یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب

یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب: لوله فاضلاب

لوله و اتصالات فاضلابی، به عنوان اجزای حیاتی و پنهان در هر ساختمان محسوب می شود. در واقع سیستم های فاضلاب با هدایت و دفع فاضلاب به محلی دور از زندگی انسان   وظیفه‌ای بس خطیر بر عهده دارند. با علم بر این نکات متوجه می شویم که انتخاب درست لوله‌ها و اتصالات فاضلابی ، تا چه اندازه در سلامتی، آسایش و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساکنین نقش داردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لوله و اتصالات فاضلاب و کلیه محصولات شرکت نیکسان پلیمر می توانید همین حالا با ما با شماره های ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۵۹ – ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۰۴ تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از لوله و اتصالات فاضلابی با کیفیت می‌پردازیم.

مزایای سلامتی:

  • جلوگیری از نشت و بوی بد: لوله و اتصالات فاضلاب باکیفیت، به دلیل ساخته شدن از جنس مواد مقاوم و ضد نشت از انتشار بوی نامطبوع فاضلاب به محیط داخلی ساختمان جلوگیری می‌کنند. در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، به دلیل انتشار بوی نامطبوع در داخل خانه این موضوع، اهمیت خاصی  پیدا می کند.
  • جلوگیری از رشد باکتری و قارچ: سطوح داخلی در لوله و اتصالات فاضلاب با کیفیت، بدون شیار و صاف است و این مانع از تجمع مکوب، قارچ باکتری در میان شیارها می شود و در نتیجه از بروز بیماری های قارچی و عفونی و بیماری های تنفسی مربوط به فاضلاب جلوگیری می کند.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی: لوله و اتصالات فاضلاب باکیفیت، از متریال هایی تهیه شده اند که در برابر مواد شیمیایی خورنده و شوینده‌های قوی مقاوم هستند ودر نتیجه  دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شوند. این امر، از نشتی و آلودگی منابع آب آشامیدنی جلوگیری می‌کند.

مزایای آسایشی:

  • کاهش صدا: شاید بارها در  مکان های مختلف دیده اید که در برخی از ساختمان ها صدای رد شدن فاضلاب در داخل ساختمان می پیچد و باعث سلب آرامش می شود. در نیتجه انتخاب لوله فاضلابی و اتصالات باکیفیت، به دلیل ساخته شدن از جنس مواد عایق صدا، از انتقال صدای فاضلاب به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند و باعث  آرامش و آسایش ساکنین می شود.
  • طول عمر بالا: لوله و اتصالات فاضلاب باکیفیت، از مواد بادوام و مقاوم ساخته شده‌اند و عمر طولانی دارند. این امر، نیاز به تعویض و تعمیر مکرر لوله‌ها را کاهش می‌دهد و در هزینه‌های ساکنین صرفه‌جویی می‌کند.
  • نصب آسان: یکی از تفاوت های لوله و اتصالات فاضلاب باکیفیت در طراحی آن ها است که به گونه ای طراحی شده اند که نصب آنها به راحتی انجام می شود. این امر، در کاهش زمان و هزینه نصب و راه‌اندازی سیستم فاضلاب کمک می‌کند.
ادامه مطلب  راهنمای خرید قطعات لباسشویی

مزایای اقتصادی:

  • صرفه‌جویی در مصرف آب: لوله و اتصالت فاضلاب باکیفیت با جلوگیری از نشت آب سبب صرفه جویی در مصرف آب می شوند. این موضوع در مناطق کم آب اهمیت بیشتری پیدا می کند. این موضوع جدا از حفظ ارزش آب و جلوگیری از هدر رفت آب در هزینه های آب صرفه جویی نیز می شود.
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری: لوله و اتصالات فاضلاب با کیفیت از متریال هایی سساخته شده اند که عمر طولانی تری دارد و در نتیجه نیاز ندارند که به طور مداوم تعمیر یا تعویض شوند. این امر مستقیما بر کاهش هزینه های ناشی از نگهداری و تعمیر سیستم فاضلاب تاثیر می گذارد.
  • افزایش ارزش ملک: استفاده از لوله و اتصالات فاضلاب باکیفیت، نشان‌دهنده توجه به کیفیت ساخت و ساز در ساختمان است. این امر، می‌تواند ارزش ملک را در زمان فروش افزایش دهد.

اتصالات فاضلابی

انواع لوله های فاضلاب

لوله های PVC: این لوله ها از رایج ترین نوع لوله ها هستند و به دلیل قیمت مناسب، وزن کم و سهولت نصب از محبوبیت بسیاری برخوردارند. لوله های پی وی سی در سایزها و ضخامت های مختلف موجود هستند و برای مصارف مختلف از شبکه های خانگی، صنعتی و تجاری مناسب هستند.

لوله های پلی اتیلن PE: لوله‌های پلی اتیلن برای مکان هایی که نیاز به خم شدن یا تغییر مسیر لوله وجود دارد مناسب هستند ، این جنس از لوله در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و عمر طولانی دارد. این لوله‌ها برای مصارف صنعتی و در زمین‌های خاکی مناسب هستند.

لوله های چدنی: این نوع لوله ها بسیار بادوام و مقاوم هستند و در برابر آتش و حریق بسیار مقاوم است. از این جنس لوله ها برای استفاده های سنگین مانند سیستم های فاضلاب صنعتی و .. استفاده می شود . با این حال، لوله های چدنی سنگین و گران هستند و نصب آن ها سخت و هزینه بر است.

فولاد: لوله‌های فولادی در برابر فشار بسیار مقاوم و مستحکم هستند. از این لوله‌ها برای مصارف بسیار سنگین مانند فاضلاب‌های صنعتی و سیستم‌های لوله‌کشی زیرزمینی استفاده می کنند.

ادامه مطلب  ساک پارچه‌ای ایران بگ

لوله های سفالی:  این نوع لوله ها از خاک رس پخته شده اند و به دلیل مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی برای استفاده در سیستم های صنعتی مناسب هستند. با این حال، لوله های سفالی شکننده ممکن است به مرور زمان ترک بخورند یا شکسته شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لوله و اتصالات فاضلاب و کلیه محصولات شرکت نیکسان پلیمر می توانید همین حالا با ما با شماره های ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۵۹ – ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۰۴ تماس بگیرید.

خرید لوله فاضلابی

نکات مهم در انتخاب تجهیزات فاضلابی

  • جنس: جنس لوله و اتصالات باید با توجه به نوع فاضلاب، شرایط آب و هوایی و بودجه انتخاب شود.
  • سایز: سایز لوله و اتصالات باید با توجه به حجم فاضلاب و ظرفیت سیستم فاضلاب انتخاب شود. یک سری جداول استاندارد در این رابطه برای راهنمای وجود دارد.
  • برند: برندهای معتبر و شناخته شده، معمولاً لوله و اتصالات باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند.
  • گارانتی: گارانتی، در واقع نشان دهنده کیفیت و اعتبار محصول است.

انتخاب لوله و اتصالات فاضلابی با کیفیت علاوه بر اینکه تاثیر زیادی در آرامش و آسایش و سلامتی دارد. در واقع انتخاب تجهیزات مناسب مانع از پرداخت هزینه های اضافه می شود و در نتیجه باعث صرفه جویی های اقتصادی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لوله و اتصالات فاضلاب و کلیه محصولات شرکت نیکسان پلیمر می توانید همین حالا با ما با شماره های ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۵۹ – ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۰۴ تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت لوله و اتصالات فاضلابی

قیمت لوله و اتصالات فاضلابی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که در این مقاله به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. آشنایی با این عوامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخابی آگاهانه و مقرون به صرفه داشته باشید.

  1. جنس لوله و اتصالات: یکی از عوامل موثر بر قیمت لوله و اتصالات فاضلابی مربوط به جنس لوله و اتصالات است. در ارتباط با جنس های مختلف لوله فاضلاب که قبلا هم در مورد آن صحبت شد لوله PVC، پلی اتلین، چدن و فولاد از ارزان ترین تا بالاترین سطح قیمت لوله را شامل می شود.
  2. ضخامت لوله: مطمئنا هر چه ضخامت لوله بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طور متناسب افزایش می‌یابد. لوله‌های ضخیم‌تر برای تحمل فشار و بارهای بیشتر مناسب هستند و در مصارف صنعتی و ساختمان‌های مرتفع استفاده می‌شوند.
  3. سایز لوله: به قطر داخلی لوله سایز لوله گفته می‌شود که بر حسب میلی‌متر یا اینچ اندازه‌گیری می‌شود. از لوله هایی با قطر اخلی بزرگتر برای انتقال فاضلاب با حجم بیشتر استفاده می شود.. هرچه قطر داخلی لوله بیشتر باشد، قیمت لوله بیشتر می شود .
  4. برند: برندهای معتبر و شناخته شده، به دلیل استفاه از متریال های باکیفیت، معمولاً قیمت بالاتری دارند
  5. قیمت مواد اولیه: هر چه کیفیت متریالی که لوله از آن تولید شده بالاتر باشد قیمت لوله فاضلاب بالاتر می شود. در واقع کیفیت بالاتر مواد اولیه سبب عمر طولانی تر لوله و تجهیزات فاضلاب و مقاومت بیشتر آن در برابر نشتی و خوردگی می شود.
  6. نوع اتصالات: انواع مختلفی از اتصالات لوله و اتصالات فاضلابی مانند بوشن، زانویی، تک‌پوشش، دوپوشش و مهمیز وجود دارد که قیمت هر کدام بر اساس برند، جنس، سایز و .. متفاوت است.
  7. هزینه‌های نصب: هزینه‌های نصب لوله و اتصالات فاضلابی نیز بر قیمت تاثیرگذار است.
ادامه مطلب  مرکز فروش گرین وال در تهران

نیکسان پلیمر

نیکسان پلیمر

گروه تولیدی نیکسان پلیمر در راستای رفع نیازهای جامعه و توسع سیستم انتقال آب و فاضلاب ، اقدام به تولید لوله و اتصالات فاضلابی ، لوله برقی نسوز، لوله مخابراتی و .. نمود و در طی بیش از دو دهه فعالیت همواره در تلاش بوده تا بالاترین سطح کیفی محصول را ارائه دهد.

این شرکت مقصد خود را همواره بر بالا بردن کیفیت روزافزون محصولات خود اقرار داده و در تلاش بوده تا هم راستا با افزایش توقع مصرف کننده از کیفیت محصول و حتی فراتر از آن محصولات خود را ارتقا دهد. و امروز ماندگاری مشتریان خود گواهی بر این امر است. کلیه محصولات شرکت نیکسان دارای گواهینامه های معتبر بین المللی، تاییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نشان استاندارد است.

آدرس : تهران، شهرستان ملارد، چهارراه ملارد، ۵ کیلومتر به سمت صفادشت، یوسف آباد قوام، بلوار امینی راد، انتهای خیابان شهدای نهم غربی، پلاک ۱۴

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لوله و اتصالات فاضلاب و کلیه محصولات شرکت نیکسان پلیمر می توانید همین حالا با ما با شماره های ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۵۹ – ۰۲۱۶۵۵۸۴۵۰۴ تماس بگیرید.

 

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *