ردیاب گربه چیست و چگونه کار می کند؟

ردیاب گربه چیست و چگونه کار می کند؟

ردیاب گربه تکه های کوچکی از فناوری پوشیدنی هستند که دقیقاً این کار را انجام می دهند. به شما کمک می کنند گربه خود را ردیابی کنید. ردیاب ها به گونه ای طراحی شده اند که روی یقه قرار می گیرند (یا با یقه عرضه می شوند) و به گونه ای ساخته شده اند که در برابر آلودگی و آب مقاوم باشند. برخی حتی ضد آب هستند. اگرچه ممکن است نگران نباشید که گربه‌تان شنا کند، اما اگر در هنگام باران شدید گم شوید، می‌توانید خیالتان را راحت کنید. امروزه داشتن ردیاب حیوانات ، ردیاب خودرو و مدیریت ناوگان جزء موارد مهم زندگی ما می باشند.

چرا ردیاب گربه بگیریم؟

بر اساس گزارش انجمن انسانی ، تقریباً ۱۰ میلیون حیوان خانگی در سال از بین می روند. میلیون‌ها نفر از آن‌ها در پناهگاه‌ها قرار می‌گیرند و تنها ۲ درصد از گربه‌های بدون برچسب یا ریزتراشه به صاحبان خود ملحق می‌شوند. این به این معنی است که از هر سه حیوان خانگی یکی در یک نقطه از بین می رود. متأسفانه، زمانی که گربه ها گم می شوند و به یک پناهگاه آورده می شوند، تعداد بسیار کمی به صاحبانشان بازگردانده می شوند. بر اساس برخی برآوردها، نرخ بازده تنها بین ۱٫۵ تا ۴٫۵ درصد است.

ممکن است یک گربه برای هفته ها یا حتی ماه ها قبل از اینکه پیدا شود و به پناهگاه آورده شود گم شده باشد.

بسیاری از مردم برای گربه‌های وحشی غذا می‌دهند تا گربه‌ها بتوانند قبل از اینکه در یک پناهگاه قرار بگیرند، برای مدت طولانی در بیرون زنده بمانند.

متأسفانه، بسیاری از پناهگاه ها در حال حاضر تعداد زیادی گربه دارند و ممکن است انبارهای ولگرد کوتاهی داشته باشند.

اگر گربه شما مستعد سرگردانی است، یک ردیاب ضروری است. با این حال، حتی اگر دوست گربه شما دوست دارد در نزدیکی خانه بماند، ردیاب یک راه عالی برای اطمینان از این است که اگر اتفاقی افتاد، بتوانید در کمترین زمان دوست خود را پیدا کنید. گربه ها موجودات کنجکاویی هستند و گاهی اوقات وقتی کسی تماشا نمی کند بیرون می لغزند که می تواند هم برای شما و هم برای گربه تان ترسناک باشد!

ادامه مطلب  تابلو توانست زندگی ام را زیبا سازد

در حالی که ردیاب یک راه فوق العاده برای پیگیری گربه و یافتن آنها در صورت گم شدن است، ردیاب گربه باید همراه با یک ریزتراشه استفاده شود . اکثر دفاتر دامپزشکی ریزتراشه را به عنوان یک خدمات ارزان ارائه می دهند. علاوه بر این، تقریباً همه پناهگاه‌ها و گروه‌های نجات اسکنرهایی دارند که می‌توانند به دنبال تراشه باشند و به شما کمک کنند تا شما را با دوست پشمالوی خود متحد کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که ریزتراشه مکان حیوان خانگی شما را ردیابی نمی کند. ریزتراشه ها حاوی اطلاعات ضروری در مورد شما هستند – برای مثال نام، آدرس و شماره تلفن شما. به همین دلیل است که همراه با یک ردیاب، این دو تکه فناوری بهترین راه برای اطمینان از اینکه هرگز گربه خود را از دست نخواهید داد. از طرفی اگر این کار را بکنید مدت زیادی از هم جدا نمی شوید.

مزیت دیگر ردیاب گربه این است که می توانید حرکت حیوان خانگی خود را نظارت کنید. یک ردیاب حیوانات به شما امکان می دهد مطمئن شوید که حیوان خانگی شما فعالیت کافی برای حفظ تناسب اندام و سلامت آنها دارد. برخی حتی گزارش های سلامتی را برای شما به دامپزشک ارسال می کنند. اگر حیوان خانگی مسن دارید یا حیوان خانگی با مشکل سلامتی دارید، ممکن است این گزارش های بهداشتی ارزشمند باشند.

چرا به ردیاب گربه برای گربه خود نیاز دارم؟

دلایل و موقعیت های زیادی وجود دارد که استفاده از ردیاب گربه را تضمین می کند. برای شما مهم است که وضعیت خود را ارزیابی کنید و برنامه‌هایی برای لذت بردن شما و گربه‌تان از زندگی مشترک داشته باشید تا تعیین کنید که آیا و چه زمانی باید از ردیاب گربه استفاده کنید.

دلایلی که ممکن است استفاده از دستگاه ردیاب گربه را در نظر بگیرید:

  1. شما و گربه‌تان زمان زیادی را صرف ماجراجویی در فضای باز می‌کنید و می‌خواهید خیالتان راحت باشد که اگر گربه‌تان از مهارش بیرون بیفتد، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید .

  2. گربه شما یک گربه آزاد در خارج از خانه است و شما دوست دارید جایی که می‌روند را زیر نظر داشته باشید و اگر به خانه بازنگشتند بتوانید آنها را پیدا کنید.

  3. شما می‌خواهید با فعالیت‌های گربه‌تان هم‌گام باشید – چه مدت زمانی را به خواب می‌گذرانید و چقدر زمان بیدار و فعال است.

  4. گربه شما فقط در داخل خانه است اما در معرض خطر لیز خوردن بیرون و گم شدن است.

ادامه مطلب  ثروت با روغن زندگی ام را پالایش کرد

انواع دستگاه های ردیاب گربه

سه نوع اصلی ردیاب گربه وجود دارد: سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)، فرکانس رادیویی (RF) و بلوتوث. هر سبک از دستگاه ردیاب گربه کمی متفاوت عمل می کند و مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد. بهترین گزینه برای شما به موقعیت هایی که قصد استفاده از آن را دارید، بودجه شما و ویژگی هایی که به دنبال آن هستید بستگی دارد.

ردیاب گربه چیست

ردیاب گربه

ردیاب های GPS برای تعیین مکان به یک سری از ماهواره ها متصل می شوند. آنها از فرآیندی به نام تریلاتراسیون استفاده می کنند که از موقعیت سه یا چند ماهواره و فاصله آن از آنها برای تعیین عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، ارتفاع و زمان استفاده می کند. اساساً، ماهواره ها مکان تگ ردیابی گربه شما را مشخص می کنند، که سپس با دستگاه یاب دستی (که اغلب تلفن همراه شما است) ارتباط برقرار می کند و به شما نشان می دهد که گربه شما کجاست.

از آنجایی که این نوع دستگاه ردیاب از ماهواره های موقعیت یاب جهانی استفاده می کند، برد آنها معمولاً بسیار زیاد است (برخی از ردیاب ها ادعا می کنند که می توانند حیوان خانگی شما را در سراسر زمین ردیابی کنند!). علاوه بر برد طولانی، بسیاری از ردیاب‌های GPS دارای عملکردهای اضافی مانند نظارت بر استراحت، غذا خوردن، ورزش و خواب گربه هستند تا بتوانید بینش‌هایی در مورد رفتار و سلامت حیوان خانگی خود داشته باشید.

مزایای ردیاب

  • مسافت طولانی کار می کند

  • علاوه بر ردیابی مکان، چندین عملکرد اضافی نیز دارد

  • معمولاً در تعیین مکان بسیار دقیق است

  • از تلفن شما به عنوان مکان یاب استفاده می کند، بنابراین نیازی به حمل دستگاه اضافی ندارید

ادامه مطلب  فروش چرم خام گاوی + چرم طبیعی گاومیش

معایب ردیاب

  • به اتصال سلولی یا وای فای نیاز دارد، بنابراین در مناطقی که خدمات تلفن همراه ضعیفی دارند، به خوبی کار نمی کنند

  • همراه با هزینه های اشتراک ماهانه و/یا سالانه، آنها را به گزینه ای گران تر تبدیل می کند

  • آنها باید به دفعات بیشتری شارژ شوند

انتخاب ردیاب مناسب

هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، هر کسی نیازهای متفاوتی دارد.

هیچ یک از ردیاب‌هایی که تا به حال در مورد آن صحبت کردیم، به میزان موفقیت در بسته نگه‌داشتن حیوان خانگی و نگه داشتن آن‌ها بر روی تسمه و افسار در بیرون از منزل نخواهند بود. همیشه باید حیوانات خانگی خود را ریزتراشه کنید و جزئیات تماس را روی قلاده آنها به عنوان اساسی ترین نیازها قرار دهید.

فراتر از آن، بسیاری از ما راه حلی می خواهیم که به ما آرامش دهد و در مواقع اضطراری یک نسخه پشتیبان ارائه دهد. اینجاست که ردیاب ها مفید هستند.

حیوان خانگی من هرگز از خانه خارج نمی شود

اگر هرگز گربه‌تان را از خانه بیرون نمی‌گذارید، اما می‌خواهید زمانی که بازی مخفی‌کاری‌شان باعث تپش قلب شما می‌شود، به ردیابی او کمک کند، قطعاً می‌توانید برخی از گزینه‌های اقتصادی‌تر مانند ردیاب بلوتوث یا ردیاب RF را در نظر بگیرید .

بسیاری از مردم همچنین حیوانات خانگی خود را آموزش می دهند تا صدای AirTag یا Tile را با زمان درمان مرتبط کنند، که این ایده عالی است. این به این معنی است که می‌توانید صدای بوق گربه‌تان را بفرستید و از آن‌ها بخواهید بیایند تا شما را پیدا کنند.

 

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *