کاربرد و خواص دارو گلورنتا چیست ؟

کاربرد و خواص دارو گلورنتا چیست ؟

قرص گلورنتا برای کنترل قند خون در افراد دیابتی استفاده می‌شود و با کمک این قرص، قند خون به حد مطلوبی کاهش می‌یابد. این قرص معمولاً به صورت دوره‌ای و با دستور پزشک مصرف می‌شود و باید تحت نظر پزشک متخصص دیابت قرار گیرد. قرص گلوکرتا ۱۰ میلی گرم برای کاهش سطح گلوکز خون در دیابت نوع ۲ استفاده می شود. در دیابت نوع ۲، بدن قادر به استفاده صحیح از انسولین تولید شده نیست. این منجر به افزایش سطح قند در خون شما می شود. قرص گلوکرتا ۱۰ میلی گرمی با حذف قند اضافی از بدن شما از طریق ادرار عمل می کند.

مزایای قرص دیابت گلوریپا

  • کاهش وزن
  • آسان بودن مصرف آن
  • مقدار افت قند خون کمتر
  • کاهش فشارخون
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری کلیه‌ای ناشی از دیابت
  • کمتر شدن احتمال مرگ‌ومیر در اثر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو

نحوه استفاده از قرص دیابت گلوریپا

این دارو به شکل قرص‌های خوراکی گرد محدب روکش‌دار و به رنگ زرد در دو دوز ده و بیست‌وپنج میلی‌گرم عرضه می‌شود و بسته‌بندی آن‌ها سی عددی هست.

پیش از آن‌که مصرف دارو را شروع کنید ، باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. همچنین کسانی که برای اولین بار از این دارو استفاده می‌کنند، باید با پزشک متخصص صحبت کنند و کسانی هم که یک‌بارمصرف آن را قطع کرده‌اند و دوباره می‌خواهند به مصرف آن روی بیاورند، تجویز پزشک متخصص خود را لازم دارند.

این دارو معمولاً یک‌بار در روز و در نوبت صبح مصرف می‌شود. این‌که آن را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید، بستگی به تجویز پزشک دارد. مصرف هر یک از دوزهایی که نان بردیم نیز با توجه به شرایط شما و طبق صلاحدید دکتر خواهد بود.

ادامه مطلب  قرص بلوتامین درمان مشکلات گوارشی و لاغری سریع

برای این‌که بهترین نتیجه را از مصرف این دارو بگیرید، باید به‌طور منظم و مرتب آن را بخورید. چنان چه هر تغییری بعد از مصرف این قرص در وضعیت دیابتی شما و میزان قند خون شما اتفاق افتاد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

منبع مقاله: https://doctor-news.ir/587 /

حتما ببینید

بهترین ویتامین ها برای ورزشکاران

بهترین ویتامین ها برای ورزشکاران

ورزشکاران برای حفظ سلامتی، افزایش عملکرد ورزشی و جلوگیری از کمبود ریزمغذی ها به مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *