دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟ بررسی ویژگی‌ها

دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟ بررسی ویژگی‌ها

کمبود آب در سال‌های اخیر باعث شده است، تصفیه آب امری مهم و ضروری محسوب شود و نه تنها در بخش خانگی بلکه در بخش صنعت آب مصرفی باید باکیفیت باشد تا محصولات باکیفیتی تولید شود. دستگاه تصفیه آب صنعتی با استفاده از پدیده اسمز معکوس reverse osmosisدر روز می‌تواند در حجم بیشتر از دونیم متر مکعب آب را تصفیه کند تا آب برای آشامیدن، آبیاری درختان و کشاورزی، تامین آب صنعتی و تامین آب برای استخرهای آبی و تفریحات مناسب باشد.

اگر در روز به آب تصفیه شده بین ۵۰۰ لیتر تا دو‌ونیم مترمکعب نیاز دارید باید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بخرید. تصفیه آب باعث کاهش غلظت آب و از بین رفتن اجزای نامطلوب و آلودگی‌ها آب می‌شود تا آب موردنظر قابل استفاده باشد. به همین دلیل خرید آب شیرین کن صنعتی امری بااهمیت است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس آب شور را شیرین می‌کند و پارامترهای تشکیل دهنده TDS  آب را حذف می‌کند. در این مقاله به بررسی دستگاه آب شیرین کن صنعتی Industrial desalination machine پرداخته‌ایم.

مراحل تصفیه در دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی طی مراحل زیر آب را تصفیه می‌کند:

پیش تصفیه آب

آلودگی‌های مانند انواع فلزات سنگین، انواع گازها و ذرات جامد معلق که در آب وجود دارند باید قبل از این که وارد دستگاه اسمز معکوس (دستگاه تصفیه آب) شوند از آب جدا شوند. در مرحله پیش تصفیه توسط فیلترهایی مانند فیلترهای رسوب‌گیر، فیلتر کربنی و فیلتر شنی این آلودگی‌ها از آب جدا می‌شوند.

انتخاب پمپ‌های فشار بالا

نمک‌ها و یون‌‌های که در آب وجود دارند در مرحله پیش تصفیه از آب جدا نمی‌شوند برای جدا کردن این نوع آلودگی‌ها با پمپ‌های طبقاتی و پمپ‌‌های پیستونی فشار بیشتری به آب وارد می‌شود. با توجه به دبی آب، کیفیت آب خروجی و میزان آلودگی آب باید پمپ مناسبی انتخاب شود.

ادامه مطلب  شکرگزاری برای جذب ثروت را آموختم

فیلترهای اسمز معکوس

با روش اسمز معکوس حذف یون‌ها و تصفیه نهایی آب انجام می‌شود. اساس روش اسمز معکوس شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • ایجاد فشار بالاتر از فشار اسمزی معکوس توسط پمپ‌ها
  • فشار اسمزی بالاتر با فشار اسمزی پایین که به صورت حرکت معکوس آب از درون فیلترهای نیمه‌تراوای اسمز معکوس است.

گندزدایی آب خروجی

ویروس‌ها و باکتری‌های داخل آب هم باید حذف شوند که این با استفاده از فیلترهای اشعه فرابنفش UV انجام می‌شود.

دستگاه آب شیرین کن از چه بخش‌ها و قطعاتی تشکیل شده است؟

از قسمت‌ها و بخش‌های مختلف دستگاه تصفیه آب صنعتی به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بوستر پمپ پکیج: برای افزایش فشار آب به سطح ایده‌آل از پمپ‌های تقویت کننده استفاده می‌شود.
  • فلیتر شنی: ذرات معلق در آب مانند پلانکتون، رنگ، باکتری‌ها و مواد آلی را از بین می‌برد.
  • سیستم تزریق آنتی اسکالانت (ضدرسوب): در این مرحله خرید آنتی اسکالانت برای سیستم اسمز معکوس به منظور جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشاها است. قیمت آنتی اسکالانت بسته به نوع برند آن متفاوت است.
  • فیلتر کربن: کلر و آلاینده‌های که روی عمر غشای دستگاه RO موثر هستند را از آب حذف می‌کند و باعث بهبود بو و طعم آب می‌شود.
  • فیلتر کارتریج: آلودگی‌های سنگین را از آب حذف می‌کند.
  • پمپ فشار بالا: برای المنت‌ها جریان یکنواخت را فراهم می‌کند.
  • ممبران: پساب‌های شهری و صنعتی را بازیابی می‌کند و آب شور و آب دریا را تصفیه می‌کند.
  • سوییچ فشار پایین: با کم شدن سطح آب مخزن دستور روشن شدن سیستم را می‌دهد.
  • سوییچ فشار بالا: با فول شدن آب،  مخزن دستور خاموش کردن دستگاه را می‌دهد.
  • فلومتر (جریان سنج): برای اندازه‌گیری سیال داخل لوله، مقدار گاز و سرعت جریان استفاده می‌شود.
ادامه مطلب  چگونه با هدف گذاری صحیح می شود در مسیر پولسازی قرار گرفت؟

کاربردهای دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی انواع مختلفی دارند. به همین دلیل قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی متفاوت است و کاربردهای مختلفی دارد. از کاربردهای دستگاه آب شیرین کن صنعتی به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • کارخانه‌های تولید آب میوه و کارخانه تولید آب معدنی
  • برای انجام دیالیز در مراکز درمانی
  • تصفیه آب خروجی از چاه‌‌ها
  • تصفیه آب کشاورزی
  • تامین آب شیرین برای پرورش آبزیان
  • تصفیه آب برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز
  • تصفیه آب شور دریا برای مقیاس بزرگ
  • تصفیه آب در مقیاس بیشتر از پنج متر مکعب قبل از ورود به دیگ‌های بخار، کولینگ تاورها، منابع کویل‌دار و دیگر تجهیزات برودتی و حرارتی

آب‌های که برای تصفیه داخل دستگاه‌های آب شیرین کن می‌شوند از منابع زیر تامین می‌شوند:

  • آب اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و دریاها
  • آب‌های سطحی مانند آب چشمه‌ها و آب رودخانه‌اا
  • آب‌های زیرزمینی مانند قنات و چاه‌ها

انواع آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی ( سیستم آب اسمز معکوس صنعتی) طی فرآیندی می‌تواند کل مواد جامد محلول در آب را از بین ببرد و بین ۹۷ تا ۹۹ درصد آب را تصفیه می‌کند. این دستگاه برای تصفیه آب در هتل‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، داروسازی و مواد غذایی استفاده می‌شود. به همین دلیل در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. با توجه به دبی آب خروجی، سایز و ابعاد دستگاه آب شیرین کن صنعتی متفاوت است.

بسته به نوع و تعداد ممبران ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی متفاوت است. در انواع چهار و ۸ اینچ ممبران تولید می‌شود. به همین دلیل دستگاه تصفیه آب در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. کمترین ظرفیت این دستگاه پنج متر مکعب است. برای این که دستگاه تصفیه آب شما طول بالایی داشته باشد باید متناسب با میزان آبی که در روز می‌خواهید، تصفیه کنید، ظرفیت دستگاه اسمز معکوس (OR) را انتخاب کنید.

ادامه مطلب  مسیر کسب ثروت و موفقیت برای همگان باز شد!

سخن پایانی

کمبود آب در سال‌های اخیر باعث شده است، تصفیه آب امری مهم محسوب شود. این دستگاه در روز بیشتر از دو‌ونیم متر مکعب آب را تصفیه می‌کند. این دستگاه با استفاده از اسمز معکوس reverse osmosis آب را در مراحل مختلفی تصفیه می‌کند. پیش تصفیه آب، انتخاب پمپ‌های فشار بالا، فیلترهای اسمز معکوس و گندزایی آب خروجی مراحل تصفیه آب هستند.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی Industrial desalination machine از بخش‌ها و اجزای مختلفی تشکیل‌ شده است که هر کدام از این اجزا در یکی از مراحل تصفیه آب موثر هستند. کاربردهای مختلف این دستگاه باعث شده است در ظرفیت‌های مختلفی تولید شود. به همین دلیل در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی باید به میزان آبی که در طی روز می‌خواهید تصفیه ‌کنید، توجه کنید.

ممبران در انواع چهار و ۸ اینچ تولید می‌شود. نوع و تعداد ممبران باعث شده‌اند ظرفیت دستگاه‌های تصفیه آب متفاوت است. کمترین ظرفیت این دستگاه در شبانه روز پنج متر مکعب آب را تصفیه می‌کند. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت و برای دریلفت مشاوره رایگان در خصوص دستگاه تصفیه آب صنعتی با کارشناسان ما در ایمن آب کاژه تماس بگیرید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *