معرفی جاهای تفریحی و دیدنی کردان

معرفی جاهای تفریحی و دیدنی کردان

ساکنین پایتخت به سبب آن که زندگی شلوغ و پرمشغله‌ای دارند، همواره به دنبال مقصد مناسبی برای سفرهای کوتاه هستند تا روزهای آخر هفته را به تفریح و رفع خستگی اختصاص دهند. خوشبختانه روستاهای زیادی در نزدیکی تهران وجود دارند که بکر بودن آن‌ها روح را تازه می‌کند؛ به عنوان مثال کردان ییلاقی هم جوار پایتخت است که آب و هوایی مطلوب و طبیعتی چشم‌نواز دارد. از این رو بسیاری از پایتخت‌نشینان آخر هفته‌های خود را در این ییلاق سپری می‌کنند. با معرفی جاهای دیدنی کردان همراه ما باشید. این یک فرصت استثنایی برای آخرهفته‌ای به‌یادماندنی است.

کردان کجاست و دسترسی به آن چگونه است؟

روستای کردان یکی از مناطق ییلاقی اطراف تهران است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و اگر چه آن را تحت عنوان «روستا» معرفی می‌کنیم، اما پر از خانه‌های ویلایی و لوکس است. این منطقه از توابع ساوجبلاغ استان البرز بوده و در ناحیه غربی این استان واقع شده است. فاصله کردان از شهر کرج ۲۵ کیلومتر و از شهر تهران ۶۵ کیلومتر برآورد می‌شود و برای دسترسی به آن باید از خودروی شخصی استفاده کنید.

پس از طی کردن این مسیر کوتاه، به بهشت کوچکی خواهید رسید که علی‌رغم ساخت و ساز و حتی وجود کارخانه‌ها، همچنان بکر و زیبا باقی مانده است. اصلی‌ترین عامل محبوبیت کردان، وجود باغ‌های متعدد گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب، توت و … و همچنین آب و هوای مطلوب آن است. در کنار این موارد، رودهای فصلی که از دل باغ‌ها جاری می‌شوند، زیبایی فضا را دوچندان خواهند کرد.

جالب است بدانید که کردان قدمتی چندصد ساله دارد و تأسیس آن مربوط به امروز و دیروز نیست. این شهر تقریباً در قرن ششم ه.ق تأسیس شده و از قضا نقش مهمی نیز در ناحیه داشته است. شواهد نشان می‌دهند که در گذشته کردان مرکز سیاسی و نظامی منطقه بوده و بسیاری از مراکز مهم نیز در این ناحیه قرار گرفته بودند. در حال حاضر در کنار اندک افراد بومی منطقه، ویلاهای متعددی ساخته شده‌اند تا پذیرای افراد در تعطیلات آخر هفته باشند. البته چند کارخانه مهم کارتن‌سازی، آلومینیوم‌سازی، مرغداری، بافندگی و ریسندگی در اطراف کردان مشغول به فعالیت هستند؛ اما تأثیری بر آب و هوای منطقه نگذاشته‌اند.

ادامه مطلب  چه کسانی یک شبه در ایران پولدار می شوند

بهترین تفریحاتی که می‌توانید در کردان داشته باشید

نزدیکی کردان به شهرهای بزرگی چون تهران و کرج سبب توجه ویژه‌ به این ییلاق شده است. به همین خاطر امکانات قابل توجهی در کردان وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شده و اقامتی مطلوب داشته باشید. علاوه بر آن، تاریخ غنی این ناحیه را می‌توان در آثار باستانی به‌جامانده از روزگاران قدیم، مشاهده کرد. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی کردان را با هم مرور می‌کنیم تا در سفری کوتاه، از آن‌ها بازدید نمایید.

رود کردان

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کردان، وجود رود کردان است که با نام دریاچه کردان نیز شناخته می‌شود. این رود از ارتفاعات کهار بزرگ جاری می‌شود و با عبور از نظرآباد و ساوجبلاغ، نهایتاً به کردان می‌رسد. در ادامه نیز منشعب شده و به دو رود دروان و برغان تبدیل می‌شود. آب این رود بسیار خنک و گوارا است و گشت و گذار در اطراف آن می‌تواند بسیار دلچسب باشد.

پل بانو صحرا

در زمان صفویه روی رود کردان پلی به نام پل بانو صحرا کشیده شده است كه حالا چیز زیادی از آن برجای نمانده و تنها تکه‌ای از ستون آن به چشم می‌خورد. البته این پل یک نوبت در زمان قاجاریه بازسازی شد؛ اما قدرت فرسایش در گذر زمان بر این مرمت چیره شد و قسمت اعظم پل بانو صحرا از بین رفت. با این حال باقی‌مانده آن هنوز هم ارزش بازدید را دارد.

سایت پرواز کردان

بدون شک یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در کردان داشته باشید، پروازی بی‌نظیر بر فراز باغ‌های این ناحیه است. سایت پرواز کردان نخستین سایت پرواز کرج است که در بهترین ناحیه این استان تأسیس شده و امکان پروازی دلپذیر را برایتان فراهم می‌کند. اگر اهل هیجان هستید، پاراگلایدر سواری در کردان را از دست ندهید. البته برای بهره‌مندی از این تفریح، می‌بایست در روزهای آفتابی به سایت پرواز کردان مراجعه کنید‌.

ادامه مطلب  بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری ایرانیان

روستای سنج

روستای سنج یکی از روستاهای ناحیه برغان است که بازدید از آن شما را به قلب روستاهای شمالی با خانه‌های قدیمی می‌برد. این روستا هنوز فرم سنتی خود را حفظ کرده و پر از خانه‌هایی با درها، پنجره‌ها و سقف‌های چوبی با دیوارهای گلی است. علاوه بر آن طبیعت ناب روستا با درختان سرسبز و رودخانه‌ای جاری، حس و حال بی‌نظیری را به شما القا می‌کند.‌ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از روستای سنج کردان دیدن کنید. در این روستا آبشار زیبایی نیز وجود دارد که با کمی پیاده‌روی به آن خواهید رسید. آبشار زیبای سنج می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی کردان باشد.

برج مقبره

برج مقبره یکی از آثار ملی ایران است که در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسیده است. این برج قدمتی چندصد ساله داشته و ساخت آن به قرن ۷ هجری برمی‌گردد. عده‌ای معتقدند که برج مقبره آرامگاه شاهزاده حسین است. این برج ساختمانی دایره‌ای شکل است که در مجموع ۳۴ کنگره دارد.

دهکده تفریحی کردان

از دیگر تفریحات کردان، می‌توان به بازدید از دهکده ورزشی تفریحی ایثار یا اقامت در آن اشاره کرد. این دهکده تفریحی هر آن چه که برای اقامتی دلچسب نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد. سوییت‌هایی برای اقامت مسافران در این دهکده در نظر گرفته شده‌اند و انواع امکانات تفریحی و ورزشی نیز در قسمت‌های مختلف مجموعه ارائه خواهند شد. کافیست برای اقامت در یکی از سوئیت‌ها ساکن شوید تا سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

خاطره‌انگیز سفرها را با فلای توی تجربه کنید

وبسایت فلای تودی یکی از بهترین مراجعی است که می‌توانید برای رزرو اقامتگاه یا خرید اینترنتی بلیط قطار یا هواپیما به آن مراجعه کنید‌. در سفر به هر جای دنیا، فلای تودی اقدامات پیش از سفر را برایتان فراهم می‌کند تا با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن، آن‌ها را در اختیار داشته باشید. کافیست وارد سایت مجموعه شوید و خدمت مورد نیاز را انتخاب کنید. کارشناسان فلای تودی در هر لحظه برای خدمت‌رسانی به شما آماده‌اند و در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید از آن‌ها كمک بگیرید. بدون شک خاطره‌انگیزترین سفرهایتان را با فلای تودی تجربه خواهید کرد.

ادامه مطلب  تفاوت سگ های آپارتمانی و سگ های نگهبان

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *