علت افزایش متقاضیان عمل های زیبایی بدن

علت افزایش متقاضیان عمل های زیبایی بدن

بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک و آمار به دست آمده از بازار پروسیجرهای زیبایی ، روند رشد سالانه فرایندهای زیبایی بدن ، رشد سالانه حدوداً ۶٫۳۴ درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود که این سیر صعودی همچنان به رشد پرتابی خود در سال های پیش رو ادامه دهد. اما سوال این است که علت افزایش متقاضیان عمل های زیبایی بدن چیست و چرا برخی پروسیجرها مانند پروتز سینه ، لیفت سینه و ابدومینوپلاستی ، در راس لیست تقاضا قرار دارند. حتی تعداد زیادی از سلبریتی ها برای بهبود بخشیدن به شکل ظاهری بدن خود ، در کنار مردم عادی ، در این مسیر همراه شده اند. بر اساس اظهار نظر برخی جراحان مشهور در حوزه جراحی های زیبایی ، صنعت جراحی زیبایی بدن به علت بالا بودن این آمار ، بالا رفتن نرخ پذیرش این فرایند ها در سطح اجتماعی است و بسیاری افراد تصمیم می گیرند با قرار گرفتن تحت این جراحی های زیبایی ، ایده هایی را که در خصوص ظاهرشان در ذهن دارند ، به دست بیاورند.

 

 

رسانه ها نیز نقش مهمی را در این میان ایفا می کنند. ما شاهد این هستیم که امروزه تقریباً تمام اقشار جامعه از هر گروه سنی و جنسیتی ، به رسانه های جمعی دسترسی دارند و خوب می دانند که در حال حاضر چه چیزی درحوزه زیبایی ترند است. این دسترسی سریع ، راحت و همگانی ، امکان به اشتراک گذاشتن تجربیات از نتایج به دست امده از جراحی های زیبایی مختلف را نیز فراهم کرده و از طرف دیگر جراحی پلاستیک ، دیگر مثل گذشته ها ، یک تابو محسوب نمی شود. افراد به راحتی درباره این جراحی ها ، با هم صحبت می کنند و تجربیات و ایده های خود را به اشتراک می گذارند.

ادامه مطلب  تزریقات در منزل شرق تهران

هزینه عمل های زیبایی بدن

با توجه به بالا رفتن شدید امار تقاضا برای جراحی های زیبایی بدن ، اماری که در خصوص هزینه های سالانه صرف شده برای انجام جراحی های زیبایی بدن ارائه می شود ، چنان رقم بالایی را نشان می دهد که می توان ارزش آن را معادل یک معدن طلا دانست. از طرف دیگر ، این هزینه ها به دلیل افزایش تعداد جراحان این حوزه ، شکل رقابتی تر پیدا کرده است. ولی پاسخ صریح به افرادی که در خصوص هزینه این پروسیجرها سوال می کنند این است که با توجه به اینکه کیفیت نتیجه جراحی چیزی است که باید بسیار روی آن تمرکز کرد ، پس انتخاب جراح زیبایی ، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و فاکتورهایی مثل هزینه ، نباید  در مقایسه با انتخاب جراح ، در رتبه بالاتری قرار گیرد.

نقش تکنولوژی در جراحی های زیبایی بدن

جراحی های زیبایی بدن همچون ابدومینوپلاستی امروزه به یک گزینه رایج در میان مردم تبدیل شده و افراد ، هدف دستیابی به ظاهری جذاب تر ، برای بالا تر بردن کیفیت زندگی و سطح اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر خود را در آن دنبال می کنند.

خوشبختانه ، نوآوری های تکنولوژیکی پیشرفته باعث شده است که کیفیت اجرای این پروسیجرهای زیبایی ، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. ابزارهایی از قبیل اره های اولتراسونیک ، که با تکنولوژی بسیار خاص و پیشرفته به ایجاد برش های جراحی می پردازد ، یکی از موارد مثال زدنی برای اشاره به سطح پیشرفت چشمگیر در این حوزه است.

ادامه مطلب  3 نکته کاربردی برای پیشگیری از کرونا جدید

هر چند پیشرفت های تکنولوژی باعث جذاب تر شدن این پروسیجرهای زیبایی شده و آمار تقاضا برای جراحی های پلاستیک را بالا برده است ولی نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشت استفاده حرفه ای از این تکنیک هاست. هر بدن دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد و در واقع کاملاً یونیک است. بنابراین دکتر حدادی ، جراح فوق تخصص پلاستیک تهران ، در زمان مراجعه هر بیمار ، با یک مورد کاملاً جدید روبرو می شود که باید یک طرح درمان کاملاً اختصاصی را برای او ترسیم کند که کاملاً به طور سفارشی با در نظر گرفتن تمامی جزئیات مربوط به آناتومی و فیزیولوژی بدن آن بیمار طراحی شده است. همین امر ، جراحی زیبایی بدن را برای جراح ماهر و با تجربه به یک پروسیجر هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز تبدیل می کند. اینجاست که مهارت و تجربه جراح ، پا به میدان گذاشته و حرف اول را برای خلق یک نتیجه فوق العاده ، تحسین برانگیز و چشم نواز می زند.

مزایای عمل های زیبایی بدن

نباید از کنار این حقیقت ، ساده گذر کنیم که جراحی های زیبایی بدن ، فقط جنبه های ظاهری و ریختی و زیبایی را دنبال نمی کنند و منافع زیاد دیگری حتی در حوزه سلامت فرد در پشت آنها نهفته است. برای مثال ، لیفت سینه ، که به درمان افتادگی سینه می پردازد ، مشکلاتی از قبیل درد کتف را کاهش می دهد یا از بروز مشکلاتی از قبیل عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

ادامه مطلب  عصب کشی دندان در اصفهان اقساطی با وام قرض الحسنه

علاوه بر آن ، بالاتر رفتن سطح اعتماد به نفس ، یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث ایجاد انگیزه در میان طرفداران این پروسیجرها شده است. احساس رضایت از ظاهر و بالا رفتن اعتماد به نفس ، طبیعتاً زندگی را با رنگ های بهتری رنگ آمیزی می کند و حتی افق های تازه تری برای پیشرفت در مسیر زندگی ، پیش روی افراد باز می شود.

سخن آخر اینکه در زمان اقدام به یک جراحی زیبایی بدن فراموش نکنید که سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • هدفم از نجام جراحی چیست؟
  • کدام جراح می تواند بهترین نتیجه دلخواه را برای من خلق کند؟
  • آیا انتظاراتم از نتیجه جراحی ، منطقی است؟

حتما ببینید

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها ریزش مو یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *