روش های نگهداری طولانی مدت پیاز داغ 2

مدت زمان نگهداری پیاز داغ در فریزر

بسیاری از افراد شاغل به دلیل کمبود وقت، هر روز فرصت تهیه چیلی و چیلی را ندارند، به همین دلیل در یک روز تعطیل مقدار زیادی چیلی تهیه می کنند و فلفل سرخ شده را برای مدت طولانی نگهداری می کنند.

اگر می خواهید فلفل دلمه ای زیاد تهیه کنید باید نحوه نگهداری آن را هم بدانید تا بر اثر اشتباه زحماتتان از بین نرود و فلفلی که با زحمت زیاد تهیه کرده اید کپک نزند و خراب نشود. در ادامه این بخش، نحوه نگهداری پیازچه را در یخچال یا فریزر به شما آموزش خواهیم داد.

بهتر است همه غذاها را به صورت تازه مصرف کنید تا مواد مغذی موجود در آنها کاهش نیابد، زیرا نگهداری مواد غذایی در فریزر منجر به از دست رفتن بخش مهمی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی آن می شود.

وقتی پیاز یا سیر را سرخ می کنیم، ارزش غذایی آن کاهش می یابد، زیرا هر فرآیندی که روی غذا و غذای تازه انجام می شود، میزان مواد مغذی موجود در آن را کاهش می دهد. اگر این پیاز و سیر را برای مدت طولانی منجمد کنیم قسمت دیگری از مواد مغذی موجود در آنها از بین می رود و فقط کمی از طعم پیاز و سیر در آنها باقی می ماند.

اما اگر سیر و پیازهایی که سرخ و منجمد می شوند سالم و به روش صحیح سرخ و منجمد شوند، مواد سمی و مضر ترشح نمی کنند، اما مصرف این گونه محصولات دیگر ارزش غذایی خاصی نخواهد داشت.

مدت زمان نگهداری پیاز داغ در فریزر

نگهداری مواد غذایی پخته شده به مدت طولانی در یخچال یا فریزر به دلیل احتمال آلودگی توصیه نمی شود. اما از آنجایی که برای تهیه این ماده اولیه تلاش زیادی می کنید، باید نحوه نگهداری صحیح آن را نیز بدانید تا زحمات شما هدر نرود. در زیر به نکات اصلی در مورد نگهداری چیلی در یخچال یا فریزر خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب  چطور قارچ را برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

۱٫ پیاز کاملا سرخ شده و نمک زده می شود

یکی از ترفندهایی که بسیاری از خانم های خانه دار برای گرم نگه داشتن پیاز به مدت طولانی استفاده می کنند این است که آن را کاملا سرخ کرده و در حین سرخ شدن کمی نمک به آن اضافه می کنند. در این روش باید پیاز را در حد کامل تفت دهید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و پیاز سرخ شده را در آبکش بریزید و روغن اضافی آن را بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. پس از خنک شدن، در کیسه فریزر قرار دهید و هوای اضافی را خارج کنید.

روش های نگهداری طولانی مدت پیاز داغ 1

۲٫ از تعریق پیاز سرخ شده جلوگیری کنید

نکته کلیدی دیگری که می تواند به شما در نگهداری فلفل دلمه ای و داشتن چیلی سالم و بدون کپک کمک کند این است که اگر فلفل را در ظروف یکبار مصرف یا ظروف پلاستیکی قرار دهید. ابتدا ظرف را با درب باز در یخچال یا فریزر قرار دهید تا پیازها کاملا خنک شوند و سپس در ظرف را ببندید. همچنین می توانید ظرف را جداگانه در یخچال قرار دهید تا هم ظرف و هم پیاز خوب خنک شود سپس در ظرف را کاملاً ببندید و به این ترتیب ظرف عرق نکند و پیازها کپک نزنند.

۳٫ مدیریت در بسته بندی

بهتر است پیاز داغ را به چند قسمت تقسیم کنید. مقداری از آن ها را در ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال قرار دهید و مقدار بیشتری را در کیسه های فریزر یا کیسه های زیپ دار تکی با تهویه کامل در فریزر قرار دهید. به این ترتیب می توانید در زمان نیاز از پیاز داغ داخل یخچال استفاده کنید و زمانی که ظرف خالی است، یک بسته پیاز یخ زده را از فریزر خارج کرده و در همان ظرف بریزید و بارها و بارها استفاده کنید و غیره. تا زمانی که پیاز یخ زده تمام شود.

ادامه مطلب  چطور بفهمیم رب انار خراب شده؟

پیازی را که در پلاستیک نگه داشته اید فشار دهید تا صاف شود و هوای اضافی خارج شود. این باعث می شود که آنها به طور یکنواخت منجمد شوند. سپس آنها را در فریزر قرار دهید و بگذارید یخ بزنند.

 

حتما ببینید

چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم؟

چکار کنیم گاز نوشابه نرود؟

بطری ها و قوطی های نوشابه مهر و موم شده تا زمان باز شدن گازدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *