کاربردهای جالب تفاله قهوه 3

کاربردهای جالب تفاله قهوه که باعث میشود آن را دور نریزید

کاربردهای جالب تفاله قهوه

تفاله های قهوه یکی از آن چیزهایی هستند که اغلب دور ریخته می شوند و قیمتی ندارند، در این مقاله تصمیم گرفتیم نحوه استفاده از آنها را به شما بگوییم.
برای زیبایی مو استفاده کنید

می توانید از تفاله قهوه برای درخشندگی مو استفاده کنید. برای استفاده از خواص تفاله قهوه روی موهای خود ابتدا موهای خود را کاملا خیس کنید و سپس تفاله قهوه را به خوبی روی موهای خود ماساژ دهید تا پوست سر به خوبی با این تفاله پوشانده شود.

پس از ماساژ دادن باقیمانده آن روی موها و پوست سر، موهای خود را با آب یا سرکه سیب کاملاً بشویید و مطمئن شوید که هیچ اثر قهوه ای روی موهایتان باقی نمانده است.

 

با این روش می توانید موهای خود را بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر تمیز کنید. این کار را یک بار در ماه یا در صورت نیاز تکرار کنید.

 

نکته: اگر موهایتان بلوند است یا به تازگی موهایتان را رنگ کرده اید، قبل از استفاده از تفاله قهوه روی موهایتان، قسمتی از مو را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ موهایتان را تغییر نمی دهد.

کود باغ و گیاهان
بسیاری از خاک ها فاقد مواد مغذی لازم برای رشد گیاه هستند. به همین ترتیب، گیاهان در حال رشد مواد مغذی را از خاک جذب می کنند و این منبع یک روز تمام می شود. بنابراین برای اطمینان از رسیدن مواد مغذی کافی به گیاهان، باید خاک باغچه و گلدان غنی داشته باشیم.

 

تفاله قهوه حاوی مواد معدنی ضروری برای رشد گیاهان مانند نیتروژن، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، منیزیم و کروم است. به همین ترتیب، تفاله قهوه می تواند به جذب فلزات سنگین کمک کند. این فلزات باعث آلودگی خاک می شوند.

ادامه مطلب  خرید اینترنتی لحاف روتختی | راهنمای کامل انتخاب

 

علاوه بر این، قهوه به جذب کرم های خاکی کمک می کند که برای باغ مفید هستند. برای استفاده از تفاله و تفاله قهوه به عنوان کود باغی، کافی است مقداری از آن را روی خاک اطراف گیاه بپاشید.

کاربردهای جالب تفاله قهوه 2

حذف حشرات و آفات

کافئین و دی ترپن ها (مواد شیمیایی ضد میکروبی و ضد التهابی) موجود در قهوه می توانند به عنوان سم قوی حشرات عمل کنند. می توانید از تفاله و تفاله قهوه برای دفع حشرات استفاده کنید.

 

با کمک تفاله قهوه می توان پشه ها، مگس های میوه، سوسک ها و سایر آفات را از محیط دور کرد. برای این کار کافی است مقداری تفاله قهوه را در ظرفی بریزید و در محیط مورد نظر بگذارید یا به سادگی آن را در اطراف محیط بیرونی مورد نظر بپاشید.

 

پخش تفاله قهوه در اطراف گیاهان نیز به دفع آفات کمک می کند. تفاله قهوه با ایجاد مانع در مسیر حلزون ها از حرکت آنها در این محیط جلوگیری می کند.

 

تفاله قهوه می تواند لایه بردار خوبی برای پوست باشد

می توانید از تفاله قهوه برای زیبایی پوست صورت خود استفاده کنید. تفاله قهوه می تواند به عنوان یک اسکراب خانگی منحصر به فرد عمل کند. در واقع می توانید از این ماده موثر به عنوان لایه بردار پوست دست و صورت خود استفاده کنید.

اگر تعدادی از ماسک‌ها و اسکراب‌های ساخته شده توسط برندهای معروف را ببینید، می‌دانید که دانه‌های قهوه و کافئین موجود در آن دانه‌ها، مواد اصلی برخی از این محصولات مراقبت از پوست هستند. وجود این ترکیب فوق العاده در این محصولات باعث شادابی و تمیزی پوست شما می شود.

ادامه مطلب  چگونه عرض مناسب پرده را برای پنجره انتخاب کنیم؟

کاربردهای جالب تفاله قهوه 3

بنابراین می توانید از تفاله قهوه به دست آمده به عنوان لایه بردار پوست دست و صورت استفاده کنید. برای این کار می توانید تفاله قهوه را با روغن زیتون مخلوط کرده و به عنوان ماسک روی صورت و دستان خود بمالید. سپس آن را از روی صورت خود پاک کنید. با تکرار مجدد این کار پس از مدت کوتاهی متوجه تاثیر بی نظیر این ترکیب بر روی پوست خود خواهید شد.

 

از عطر تفاله قهوه برای رفع بوی بد استفاده کنید

همانطور که می دانید قهوه عطر بسیار قوی و خاصی دارد. اکثر مردم قهوه را به دلیل عطر و بوی فوق العاده آن دوست دارند. حتی از عطر قهوه در تولید بسیاری از اسانس ها و عطرها استفاده می شود. بنابراین شاید بتوان از این ویژگی قهوه برای از بین بردن بوی بد استفاده کرد.

 

در بسیاری از موارد از تفاله قهوه برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده می شود. اگر یخچال شما به دلیل نگهداری مواد غذایی مختلف به خصوص باقی مانده و میوه ها بوی بدی پیدا می کند، می توانید به راحتی از تفاله قهوه برای رفع این بوی بد استفاده کنید.

کاربردهای جالب تفاله قهوه 3

استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از این تفاله قهوه را در ظرفی بریزید و سپس یک شب در یخچال بگذارید. سپس خواهید دید که چگونه این باقی مانده قهوه به ظاهر بی مصرف می تواند بوی یخچال را از بین ببرد.

 

به جز یخچال، تفاله قهوه را می توان برای رفع بو هر جای دیگری که بوی بدی دارد استفاده کرد. سینک ظرفشویی، لوله کشی ظرفشویی، سینک ظرفشویی و جاکفشی که بوی بدی دارند را می توان با استفاده از تفاله قهوه بو زدایی کرد.

ادامه مطلب  با این نکات قیمت ساخت محوطه و نمای ویلا باغ را پایین بیارید.

 

تعمیر وسایل چوبی با تفاله قهوه

ممکن است برای شما کمی تعجب آور باشد، اما یکی از فواید تفاله قهوه از بین بردن خط و خش از روز چوب است.

تفاله قهوه برای ترمیم خطوط و خراش روی اجسام چوبی استفاده می شود. برای این کار کافی است پارچه را با محلول غلیظ تفاله قهوه مرطوب کرده و روی خطوط و خراش بکشید. این اغلب در چوب های تیره تر بهتر عمل می کند.

 

تفاله قهوه به عنوان لوله بازکن

یکی دیگر از خواص تفاله قهوه توانایی آن در بازکردن گرفتگی لوله ها است. تفاله قهوه به دلیل خاصیت اسیدی از گرفتگی لوله ها جلوگیری می کند. تفاله قهوه هرگونه انسداد در لوله را برطرف می کند.

 

رفع کک

از آنجایی که کک ها از تفاله قهوه متنفرند، این ماده را می توان روی حیوانات خانگی با کک استفاده کرد.

 

البته قبل از استفاده از این روش با دامپزشک در مورد مناسب بودن آن مشورت کنید. اما مراقب باشید که کافئین برای گربه ها و سگ ها سمی است و هنگام استفاده از آن با حیوانات خانگی خود باید مراقب باشید. علائم مسمومیت با کافئین در عرض ۳۰ دقیقه مشخص می شود که گاهی کشنده است.

حتما ببینید

چگونه عرض مناسب پرده را برای پنجره انتخاب کنیم؟

چگونه عرض مناسب پرده را برای پنجره انتخاب کنیم؟

بسیاری از اوقات برای خرید پرده آماده یا حتی پرده های عادی، زحمت اندازه‌ گیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *