درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

زگیل تناسلی، یکی از مسائل حیاتی و مهم در زندگی انسان است که به شدت بر روابط فردی و اجتماعی تأثیرگذار می‌باشد. این موضوع، به عنوان یک جنبه اساسی از سلامت جنسی، نقش حیاتی در کیفیت زندگی افراد دارد. اگر به زگیل تناسلی مبتلا هستید حتما دغدغه درمان آن را دارید ؛ درمانی که پس از آن خبری از بازگشت مجدد زگیل ها نباشد. دکتر نفیسه مویدنیا، متخصص زنان و درمان زگیل تناسلی در شهر رشت، در این خصوص، لیزر درمانی را برای بیماران توصیه می کند که یک تکنیک درمانی موثر و ایمن است. برای بازیابی سلامت و اعتماد به نفس خود حتما راجع به این پروسه اطلاعات کسب کنید.

 

زگیل تناسلی چگونه بوجود می آید ؟

زگیل تناسلی ، همانند سایر زگیل‌ها، ناشی از انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. در حوزه انواع زگیل تناسلی در زنان و مردان، بیش از ۱۰۰ نوع مختلف از این ویروس شناخته شده است، اما فقط گونه ۶ و ۱۱ مسئول بروز زگیل تناسلی در زنان و مردان می‌باشند. برای اینکه در مورد زگیل تناسلی بیشتر بدانید، روی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است ؛ پس اصلی ترین راه ابتلا به آن ، داشتن رابطه جنسی با فرد آلوده به ویروس است. بنابراین با هر گونه تماس پوستی از ناحیه تناسلی ، این ویروس از شریک جنسی به شما منتقل می شود. به موارد زیر دقت کنید؛ اگر یک یا چندتا مورد گفته شده، شامل حال شما هم می شود، پس باید نگران باشید؛ چرا که در معرض خطر این عارضه هستید.

  •  داشتن روابط جنسی بدون استفاده از وسایل حفاظتی با چندین شریک جنسی
  •  داشتن عفونت‌های مقاربتی دیگر
  •  انجام روابط جنسی با شریکی که سابقه جنسی او ناشناخته است
  •  شروع فعالیت جنسی در سنین پایین
  •  مصرف سیگار
  •  داشتن سیستم ایمنی ضعیف به دلیل ابتلا به HIV یا مصرف داروهای پیوند عضو یا درمان‌های شیمیایی
ادامه مطلب  نشانگاه مورفان چیست؟ چه چیز هایی از آن باید بدانیم؟

چطوری زگیل تناسلی را درمان کنیم ؟

اگر زگیل‌های عارضه‌ای برای شما ایجاد نکنند، احتمالاً نیازی به درمان ندارید. با این حال، اگر با خارش، سوزش یا درد مواجه هستید یا از گسترش عفونت نگرانید یا حتی وجود زائده ها باعث شده در روابط جنسی خود اعتماد به نفس کافی را نداشته باشید ، متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از داروها، جراحی و لیزر ،  شیوع بیماری را کنترل کنید.

به هر حال، دکتر مویدنیا به شما گوشزد می کند که باید به یاد داشت راه های درمانی، ویروس HPV را از بین نمی برند اما برای درمان قطعی ضایعه های گوشتی یا همان زگیل های ایجاد شده در ناحیه تناسلی به سبب ویروس نامبرده، یک راه حل موثر وجود دارد. این راه حل لیزر درمانی است که در ادامه توضیحاتی در این باره به شما داده ایم. از روش‌های درمانی موثر برای کنترل علائم این بیماری می‌توان به درمان دارویی اشاره کرد.

 دارو درمانی

یکی از راه های کم تهاجم برای برطرف کردن زگیل های ایجاد شده استفاده از دارو است. این داروهای ممکن است به شکل پماد یا حتی مایع باشند. نحوه استفاده از هر کدام از داروها متفاوت است. برخی از آن ها برای استعمال خارجی و برخی دیگر برای استعمال داخلی است.

دقت کنید به صرف اینکه دارو درمانی یک روند غیر تهاجمی است، بدون مشورت با پزشک نباید به انجام برسد. باید تحت نظر متخصص باشید تا ایشان دستور مصرف درست را به شما آموزش دهد. در غیر این صورت نه تنها درمان دارویی موثر نخواهد بود بلکه ممکن است متضرر هم شوید.

ادامه مطلب  تفاوت بین اکوکاردیوگرام و اکوکاردیوگرافی چیست؟

لیزر، درمان قطعی زگیل های تناسلی

استفاده از تکنولوژی و فناوری های بروز در درمان بیماری در اکثر اوقات موفقیت آمیز است و بیمار را به نتیجه دلخواه می رساند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر یک متد درمانی مطمئن است. اول آن که طبق گفته دکتر مویدنیا این روش برای همه افراد در هر سن و سال و با هر شرایطی قابل اجراست و محدودیت خاصی را شامل نمی شود. نکته مهم بعدی به حداقل رساندن احتمال عود زگیل است.

گاهی اوقات بعد از درمان شما مجدد متوجه تشکیل زائده هایی بر روی ناحیه تناسلی می شوید که خبر از بازگشت زگیل می دهند. اما طبق گفته دکتر مویدنیا، بهترین متخصص زگیل تناسلی در رشت زمانی که به کمک لیزر درمان می شوید، دیگر خیالتان از عدم بازگشت آن راحت می شود.

علاوه بر این، این روش جدید و نوین ریکاوری آسانی را در پی دارد و شما می توانید پس از درمان ، خیلی سریع به روتین خود برگردید.

نکته ای که باید بخاطر داشته باشید، مراجعه به یک متخصص زنان با تجربه و مسلط بر فرایند درمان زگیل تناسلی با لیزر است. بدین ترتیب می توانید از گرفتن نتیجه مثبت آسوده خاطر باشید.

حتما ببینید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

زگیل‌های تناسلی یکی از مشکلات شایع پوستی هستند که می‌توانند زندگی فرد را تحت تأثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *