آشنایی با انواع سمعک و کاربردهای آن

آشنایی با انواع سمعک و کاربردهای آن

سمعک دارای انواع مختلفی است که برای استفاده درست و بهبود شنوایی، شناخت آن ها مهم است. استفاده از انواع سمعک بستگی به محدوده شنوایی و تایید پزشک متخصص دارد که کدام نوع با کدام برند برای بهبود شنوایی فرد مناسب است. شما نیز اگر دارای مشکلات شنوایی هستید، توصیه می کنیم این بلاگ را تا انتها بخوانید با شناخت کامل انواع سمعک، برای بهبود شنوایی خود موثر باشید.

انواع سمعک نه تنها بر اساس شکل ظاهری، بر اساس برند و کارایی نیز وجود دارد که هر مورد را به صورت جداگانه بررسی می کنیم. در ابتدا از نظر ظاهری سه نوع سمعک داریم که در ادامه بیان کرده ایم.

 

انواع سمعک از نظر شکل ظاهری

سمعک ها از نظر ظاهری سه نوع هستد که عبارتند از:

سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوش یکی از رایج ترین انواع سمعک است شامل قوی ترین سمعک های موجود در دنیا می شوند. انواع سمعک پشت گوشی دارای اندازه های مختلفی هستند و اولین سمعک ساخته شده نیز از نوع سمعک پشت گوش بودند. در نتیجه قدمت انواع سمعک پشت گوشی نیز بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

این سمعک ها دارای اندازه های بزرگتری نسبت به انواع دیگر  سمعک هستند و به دلیل قرار گرفتن در پشت گوش، به این نام خوانده می شوند. سمعک آنالوگ که یکی از قدیمی ترین انواع سمعک ها هستند، از دسته سمعک های پشت گوشی می باشند که در حال حاضر نیز قابل استفاده اند.

در سمعک های پشت گوشی ویژگی های مختلفی قابل تعمیم است به دلیل قوی ترین سمعک های موجود که با سمعک سوپر پاور صدا می شوند، از نوع سمعک های پشت گوش هستند. ویژگی های مختلف انواع سمعک پشت گوشی نیز شامل مواردی از جمله اتصال بلوتوث و وایرلس، کنترل از راه دور، قابلیت شارژ با شارژر و … هستند.

ادامه مطلب  کسانی که فشار خون بالا دارند چه چیزهایی نباید بخورند - بیورر ایران آرمین درمان

به دلیل انداره بزرگ و استفاده آسان از سمعک های پشت گوش، در افراد سن بالا بیشتر ترجیح داده می شود تا تعویض باتری را نیز خودشان بدون کمک به افراد دیگر انجام دهند. همچنین در کم شنوایی های متوسط تا پیشرفته به غیر از بعضی انواع سمعک های پشت گوشی، سمعک دیگری قابل استفاده نمی باشد. در نتیجه بهتر است بدانید که قدرت این سمعک ها با سمعک های داخل گوش و نامرئی قابل مقایسه نیست.

 

سمعک های داخل گوش

سمعک های داخل گوش را در بعضی موارد سمعک نامرئی نیز می خوانند. در واقع در حال حاضر به دلیل نزدیکی اندازه سمعک داخل گوش و نامرئی، در معرفی انواع سمعک به وجود دو نوع سمعک پشت گوش و نامرئی اشاره می شود. اما این دو نوع سمعک با تغییر بسیار جزئی که با هم دیگر دارند، قابل تشخیص هستند.

سمعک های داخل گوش نسبت به سمعک های پشت گوش اندازه کوچکتری دارد، به همین دلیل در داخل کانال گوش قرار می گیرد. اما نسبت به سمعک نوع دیگر که در ادامه خواهید شناخت، کمی بزرگتر هستند. انواع سمعک های داخل گوشی را برای محدوده های شنوایی مختلف می توانید به راحتی استفاده کنید. پس در کم شنوایی های متوسط به بالا که تا حدودی قابلیت شنوایی وجود دارد، با استفاده از سمعک داخل گوش می توان به شنوایی بهتری دست یافت.

 

سمعک نامرئی

انواع سمعک های نامرئی در گذشته دارای تنوع کمتری بودند و برای کم شنوایی های خفیف مورد استفاده قرار می گرفتند، اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی برای کم شنوایی های متوسط نیز می توان استفاده کرد. سمعک های نامرئی در مقایسه با سمعک های داخل گوش، در قسمت درونی تر کانال گوش قرار می گیرند و به همین دلیل قابل مشاهده نیستند.

ادامه مطلب  خرید نوار بهداشتی باکیفیت، راهی مناسب برای رعایت بهداشت قاعدگی

پس محبوبیت انواع سمعک نامرئی نیز به دلیل دیده نشدن آن ها در داخل کانال گوش است. نتیجه این که کسی متوجه مشکل کم شنوایی فرد نخواهد شد. به دلیل این ویژگی، افراد نسل جوان خواستار استفاده از آن هستند. همچنین به دلیل اندازه بسیار کوچک آن، افراد پیر نمی تواند به راحتی از آن استفاده کند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی برخی سمعک های هوشمند نامرئی ساخته شده اند که ویژگی هایی نزدیک به سمعک های پشت گوشی هوشمند دارند. انواع سمعک از نظر ظاهری این سه نوع است که در مقایسه قیمت نیز باید بگوییم که سمعک های نامرئی دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر سمعک هستند.

 

انواع سمعک از نظر برند سازنده

برند های مختلف سازنده سمعک وجود دارد که برخی از این برند ها بر اساس سابقه خود دارای محبوبیت بیشتری در بین افراد کم شنوا هستند. در نتیجه ممکن است در خرید سمعک، خواستار برندهای پرطرفدار باشید که این خیلی عادی و نرمال است. برای خرید انواع سمعک های برند و اورجینال نیز می توانید با کلینیک شنوایی تهران سمعک ارتباط برقرار کنید.

انواع سمعک زیمنس: برند زیمنس را در حال حاضر سیگنیا می نامند و دارای سمعک های بسیار قوی و ضد آب هستند. د بین سمعک های زیمنس می توانید انواع سمعک پشت گوش، داخل گوش و نامرئی را بیابید.

انواع سمعک فوناک: برند فوناک را به اعتبار و تاثیر آن در بهبود شنوایی می شناسیم. این برند یکی از پیشرفته ترین سمعک ها را در بین انواع سمعک دارد که به نام هوشمند خوانده می شود. معمولا سمعک های فوناک از نوع شارژری و پیشرفته هستند.

ادامه مطلب  چه مواردی زردی نوزاد را تشدید می‌کند؟

انواع سمعک اتیکن: سمعک های اتیکن نیز  بسیار شناخته شده و محبوب هستند. با پیشرفتی که در تکنولوژی دارند شناخته می شوند. این برند نیز دارای سمعک های شارژری و باتری دار هست.

انواع سمعک یونیترون: سمعک های یونیترون دارای سمعک های محبوبی هستند که در بین مصرف کنندگان ا رضایت بالایی برخوردار است.

 

انواع سمعک رکستون: این سمعک ها نیز با تنوع بالا و قدرت عالی برای بهبود شنوایی یکی از بهترین هاست که انتخاب اکثریت می باشد.

 

انواع سمعک از نظر تکنولوژی

از نظر تکنولوژی سمعک های مختلفی روانه بازار شده اند که هر یک ویژگی های مختص خود را دارد. منظور از تکنولوژی یعنی قطعات به کار رفته در ساخت سمعک که کاربردهایی مثل اتصال به وایرلس و بلوتوث، کنترل از راه دور، تشخیص نویز محیط و کاهش آن، افزایش قدرت صدا، تعداد کانال به کار رفته برای فیلتر صدا و بسیار مسائل دیگر که در انواع سمعک وجود دارند و تاثیر به سزایی برای قیمت سمعک می گذارند.

 

جمع بندی

برای خرید انواع سمعک، موارد مختلفی وجود دارد که اگر به تنهایی اقدام به خرید کنید، سر در گم خواهید شد و در نهایت سمعکی غیر کاربردی که برای بهبود شنوایی نیر مناسب نیست را خریداری خواهید کرد. توصیه می کنیم بعد از مطالعه این مطلب با عنوان شناخت انواع سمعک، به پیچیدگی این مسئله پی برده و از متخصصین شنوایی کلینیک معتبر تهران سمعک https://tehransamak.com/ ، خواستار مشاوره و راهنمایی برای خرید انواع سمعک مد نظر خود باشید.

حتما ببینید

دندانپزشکی اقساطی در اصفهان با پوشش بیمه

دندانپزشکی اقساطی در اصفهان با پوشش بیمه

دندانپزشکی اقساطی در اصفهان دسترسی به خدمات دندانپزشکی برای افراد با درآمد کم: دندانپزشکی اقساطی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *