جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی در ایران ساخته شد!!!

جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی در ایران ساخته شد!!!

شاید همین الان که شما در حال مطالعه این مطلب هستید تا به امروز نام دستگاه خشک کن صنعتی را نشنیده اید و یا با آن سر و کار نداشته اید. باید بگوییم که دستگاه خشک کن صنعتی به نوع خاصی از دستگاههای خشک کن گفته میشود که قابلیت های فراوانی برای خشک کردن محصولات مختلف دارند. این دستگاهها میتوانند بصورت مستمر و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا اقدام به خشک کردن محصولات غذایی، دارویی و شیمیایی کنند. مقوله خشک کردن محصولات از زمان های گذشته مورد توجه بشر بوده است و در راستای حفظ کیفیت محصولات غذایی و نیز جلوگیری از فساد آن، انسان ها اقدام به خشک کردن مواد غذایی خود میکردند. با توجه به عدم اختراع برق و الکتریسیته و نیز دستگاههای سرد کننده نظیر یخچال ها و فریزرها، بهترین راه برای حفظ کیفیت مواد غذایی همین خشک کردن آن ها بود. خشک کردن مواد غذایی به روش های مختلفی انجام میشد که گاها میتوانست طول عمر مفید خوبی را برای محصولات در بر داشته باشد. این روش خشک کردن اجداد ما به دوره زندگی ما نیز رسید و هم اکنون نیز از روش های بسیار متنوعی برای خشک کردن مواد غذایی و یا دارویی استفاده میکنیم. دستگاههای خشک کن صنعتی امروزه میتوانند به بشر در خشک کردن هر چه بهتر و با کیفیت تر مواد غذایی کمک کنند. در ادامه به توضیحاتی درباره دستگاههای خشک کن صنعتی و البته جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

دستگاه خشک کن صنعتی چیست؟

دستگاه خشک کن صنعتی به نوع خاصی از دستگاههای خشک کن گفته میشود که قابلیت خشک کردن محصولات را در ظرفیت های بالا و بسیار بالا دارند. این نوع دستگاهها در انواع مختلف خانگی و صنعتی در بازار یافت میشوند که در این مطلب قصد داریم تا نوع صنعتی آن را به شما معرفی کنیم. اگر بخواهیم جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی را به شما معرفی کنیم، میتوانیم به دستگاههای خشک کن تونلی و نواری اشاره کنیم که از تکنولوژی ویژه ای برای خشک کردن محصولات مختلف بهره میبرند که میتوانند در رده خشک کن های با ظرفیت بسیار بالا قرار بگیرند. این نوع دستگاهها قادر هستند تا با سرعت بالا عملیات خشک کردن مواد غذایی و دارویی را با دقت بسیار بالا انجام دهند. عملیات خشک شدن در این نوع دستگاهها توسط گرمای تولیدی بوسیله گاز، برق و یا گازوئیل میباشد. در حقیقت این دستگاهها قادر هستند تا محصولات را داخل خود به بهترین شکل ممکن و با حفظ کیفیت محصول و بدون نیاز به استفاده از مواد نگهدارنده خشک کنند. امروزه محصولات بسیاری در بازارهای جهانی بصورت خشک شده عرضه میشوند که برای مثال میتوان به انواع میوه های خشک شده، مرغ، ماهی، مواد شیمیایی و دارویی اشاره کرد که هر کدام میتوانند با استفاده از فرمول خاصی داخل این دستگاهها خشک شوند. با ما همراه باشید تا به معرفی اولین دستگاه خشک کن صنعتی جدید بپردازیم.

ادامه مطلب  بهترین دستگاه یخساز قالبی در ایران

دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه خشک کن تونلی نوع خاصی از دستگاههای خشک کن صنعتی هستند که قابلیت خشک کردن مواد گوناگون را در ظرفیت های بسیار بالا دارند. این نوع خشک کن ها قادر هستند تا حجم زیادی از مواد را داخل خود جای دهند. در داخل این دستگاه قفسه ها و سینی هایی تعبیه شده که میتوان مواد مورد نظر برای خشک شدن را داخل آن جای داد و با قرار دادن آن ها در داخل دستگاه اقدام به خشک کردن مواد غذایی و یا دارویی کرد. عملیات خشک شدن در داخل این دستگاه بصورت کاملا اتوماتیک و با استفاده از قسمت مدیریت دستگاه یا همان PLC انجام میگیرد. خشک کردن مواد غذایی و دارویی بوسیله نیروی گاز، برق و یا گازوئیل انجام میگیرد. مدت زمان خشک شدن مواد مختلف داخل دستگاه با یکدیگر متفاوت است و میتوان با استفاده از جدول دمایی مورد نظر دستگاه به آسانی مدت زمان آن را تخمین زد. کیفیت ساخت این نوع دستگاهها باید بسیار بالا باشد زیرا در غیر اینصورت میتواند آسیب های جدی در هنگام استفاده به اپراتور و یا محصول مورد نظر وارد کند. شرکت های بسیار کمی در ایران قادر به ساخت این نوع دستگاه های خشک کن صنعتی هستند که در این بین شرکتی با نام البرز ماشین کرج توانسته با تکیه بر دانش ایرانی و متخصصان داخلی اقدام به ساخت یکی از بهترین و جدیدترین انواع دستگاههای خشک کن تونلی در ایران کند که قابلیت های بسیار زیادی دارد و از کیفیت ساخت قابل قبولی نیز برخوردار است و توانسته امتحان خود را در بازارهای ایران و جهان پس دهد.

ادامه مطلب  بهترین نوع قارچ خوراکی بزرگ گیلان

دستگاه خشک کن تونلی - بامک

دستگاه خشک کن نواری

دستگاه خشک کن نواری یکی دیگر از دستگاههای خشک کن جدید و البته با ظرفیت بسیار بالا است که قادر است بصورت مستمر و پی در پی اقدام به خشک کردن مواد مختلف کند. این نوع دستگاه خشک کن صنعتی در بازار با نام های خشک کن کانتینیوس نیز شناخته میشود که قادر است تا با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که دارد با سرعت و دقت بالا اقدام به خشک کردن مواد غذایی، دارویی و شیمیایی کند. ابعاد و ظرفیت این دستگاه میتواند با توجه به نیاز مشتری سفارشی سازی شود ولی بصورت استاندارد از ابعاد ۶، ۸ و ۱۲ متری برخوردار است. تمامی مراحل خشک شدن در داخل این دستگاه بصورت اتوماتیک انجام میگیرد و فقط میبایست خوراک مورد نظر دستگاه یا همان مواد مورد نظر برای خشک شدن را داخل دستگاه ریخت تا بتوان با سرعت بالا و در حجم های بسیار بالا اقدام به خشک کردن مواد مختلف کرد. خشک شدن مواد غذایی و دارویی در این دستگاه با استفاده از نیروی گاز، برق و یا گازوئیل قابل انجام است و میتوان بسته به نیاز خریدار، دستگاه مربوطه را به هر کدام از موارد مجهز کرد. پروسه خشک شدن مواد در داخل این نوع دستگاهها بصورت قرار گیری مواد بر روی نوار های متحرک میباشد که با حرکت از ابتدای دستگاه تا انتهای آن عملیات خشک شدن انجام میگیرد. یکی از پرکاربردترین موارد مصرفی این دستگاه در دامداری ها و برای خشک کردن یونجه و خوراک دام میباشد که تا کنون شرکت های بسیاری برای خرید این نوع دستگاه اقدام کرده اند.

ادامه مطلب  سریال گناه فرشته : شهاب حسینی و یک درام جذاب در فیلیمو

نکات مهم برای خرید دستگاه خشک کن صنعتی

تا اینجای کار به معرفی دو نمونه از جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی پرداختیم که شاید در صورت عدم نیاز شما به خرید آن، برای شما نیز این اطلاعات جالب بود. ولی در صورتیکه قصد خرید این دستگاههای خشک کن صنعتی را دارید میبایست به این نکات توجه داشته باشید. حتما هنگام خرید دستگاههای خشک کن به شرکتی معتبر و یا فروشگاههای آنلاین معتبر که محصولات با کیفیت را موجود میکنند نظیر فامکو و بامک مراجعه کنید تا بتوانید بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید. در هنگام مراجعه حضوری به درب شرکت ها برای خرید دستگاه خشک کن صنعتی نواری و یا تونلی حتما دقت کنید که کیفیت تولید دستگاه بالا باشد. زیرا در صورت عدم بالا بودن کیفیت متریال استفاده شده در این دستگاه میتواند آسیب های جدی در دراز مدت به روند تولید وارد کند و باعث شود تا پروسه تولید با مشکلات فراوانی روبرو شود. دقت کنید تا از متریال با کیفیت بالا در بدنه و نیز قسمت های برقی و گازی دستگاه استفاده شده باشد تا بتوان بدون هدر رفت دما و با هزینه کمتر اقدام به خشک کردن مواد مختلف کرد. رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این دستگاه بسیار مهم است، پس رعایت استانداردهای ساخت میتواند خیال شما را از بابت دستگاه آسوده کند. نکته آخر اینکه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش دستگاه بسیار مهم است و میتواند تضمین کننده کیفیت بالای دستگاه باشد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب اطلاعات مفیدی را در رابطه با جدیدترین دستگاه خشک کن صنعتی در اختیار شما قرار داده باشیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه کافی در زمینه دستگاههای خشک کن، نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

 

حتما ببینید

معرفی ویژگی‌های انواع تندیس

معرفی ویژگی‌های انواع تندیس

تندیس، نماد یا یادبودی است که از جانب یک شرکت یا سازمان در مناسبت‌های ویژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *