معتبر ترین طلا برای سرمایه گذاری چیست؟

معتبر ترین طلا برای سرمایه گذاری چیست؟

معتبر ترین طلا برای سرمایه گذاری چیست؟ افراد زیادی به دلیل دارایی امن و پایدار بودن طلا خواستار سرمایه‌گذاری در آن می‌باشند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار جهانی، خرید شمش‌ طلاست که یکی از پر تقاضا‌ترین بازار‌های جهان را از آن خود کرده است.

 در واقع با توجه به شهرت جهانی که شمش سوئیسی دارد افراد زیادی خواهان سرمایه‌گذاری یا خرید شمش طلا و نقره سوئیسی هستند. همانطور که می‌دانید، شمش سوئیسی خالص‌ترین نوع طلا و نقره در سراسر جهان است.

در میان ده‌ها نوع شمشی که در سطح دنیا وجود دارد،شمش سوئیسی معروف‌ترین و معتبرترین نو است، این نوع شمشها بیشترین خلوص و بالاترین عیار را دارند.

شمش طلای سوئیسی چیست؟

شمش طلا به قطعات طلا با عیار بالا گفته می‌شود که ذاتا وزن بالایی دارند و کاربرد آن‌ها معمولا برای سرمایه گذاری و‌ یا خرید و فروش آنلاین طلا است.شمش‌ طلا نیز خود انواع مختلفی دارند که معتبرترین و با ارزش‌ترین آن‌ها شمش طلای سوئیسی می‌باشد و جایگاه بسیار بالایی در بازار سرمایه گذاری دارد.

معتبرترین  شمش طلا و نقره در دنیا

اگر جزو سرمایه گذاران در خرید و فروش طلا و نقره باشید و یا سابقه‌ی سرمایه‌گذاری در این زمینه را داشته باشید حتما نام شمش نقره و طلای سوئیسی را شنیده‌اید و می‌دانید که این شمش معتبرترین نوع شمش‌ها در دنیا است.

همانطور که از نامشان مشخص است، این شمش‌ها در کشور سوئیس ساخته شده و در همه ی نقاط دنیا معامله می‌شوند. این شمش‌ها در بهترین ‌و معتبرترین شرکت‌های سوئیسی ساخته می‌شوند و به این علت که شمش طلای سوئیسی در بازار طلا و جواهرات، بیشترین نرخ تقاضا را نسبت به سایر شمش‌ها دارد، به گونه‌ای که حتی دولت‌ها نیز واردات و صادرات خود را از طریق این شمش‌ها به انجام می‌رسانند، به آن لقب محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شمش طلا در دنیا نسبت داده می‌شود.

بر خلاف تصور عموم مردم، شمش‌های طلای سوییسی فقط در ابعاد بزرگ و وزن‌های بالا ساخته نمی‌شوند، بلکه این نوع از شمش‌ها در وزن‌ها و ابعاد متفاوتی در بازار وجود دارند؛ از شمش‌های یک گرمی تا شمش‌های ده کیلویی که کاربرد هر کدام با دیگری متفاوت است.

ادامه مطلب  با چسب اپوکسی سرامیک وینتو شیمی خانه را بازسازی کنید!

ویژگی های شمش نقره و طلا سوئیسی

شمش طلا و نقره سوئیسی در بازار جهانی طلا بی رقیب است.

شمش سوئیسی مناسب هدیه دادن است؛ کلمه‌ی شمش شاید در ذهن شما، یک تصویر مکعبی شکل، با ساختاری زمخت و وزن بالا باشد، اما باید بدانید که اصلا این‌طور نیست!

شمش‌های سوئیسی با وزن‌های پایین در حد ۱ گرم نیز در بازار وجود دارند و شما با خرید این شمش‌ها و هدیه دادن آن‌ها به عزیزانتان، یک هدیه‌ی بسیار لوکس و کاربردی به ایشان تقدیم می‌کنید که در طی سال‌ها، نه تنها از ارزش آن کاسته نمی‌شود، بلکه روز به روز گران قیمت‌تر شده و نوعی دارایی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

شمش‌ سوئیسی معتبر ترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری است؛ امروزه، با توجه به تورم و چالش‌های اقتصادی، بی شک تمام مردم، دست به سرمایه‌گذاری‌ می‌زنند و با پول خود خرید و فروش انجام می‌دهند. افرادی که قصد دارند پول زیادی را سرمایه‌گذاری کنند، قطعا دست به خرید شمش‌های طلای سوئیسی می‌زنند که درصد خلوص و عیار آن‌ها بالاست، می‌زنند.

شمش‌ طلا و نقره سوئیسی مناسب نگهداری در کلکسیون‌ است؛ جالب است بدانید که این شمش‌ها فقط کاربرد خرید و فروش ندارند و برخی از افرادی که توانایی خرید این شمش‌ها را دارند، به خاطر علاقه‌ی شخصی به کلکسیون طلا و جواهرات، بخشی از آن را به انواع شمش‌های طلای سوئیسی اختصاص می‌دهند.

مشخصات شمش‌ سوئیسی

مشخصات هر شمش طلای سوئیسی بر روی بدنه‌ی آن به وضوح حک شده است و با دست نیز قابل لمس است.اگر حین خرید، این مشخصات را مشاهده نکرده و یا حتی از طریق دستتان نیز قادر به لمس آن‌ها نبودید، به احتمال بالا شمش شما فاقد اصالت و اعتبار کافی باشد و بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

ادامه مطلب  عطر مردانه سرد اصفهان

شمش‌های طلای سوئیسی دارای بالاترین عیار طلا، یعنی عیار ۲۴ هستند.مشخصه‌ی بعدی که حتما بر روی بدنه‌ی شمش طلای سوئیسی وجود دارد، وزن شمش است و باید به صورت کاملا واضح و دقیق درج شده باشد.مشخصه‌ی سوم شمش‌های طلای سوئیسی، نام برند آن شمش است؛ شمش‌های طلای سوئیسی، همانطور که قبلا گفتیم، توسط شرکت‌ها و برندهای معتبر مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

یکی از راه‌های موجود برای اطمینان از معتبر بودن شمش طلای سوئیسی، بررسی برند و شرکت سازنده‌ی شمش طلا می‌باشد.آخرین مشخصه‌ی مهم در شمش‌های سوئیسی، جنس آن است؛ شمش‌های سوئیسی فقط از جنس طلا نیستند و گاهی با جنس نقره هم تولید می‌شوند. مطمئن باشید که جنس آن‌ هم بر روی بدنه‌ی شمش طلای سوئیسی مد نظرتان حک شده باشد.

شمش طلا نقره سوئیسی

مزیت های خرید شمش سوئیسی به سایر شمش ها

نداشتن اجرت ساخت: خرید بسیاری از انواع طلا، اجرت ساخت به همراه دارد ولی شمش‌های طلا فاقد هرگونه اجرت ساختی هستند و حتی گاهی مالیات هم به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

اعتبار بالا: شمش‌های طلا به حدی معتبر هستند که گاهی برای آن‌ها شناسنامه صادر می‌شود و به همین خاطر احتمال تقلبی بودن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید بیشتر از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نداشتن حباب قیمت: در مقایسه با سکه‌ی طلا، شمش‌های طلا نقره حتی فاقد حباب قیمت هستند؛ این شمش‌ها ثبات قیمتی خوبی دارند. قیمت نقره و طلا در این نوع محصولات به صورت خالص محاسبه می گردد.

رسمیت داشتن در بازار جهانی: یکی دیگر از مزیت‌های مهم شمش‌های طلا، که در امر خرید و فروش تاثیر به سزایی دارد، این است که طلای شما دارای اعتبار در بازار جهانی هم باشد و شمش طلا این ویژگی مهم را دارد و در بازار طلا کاملا به رسمیت شناخته شده و به راحتی خرید و فروش می‌شود.

ادامه مطلب  رادیو چهرازی: نوری در تاریخ و هنر ایرانی

مقرون به صرفه: شمش طلا به دلیل نداشتن هیچ گونه طراحی خاصی و ساخته شدن از طلای خالص و خام، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به انواع دیگر طلا در بازار دارد.

دارا بودن وزن‌های متفاوت: تنوع شمش‌های طلا در اوزان مختلف، نسبت به سکه‌ی طلا، بالاتر است و معمولا خرید و فروش شمش‌های طلا در هر وزنی نسبت به سکه راحت‌تر صورت می‌گیرد.

پس از بررسی مزایا و معایب خرید و فروش سکه‌ی طلا و شمش طلا، اگر بخواهیم نظر خود را بیان کنیم، باید اینطور بگوییم که با توجه به موارد ذکر شده، سرمایه‌گذاری روی شمش طلا گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری روی سکه‌ی طلا می‌باشد چرا که حق بیمه‌ی کمتری دارد، اجرت ساخت ندارد، در ابعاد و اوزان مختلف تولید می‌شود و از همه مهم‌تر، متعلق به یک کشور خاص نبوده و در بازار جهانی به رسمیت شناخته می‌شود؛ پس قابلیت خرید و فروش بیشتر و راحت‌تری دارد.

شمش طلا می‌تواند خارج از سیستم بانکی نگهداری شود. در رکود اقتصادی سال ۲۰۱۱ دولت یونان تمام حساب های بانکی شهروندان را مسدود کرد و فقط اجازه برداشت مبالغ بسیار محدود را داد.

خرید شمش سوئیس

انواع برند شمش معتبر در جهان

شرکت والکامبی شوئیس valcambi

شمش‌های والکامبی مورد علاقه سرمایه‌گذاران اروپایی هستند. این شمش‌ها با قیمت‌های بسیار رقابتی به فروش می‌رسند و با استانداردهای بسیار بالایی تولید می‌شوند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

شمش پمپ سوئیس PAMP

شرکت پمپ سوئیس یکی از شرکت‌های بزرگ سوئیس است و مدتهاست که در نوآوری پیشرو در صنعت بوده است. این برند اولین کسی بود که شمش طلا و نقره را با طرحی هنری روی آن منتشر کرد( شمش PAMP Fortuna که در انواع طلایی، نقرا، پلاتین، پالادیوم و رودیوم عرضه شد). شمش‌های طلای PAMP در طیف وسیعی از سبک‌ها، موجود هستند.

حتما ببینید

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از خودروها، نیاز به خدمات پس از فروش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *