محدده کمی را تحت پوشش قرار می دهند. سایبان چتری اغلب بر پایه ای نصب می شوند و بر همین اساس در برابر باد، باران و برف مقاومت چندان زیادی ندارند. اغلب از سایبان چتری به عنوان سایبان مغازه استفاده می شود. این سایبان نیز مانند دیگر سایبان ها می توانند الکتریکی باشند. سایبان برقی مغازه از انواع سایبان چتری پرکاربرد به شمار می رود.

سایبان آکاردئونی

از انواع سایبان آکاردئونی که همانند ساز آکاردئون باز و بسته می شود، اغلب در ویلاها استفاده می شود، زیرا ظاهر این سایبان به عنوان یکی از المانهای زیبایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از انواع سایبان آکاردئونی در محیط های اداری و تجاری استفاده می شود.

سایبان استخری

انوع سایبان استخری در دو مدل فلزی و پلی کربنات ساخته می شوند و اغلب نوع متحرک و الکتریکی این سایبان ها کاربرد زیادی دارند. اغلب این سایبان پوششی برای استخرهای لوکس است و با استفاده از ریموت کنترلی می توان استخر را به حالت سرپوشیده یا سر باز تغییر حالت داد. جنس متریال مورد استفاده در سایبان استخری بسیار حائز اهمیت است و اغلب از آلومینیوم و یا از پلی کربنات در انواع سایبان استخری استفاده می شود.

سایبان پارکینگ

انواع سایبان پارکینگ همانند محافظی از خودرو در برابر نور خورشید و بارش برف و باران محافظت می کند. سایبان پارکینگ می تواند از جنس PVC ، پلی کربنات و … ساخته شده و مورد استفاده قرار گیرد. هرکدام از متریال های فوق مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. اگر جنس سایبان از PVC باشد، اغلب از انواع سایبان می توان برای مدت زمان زیادی استفاده کرده و سایبان طول عمر بالایی خواهد داشت. متریال PVC در مقایسه با دیگر متریال های مورد استفاده در انواع سایبان سبک بوده و براحتی می توان آن را جابجا کرد، همچنین قیمت این متریال ارزان بوده و براحتی در دسترس خواهد بود. اما علاوه بر PVC متریال پلی کربنات نیز از دیگر انواع متریال مورد استفاده در انواع سایبان هستند. اغلب از این متریال به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و نور مستقیم خورشید، در مناطقی که با نور مستقیم خورشید مواجه هستند استفاده زیادی می شود. این متریال قابلیت شستشو داشته و در رنگ ها و شکل های مختلفی کاربرد دارد. نصب ساده، مقاومت بالادر برابر ضربه و فشار از دیگر قابلیت های متریال پلی کربنات است.

ادامه مطلب  تولید روتاری جوینت

از کجا سایبان بخریم؟

شرکت های زیادی انواع مختلف سایبان را تولید کرده و برای متقاضیان نصب می کنند، اما از بهترین شرکت های تولیدکننده و نصاب انواع سایبان با کاربردهای مختلف، شرکت سبزاندیشان سایه افکن آریا است. این شرکت با استفاده از متخصصینی مجرب و کارآزموده در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین هزینه، سایبان مورد نظر متقاضیان را نصب می کنند. سایبان آریا خود شرکتی تولیدکننده است و انواع سایبان را با بهترین متریال تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. شرکت سبزاندیشان سایه افکن آریا در زمینه طراحی و ساخت و نصب انواع سایبان با کاربردهای متفاوت تجربه ای ۳۰ ساله داشته و داشتن لیستی بلند از مشتریان متفاوت وگارانتی و ضمانت محصولاتی که تولید می کند خود گواهی بر کیفیت بالای این شرکت در تولید و نصب انواع سایبان خواهد بود.

حتما ببینید

بتن خود متراکم یا scc چیست؟

بتن خود متراکم یا scc چیست؟ | کاربردها + مزایای آن + قیمت در سال ۱۴۰۳

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در جهان است و بتن آماده در انواع مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *