بهترین روش برای بالا بردن عمر مفید کفش چرم چیست ؟

بهترین روش برای بالا بردن عمر مفید کفش چرم چیست ؟

کفش های چرمی با نگهداری و مراقبت مناسب برای مدت طولانی قابل استفاده هستند. طول عمر یک جفت کفش چرمی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت چرم، نحوه ساخت کفش، مراقبت و نگهداری، فصل استفاده و دفعات استفاده بستگی دارد. با این

حال، بیشتر کفش های چرمی برتونیکس با مراقبت و استفاده مناسب حداقل چند سال دوام می آورند.

قبل از پوشیدن کفش چرمی از اسپری ضد آب استفاده کنید

قبل از پوشیدن کفش چرمی از اسپری ضد آب استفاده کنید

استفاده از عایق رطوبتی برای کفش های چرمی به عنوان یکی از روش های مراقبت و نگهداری از آنها توصیه می شود. برخی از این اسپری ها می توانند موانع محافظتی مانند سیلیکون و فلوروپلیمر ایجاد کنند.

استفاده از اسپری ضد آب به محافظت از کفش های چرمی شما در برابر رطوبت، باران، برف و سایر آب ها کمک می کند. این اسپری ها پوششی روی سطح کفش ایجاد می کنند که از ورود آب و رطوبت به داخل کفش جلوگیری می کند.

علاوه بر این، استفاده از این اسپری ها به کاهش خطر زنگ زدگی و خراشیدگی کفش های چرمی شما کمک می کند. بهتر است

دستورالعمل های سازنده را برای استفاده صحیح از اسپری ضد آب رعایت کنید و مرتباً مجدداً استفاده کنید.

استفاده نکردن ازمواد شیمیایی خشن مانند الکل و اسید در تمیز کردن کفش

استفاده نکردن ازمواد شیمیایی خشن مانند الکل و اسید در تمیز کردن کفش

کفش های چرمی به دلیل بافت خاص و ناسازگاری با مواد شیمیایی بسیار حساس هستند. استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند الکل و اسیدها نیز می تواند باعث خراشیدگی، پوسته شدن و تغییر رنگ کفش های چرمی شود.

بنابراین، اگر قصد تمیز کردن کفش های چرمی خود را دارید، نباید از مواد شیمیایی خشن استفاده کنید و در عوض از روش های طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال برای تمیز کردن کفش های چرمی می توانید از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید و کفش را با دقت تمیز کنید. همچنین برای از بین بردن لکه های سطحی می توانید از موادی مانند سفید کننده مایع و مواد طبیعی مانند خیار، آهک، سرکه و برخی روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

ادامه مطلب  طراح مد کیست و چه وظایفی دارد؟

به طور خلاصه برای تمیز کردن کفش های چرمی باید از هرگونه مواد شیمیایی قوی پرهیز کرد و از روش های طبیعی مناسب

با نوع لکه و نوع چرم کفش استفاده کرد.

از پوشیدن کفش های چرمی در هوای بد و مرطوب خودداری کنید

از پوشیدن کفش های چرمی در هوای بد و مرطوب خودداری کنید

کفش های چرمی به دلیل ساختار و جنس خاصی که دارند به رطوبت بسیار حساس هستند. استفاده از کفش چرمی در شرایط آب و هوایی نامناسب و مرطوب می تواند باعث تغییرات و آسیب به ساختار کفش شود.

یکی از مشکلات احتمالی را گسترش دهید. در شرایط مرطوب، آب می تواند وارد سوراخ های کفش شما شده و سطح کفش شما را تغییر دهد، علاوه بر این، رطوبت موجود در هوا می تواند باعث تغییر رنگ چرم کفش شما شود.

بنابراین بهتر است در شرایط آب و هوایی بد و مرطوب از کفش های چرمی خود استفاده نکنید. اگر به دلایلی نیاز به استفاده از آن در شرایط مرطوب دارید، آن را در مکانی خشک و دارای تهویه قرار دهید تا پس از استفاده کاملا خشک شود. همچنین

برای جلوگیری از ریزش آب روی سطح کفش می توانید از اسپری آب استفاده کنید.

 

به طور کلی بهترین راه برای حفظ کفش های چرمی این است که از استفاده از آنها در شرایطی که باعث شکستگی آنها می شود خودداری کنید و در هنگام استفاده از آنها مراقبت و نگهداری مناسب را انجام دهید.

 

 

حتما ببینید

ترندهای تیشرت‌های سال ۲۰۲۴ از گلدوزی تا چاپ

ترندهای تیشرت‌های سال ۲۰۲۴: از گلدوزی تا چاپ

در دنیای مد و فشن، تیشرت‌ها به عنوان یکی از قطعات اساسی و بی‌زمانه محسوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *