زائران حسینی توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

زائران حسینی توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش صندلی خبر به نقل از ایسنا/ بوشهر، کارشناس مسئول اداره آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شرکت کنندگان در موکب ها و زائران در ایام اربعین به توصیه های بهداشتی توجه کنند.

به گزارش ایسنا، سیده زینب حسینی در جلسه آموزشی و هماهنگی پیاده روی اربعین حسینی در شهرستان دیر، اظهار کرد: نمازگزاران اربعین حسینی باید مراقبت های بهداشتی زیادی را رعایت کنند تا دچار بیماری های مختلف نشوند.

وی افزود: متولیان امر مدیریت موکب های خیابان اربعین حسینی می توانند با رعایت شرایط بهداشتی شرایط بهتری را برای زائران فراهم کنند.

حسینی از گرما به عنوان چالش اصلی در اربعین امسال یاد کرد و یادآور شد: امسال دمای هوا نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و این تهدیدی برای سلامت زائران است و ممکن است آمار گرمازدگی را افزایش دهد.

کارشناس مسئول اداره آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه آموزش های بهداشتی لازم برای حفظ سلامت زائران به زائران ارائه شده است گفت: خودمراقبتی و توجه به توصیه های بهداشتی در خصوص گرمازدگی، آسیب پا، آفتاب سوختگی. ، تعریق و همچنین رعایت اصول بهداشتی مانند ایمنی آب و غذا از جمله مواردی است که بر آن تاکید شده است.

حسینی افزود: رعایت توصیه های بهداشتی هنگام تهیه و توزیع مواد غذایی، استفاده از ماسک و کمک های اولیه و احیای قلبی تنفسی به شرکت کنندگان در موکب شهرستان دیر آموزش داده شد.

ادامه مطلب  آمار کودکانی که معلول به دنیا می‌آیند «محرمانه» شد

حتما ببینید

حضور ۳۰۰۰ موکب مردمی در پیاده روی جاماندگان اربعین جانمایی موکب مادر و کودک

حضور ۳۰۰۰ موکب مردمی در پیاده روی جاماندگان اربعین/ جانمایی موکب مادر و کودک

به گزارش صندلی خبر به نقل از ایسنا سالهاست تهرانی‌هایی که قسمتشان پیاده روی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *