سیمین دشت کجاست و با تهران چقدر فاصله دارد؟

سیمین دشت کجاست و با تهران چقدر فاصله دارد؟

سیمین دشت یکی از روستاهای شهرستان فیروزکوه در استان تهران است که از چهار فصل زیبایی برخوردار است. یکی از بهترین روش‌های سفر به این روستا، خرید بلیط قطار سیمین دشت است؛ چراکه مسیر آن، از طبیعت بکر و زیبای این روستا می‌گذرد. در ادامه مطلب نکات بیشتری را در رابطه با جاذبه‌های گردشگری سیمین دشت ارائه خواهیم داد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سیمین دشت کجاست؟

سیمین دشت یکی از روستاهای زیبا و خوش آب‌و‌هوای نزدیک تهران بوده که طبیعت زیبا و چشم‌نواز آن، مثال‌زدنی است. این روستا در شهرستان فیروزکوه و در دهستان حبله رود واقع‌شده است و فاصله نزدیکی نیز با روستاهای حصاربن، گچه و محمودآباد دارد. لازم به ذکر است که روستای زرین دشت نیز در شمال شرقی این روستا قرار دارد.

ازلحاظ مسافت این روستا با پایتخت نیز باید بگوییم که سیمین دشت در حدود ۱۲۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و در قسمت شرقی آن واقع‌شده است. فاصله سیمین دشت با فیروزکوه نیز در حدود ۵۵ کیلومتر بوده و در جنوب غربی این شهر واقع‌شده است. برای بازدید از این روستای زیبا، ابتدا باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید و سپس از جاده زرین دشت، مسیر خود را به سمت سیمین دشت ادامه دهید. البته بسیاری از افراد به دلیل زیبایی مسیر، بلیط قطار را انتخاب می‌کند.

مکان‌های دیدنی سیمین دشت

روستای سیمین دشت، به طراوت و شادابی درخت‌های سرسبز خود معروف است و اطراف آن را باغ‌های میوه احاطه کرده‌اند. آواز زیبای پرندگان، آسمان آبی و صاف، صدای جاری شدن آب و جلوه‌گری درختان سرسبز، همه و همه این منطقه را به یک انتخاب عالی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده‌اند. ازجمله زیبایی‌های این روستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب  پکیج تصفیه فاضلاب: راهکاری مدرن و مستدام برای حفظ سلامت محیط زیست

دریاچه آهنک

دریاچه آهنک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستای سیمین دشت بوده که در فاصله ۵/۵ کیلومتری از آن واقع‌شده است. جالب است بدانید که آب دریاچه به دلیل وجود گوگرد، مزه تلخی دارد؛ پس اگر قصد نوشیدن آب این دریاچه را دارید، باید به قسمت آب شیرین آن مراجعه کنید. برای تماشای قسمت بالای چشمه، باید حدود ۲ کیلومتر به سمت بالا پیاده‌روی کنید تا به آن برسید. اطراف دریاچه آهنک نیز به دلیل وجود درختان بید بزرگ و گردو، بسیار سرسبز و زیبا است و محل مناسبی برای آرامش گرفتن در آخر هفته محسوب می‌شود.

رودخانه دلیچای و حبله رود

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و زیبای روستای سیمین دشت، باید به رودخانه دلیچای و حبله رود اشاره کرد. این دو رود خروشان از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرند و در سیمین دشت به هم می‌رسند؛ سپس به سمت گرمسار روانه می‌شوند. تماشای این دو رود بزرگ و طبیعت اطراف آن، خستگی و استرس‌های روزانه شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

کوه انار کندو

کوه انار کندو یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستای سیمین دشت تهران است که قدمتی تاریخی دارد. جالب است بدانید، با توجه به آثار باقی‌مانده از قلعه تاریخی روی کوه، قدمت آن را به دوره اسماعیلیان نسبت می‌دهند. انار کندو و طبیعت اطراف آن، از زیباترین مکان‌های دیدنی روستا است که تماشای آن را نباید از دست داد؛ البته فراموش نکنید که برای کوهنوردی، به ابزارهای مخصوصی، همچون کفش ورزشی مناسب و کوله‌پشتی نیاز خواهید داشت.

راه‌های سفر به سیمین دشت

اگر شما هم با مطالعه در مورد مکان‌های تفریحی روستای سیمین دشت، به دیدن آن ترغیب شده‌اید، باید بدانید که ۳ مسیر دسترسی به این روستا وجود دارد:

  • مسیر اول: بعد از گذر از جابان و سربندان در جاده گویج، ادامه مسیر دهید تا به روستا برسید.

  • مسیر دوم: بعد از گذر از سربندان و پمپ‌بنزین سیدآباد، از جاده فرعی سمت راست به سمت روستای کلاک، رودافشان، مشهد، حصاربن حرکت کنید و در مسیر سیمین دشت قرار بگیرید.

  • مسیر سوم: روش بعدی که از آن به‌عنوان بهترین راه دسترسی به سیمین دشت نیز یاد می‌شود، سفر با قطار است. برای دسترسی به سیمین دشت از این مسیر که یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای ریلی ایران است؛ می‌بایست بعد از تهیه بلیط قطار سیمین دشت، سوار قطار تهران-ساری شوید و در ایستگاه مشخص روستا پیاده شوید. مهم‌ترین مزیت سفر با قطار به روستا، لذت بردن از مناظر اطراف است؛ به عبارتی، لذت سفر شما، درست از لحظه سوارشدن به قطار شروع می‌شود.

ادامه مطلب  کلید رسیدن به موفقیت و ثروتمند شدن چیست

نحوه خرید بلیط قطار سیمین دشت

سفر با قطار، بهترین روش برای افرادی است که رانندگی از تهران تا روستا، آن‌ها را خسته می‌کند و یا اصلاً وسیله نقلیه‌ای ندارند. برای خرید بلیط قطار به سیمین دشت، تنها کافی است که به وب‌سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه کرده و مبدأ و مقصد خود را مشخص کنید. در ادامه باید تاریخ حرکت، تعداد مسافران، تعداد کودکان همراه و تاریخ برگشت را نیز تعیین نمایید. در کمتر از چند ثانیه، ارزان‌ترین بلیط‌های قطار سیمین دشت برای شما به نمایش درمی‌آیند.

با بررسی ویژگی‌های هر قطار و قیمت بلیط‌ها، درنهایت می‌توانید بهترین و ارزان‌‌ترین بلیط را برای خود انتخاب کنید. امکان مقایسه قیمت‌ها بین شرکت‌های ریلی مختلف، مهم‌ترین مزیت خرید از فلای تودی است؛ چراکه به‌راحتی و در عرض کمتر از چند دقیقه می‌توانید بهترین بلیط را تهیه فرمایید.

مزیت مهم دیگر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جانبی است. خرید اینترنتی بلیط قطار، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از منزل یا حتی محل کار، بدون تحمل ترافیک و آلودگی‌های صوتی و به‌راحتی یک لبخند، بلیط سفر خود را با بهترین قیمت تهیه فرمایید.

رزرو اقامتگاه در سیمین دشت با فلای تودی

یکی دیگر از خدمات فلای تودی، امکان رزرو مسافرخانه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. برای رزرو اقامتگاه در سیمین دشت، تنها کافی است که تاریخ ورود به روستا، تعداد نفرات و تعداد شب‌های رزرو را مشخص کنید تا بهترین اقامتگاه‌های این شهر برای شما نمایش داده شود. نتایج جست‌وجو را بررسی و با در نظر گرفتن امتیازات مسافران قبلی، بهترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید؛ بدین ترتیب در زمان سفر دیگر نگران محل اقامت خود نخواهید بود.

ادامه مطلب  با تولید تخت رویای ثروتمند شدنم را تعبیرکردم

رزرو اقامتگاه، تنها یکی از امکانات وب‌سایت فلای تودی است. با کمک این وب‌سایت اینترنتی می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیمای داخلی و خارجی را نیز خریداری کنید و حتی ویزای گردشگری نیز بگیرید. فلای تودی همراه شما عزیزان است تا تجربه‌ای متفاوت و زیبا از سفر خود داشته باشید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *