چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

متوجه شده اید که پوست شما آنقدر سفت و خشک است که هر لحظه احساس می کنید می تواند به میلیون ها تکه کوچک تبدیل شود. از خود می‌پرسید: «اما چرا هنوز در طول روز براق می‌شود؟» به جای داشتن پوست خشک، ممکن است پوست شما کم آب باشد.

پوست خشک چیست؟
خشکی پوست ناشی از ژنتیک، عدم تعادل هورمونی یا کم کاری تیروئید است. پوست خشک یک نوع پوست است، به این معنی که پوست شما به طور طبیعی چربی کمتری نسبت به افرادی با نوع پوست معمولی، چرب یا مختلط تولید می کند. بدون روغن، پوست شما برای حفظ هیدراتاسیونی که از آب دریافت می کنید تلاش می کند. علائم پوست خشک بسیار شبیه به پوست کم آب است: سفتی، خارش و خطوط ریز.

پوست کم آب چیست؟

پوست کم آب یک بیماری پوستی است – شما با آن متولد نشده اید، اما به دلیل رژیم غذایی و سبک زندگی رخ می دهد. این می تواند ناشی از چیزهای ساده ای مانند هوای سخت تر، مانند باد یا سرما، نخوردن کافی میوه و سبزیجات تازه و دیورتیک ها مانند الکل و کافئین باشد (که باعث می شود کلیه ها بدن شما را تشویق کنند تا از شر آب اضافی خلاص شوند). همه این‌ها می‌توانند محتوای آب پوست شما را کاهش دهند و پوست شما را برای طراوت نفس بکشد.

با این حال، اگر مقدار مناسبی از مواد معدنی، الکترولیت ها و اسیدهای چرب ضروری را نداشته باشید، آبی که مصرف می کنید به مکان های مناسب ارسال نمی شود! بدن شما مانند یک تیم ورزشی است که همه بازیکنان با هم کار می کنند تا بتوانند از نقاط قوت یکدیگر بهره ببرند و به نقاط ضعف یکدیگر کمک کنند. پوست کم آب ناشی از کمبود آب است نه چربی، بنابراین حتی انواع پوست های چرب یا مختلط نیز ممکن است دچار کم آبی شوند.

ادامه مطلب  چگونه بدون آرایش پوستی زیبا داشته باشیم؟

چگونه متوجه می شوید که پوست شما کم آب شده است و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید؟
پوست شما می تواند خارش و تحریک شود. موادی مانند کرم آبرسان و روغن جوجوبا + ویتامین ۵B و آلوئه ورا می توانند خارش را کاهش دهند و پوست شما را شاداب و صاف کنند.

پوست شما بعد از چندمین بار تماشای نوت بوک حساس تر از شماست… یا این فقط من هستم؟! هنگامی که افزایش حساسیت پوستی را تجربه می کنید، مهم است که از محصولات ملایم بدون افزودنی ها و عطرهای خشن استفاده کنید و از لایه برداری خودداری کنید. اگرچه این همان کاری است که می خواهید انجام دهید، اما از بین بردن سلول های مرده پوست مشکل را حل نمی کند! بازگرداندن گوشته اسیدی پوست حیاتی است. سرم پوستی هیالورونیک اسید و سرم پوستی رتینول ویتامین A برای این کار ایده آل هستند.

و برای همه این علائم، به سراغ ویتامین A بروید. این ویتامین محلول در چربی به پوست کمک می کند تا کلاژن بیشتری از طریق نوسازی سلولی تولید کند و GAG شما را تحریک کند که مخزن اسید هیالورونیک شما را تحریک می کند. توصیه می شود از ویتامین A در مقادیر ۰٫۶ pc و بالاتر به عنوان رتینول استفاده کنید تا واقعاً بتواند به لایه های زیرین پوست شما برسد.

وقتی پوست شما کم آب است، آبرسانی مجدد به آن ضروری است! مقدار زیادی آب بنوشید و مصرف غذاهای با محتوای آب بالا مانند هندوانه و خیار را افزایش دهید.همچنین باید به پوست خود کمک کنید تا آبی را که وارد می‌کنید حفظ کند. استفاده از یک مرطوب‌کننده بلافاصله بعد از حمام یک راه عالی برای حفظ رطوبت اضافی است و مطمئن شوید که دوش‌های شما ولرم هستند تا پوست شما از بین نرود. از هر روغنی غذاهایی با محتوای چربی سالم بالا مانند آووکادو و آجیل بخورید.

ادامه مطلب  مهم ترین خواص روغن نارگیل

آیا واقعا می توانم منافذ پوستم را کوچک کنم؟

ما همیشه می گوییم که منافذ درها نیستند. آنها باز نمی شوند و بسته نمی شوند – اما می توان ظاهر منافذ را با مواد خاصی بهبود بخشید. اگر منافذ در ذهن شما باشد، نیاسینامید یک ماده عالی است. می تواند به کاهش تولید سبوم کمک کند، که به نوبه خود می تواند منافذ شما را کوچکتر نشان دهد. هنگامی که سبوم در داخل آنها گیر می کند منافذ می توانند بزرگتر به نظر برسند، بنابراین انتخاب یک محصول غنی از نیاسینامید می تواند ایده خوبی باشد. اندازه منافذ اغلب بیشتر به تجزیه طبیعی الاستین مربوط می شود تا روغن، اما شما می توانید منافذ خود را با ترکیب صحیح مواد مراقبت از پوست حفظ کنید.

آیا واقعاً انتخاب نقاط مشکلی ندارد؟

انتخاب نقاط ایده خوبی نیست. درمان می تواند به نوع لکه مورد نظر بستگی داشته باشد. اگر جوش سرسفید است، استفاده از اسید سالیسیلیک روی نقطه می تواند به خشک شدن آن کمک کند. اگر یک نقطه قرمز و بدون سر است که عصبانی و ملتهب است، می‌توانید اسید سالیسیلیک را نیز بمالید – اما بهتر است آن‌ها را رها کنید و آن‌ها را نچینید، زیرا برداشتن آن‌ها اوضاع را به طور تصاعدی بدتر می‌کند.

برداشتن لکه ها می تواند منجر به زخم یا حتی در برخی موارد عفونت شود. اگر واقعاً مجبور هستید لکه خود را فشار دهید، دستان خود را بشویید، پوست خود را تمیز کنید، انگشتان خود را در دستمال بپیچید و روی پوست اطراف لکه را فشار دهید و تکان دهید. قبل از اینکه خون بیاید متوقف شوید! یک درمان آنتی باکتریال را در محل روی پوست بمالید و تا زمانی که بهبود نیابد از آرایش استفاده نکنید.

ادامه مطلب  طریقه استفاده از لوسیون بدن

حتما ببینید

پوست سالم، زیبا و راحتی در منزل

متخصص پوست در منزل: داشتن پوستی درخشان و جوان

متخصص پوست در منزل به عنوان یک مشاور و راهنمای حرفه‌ای، افراد را با اصول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *