تازه ترین های عمل بینی

تازه ترین های عمل بینی

رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از پر طرفدارترین پروسیجرهای زیبایی در دنیاست. با ظهور جدیدترین پیشرفت ها در تکنولوژی های پزشکی ، در حال حاضر دامنه وسیعی از تکنیک ها و ابزار وجود دارد که می تواند به بیماران کمک کند تا نتیجه دلخواه خود را به دست آورند. با آشنا شدن با بخشی از تازه ترین های عمل بینی ، شما نیز به این واقعیت پی خواهید برد که چه انقلاب عظیمی در این پروسیجر پیچیده و ظریف و مینیاتوری رخ داده است.

 

 

تصویربرداری رینوپلاستی سه بعدی ، معجزه ارتقای زیبایی

در سالهای اخیر ، تکنولوژی تصویر برداری سه بعدی به عنوان یکی از مهم ترین پیشرفت ها در تکنیک های رینوپلاستی معرفی شده است. این تکنولوژی به جراحان این امکان را می دهد تا مدل دیجیتالی از صورت بیمار را به دست اورده و از آن برای شبیه سازی شکل ها و اندازه های مختلف بینی استفاده کنند.

این تکنولوژی به بیمار نیز این فرصت را می دهد تا قبل از جراحی ببیند که بینی شان به چه شکلی در خواهد آمد و در نتیجه تصمیم گیری درباره پروسیجر ، به شکلی آگاهانه تر انجام خواهد شد. جراح نیز از این تکنولوژی برای ترسیم یک پلن دقیق تر استفاده کرده و می تواند ساختار بینی و صورت را با جزئیات بیشتری مشاهده کند. این سطح از دقت به خلق نتیجه بهتر و بالاتر رفتن میزان رضایت بیمار ، منجر خواهد شد.

جراحی پیزوالکتریک : دقت بیشتر ، نتایج جذاب تر

جراحی پیزوالکتریک یک تکنیک نسبتاً جدید است که در جراحی بینی ظهور کرده است. در این تکنیک برای برش استخوان ها و غضروف ها ، به جای استفاده از ابزار جراحی تردیشنال از قبیل اسکالپل ، از ارتعاشات اولتراسونیک استفاده می شود. این روش ، کمتر تهاجمی بوده و دارای سطح دقت بیشتری می باشد و در نتیجه برش های دقیق تر و کوچک تری ایجاد خواهد شد.

ادامه مطلب  کاهش سن تقاضا برای عمل بینی در ایران

امواج اولتراسونیک ایجاد شده با دستگاه پیزوالکتریک ، بسیار کنترل شده هستند و در نتیجه در طول پروسیجر ، بافت های اطراف ، آسیبی نمی بینند. بعلاوه ، خونریزی ، ورم و کبودی در جراحی پیزوالکتریک ، کمتر است و در نتیجه بیمار دوره ریکاوری سریع تری را تجربه خواهد کرد. این تکنیک در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از جراحان آن را بعنوان یک استاندارد طلایی معرفی می کنند.

تکنیک دیجیتال CAD/CAM روشی برای خلق بینی رویایی

رینوپلاستی با تکنولوژی CAD/CAM یک تکنیک مطابق با جدیدترین پیشرفت های علمی است که طراحی با کمک کامپیوتر (CAD) و تولید با کمک کامپیوتر (CAM) را برای خلق ایمپلنت های سفارشی برای جراحی شکل دهی به بینی ، ترکیب کرده است. این تکنیک از اسکنر سه بعدی برای تولید یک مدل دیجیتال از بینی بیمار استفاده می کند. این مدل دیجیتال برای طراحی یک ایمپلنت سفارشی که با ساختار صورت همان بیمار هماهنگی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد. تکنولوژی CAD/CAM مزایای زیادی را در مقایسه با روش های سنتی به همراه دارد که از میان آنها می توان به دقت بیشتر ، زمان از کار افتادگی کمتر و کاهش خطر بروز عوارض جانبی اشاره کرد. ایمپلنت های سفارشی استفاده شده در این تکنیک ، کاملاً متناسب با بینی بیمار هستند و در نتیجه خطر جابجا شدن یا پس زده شدن در آنها وجود نخواهد داشت.

به دنیای بینی جدیدتان قدم بگذارید: جراحی بینی با تکنیک واقعیت مجازی

رینوپلاستی واقعیت مجازی یکی از پیشرفته ترین تکنیک هاست که از تکنولوژی واقعیت مجازی برای شبیه سازی جراحی شکل دهی به بینی استفاده می کند. در این تکنیک از هدست های واقعیت مجازی تخصصی برای خلق یک مدل سه بعدی از صورت و بینی بیمار استفاده می شود. جراح می تواند از این مدل برای شبیه سازی شکل ها و اندازه های مختلف بینی استفاده کرده و بیمار نیز می تواند ببیند که بینی او بعد از جراحی به چه شکلی در خواهد آمد.

ادامه مطلب  علت بوی بد دهان بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

مزیت این تکنیک برای آن دسته از بیمارانی مناسب است که نسبت به تغییراتی که قرار است در بینی آنها در طول جراحی ایجاد شود ، چندان مطمئن نیستند. این تکنیک به آنها این امکان را می دهد تا نتایج گزینه های جراحی مختلف را قبل از پا گذاشتن به پروسیجر واقعی مشاهده کنند. رینوپلاستی واقعیت مجازی به جراح نیز کمک می کند تا پلن جراحی را با دقت بیشتری طراحی کند چون با استفاده از این تکنیک ، به ساختار دقیق صورت دسترسی دارد. این سطح دقت بالا باعث می شود که نتایج جراحی بهتری به دست آمده و در نتیجه رضایت بیمار نیز در سطح بالاتری تامین شود.

ترند رینوپلاستی مایع

ترند رینوپلاستی بدون جراحی با استفاده از فیلرهای پوستی قابل تزریق در سال ۲۰۲۱ ظهور کرده و حقیقت آن این است که با استفاده از یک پروسیجر سریع و سرپایی در مطب پزشک ، تغییراتی در شکل ظاهری بینی با استفاده از تزریق فیلرهای پوستی به بینی ایجاد می شود. این روش تنها برای رفع موقتی ناهمواری های ظاهری در سطح بینی کاربرد دارد و نمی توان نتایج آن را با نتایج فوق العاده به دست آمده در پی جراحی بینی به دست یک جراح زیبایی بینی ماهر و با تجربه مقایسه کرد.

منبع : دکتر رجب پور

حتما ببینید

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها ریزش مو یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *