اولین آگهی تاریخ در کجا ثبت شده است ؟

اولین آگهی تاریخ در کجا ثبت شده است ؟

اهمیت آگهی

هرکس که ذره ای به علم مارکتینگ یا بازاریابی آشنایی داشته باشد دیگر می داند که تبلیغات و ثبت آگهی در سایت ها چه قدر برای شناخته شدن نام برند و کسب و کار واجب است. این روزها با امکان دسترسی اکثر افراد به اینترنت یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات خود استفاده از این فضاست. شما می توانید از طریق ثبت آگهی رایگان به راحتی تبلیغات کنید. در همین راستا هم آگهیزن بستری برای ثبت آگهی رایگان شما فراهم کرده تا کمک کند بیشتر شناخته شوید. زندگی همه ما بعد از ظهور اینترنت تغییر شکل اساسی پیدا کرد و این دنیا ی جدید رنگ تازه ای به شیوه زندگی داد. اما می خواهیم با بررسی کوتاهی ببینیم که قبل از اینترنت و وجود سایت آگهی مردم برای تبلیغات کسی و کار خود چه می کردند و اولین آگهی های تاریخ به چه صورت بودند.

 

ثبت آگهی باستانی

اگر بخواهیم خیلی عمیق و جدی به اولین آگهی دنیا نگاهی بندازیم اگهی زن شما را به ۳۰۰۰ قبل از میلاد میبرد.   نوشته ی جیمز پلیستد وود در داستان تبلیغات ، اولین آگهی مکتوب در تاریخ تبلیغات در خرابه های تبس توسط باستان شناسان پیدا شده است که در واقع آگهی توسط یک برده دار بر روی پاپیروسی نوشته شده بود تا برده ی خود را که گم شده بود بتواند پیدا کند. به هرحال تحول از نوشتن آگهی بر روی پاپیروس با هدف پیدا کردن برده تا ثبت آگهی رایگان در سایت ها برای کسب و کارهایی که هدف آن ها خدمت به مردم است بسیار تحول بزرگ و مثبتی شمرده می شود. باید اشاره کرد که مصریان باستان برای پیام های تبلیغاتی فروش و پوسترهای دیواری نیز از پاپیروس استفاده می کردند که شاید نوعی از ثبت آگهی رایگان شمرده می شده است. نقاشی بر روی دیوار و یا بر روی صخره ها به منظور تبلیغات تجاری شیوه ی دیگری از تبلیغات باستانی شناخته شده است که در قسمت های آسیایی ، آفریقا و آمریکای جنوبی می توان آن ها را پیدا کرد.

ادامه مطلب  اقدام باورنکردنی که ثروت بی نهایت را به سمتتان سرازیر خواهد کرد

تحول تبلیغات در کشور چین

با پیشرفت هایی که بشر در صنایع مختلف داشت به طبع نوع تبلیغات هم دچار تحول شد. قطعا که تا اینجا هنوز خبری از اینترنت و سایت آگهی رایگان نبوده است. از گونه این تبلیغات می توان به تبلیغاتی که توسط چینی های باستان برای فروش آب نبات و با استفاده از نواختن فلوت هایی که از جنس بامبو بودند اشاره کرد .اما اگر بخواهیم از اولین رسانه تبلیغاتی چاپی در جهان نام ببریم تیم تحریریه ما به شما می گوید که باز هم در چین بمانیم. این تبلیغات چاپی بر روی یک بشقاب چاپ مسی در دوره سونگ و برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی به شکل یک ورق کاغذ مربعی بوده، انجام می شده . روی این پوسترها آرم یک خرگوش که متعلق که به فروشگاه سوزن بوده ، دیده می شود که با این شعار که “ما میله های با کیفیت فولادی می خریم و سوزن های مرغوب را در کمترین زمان تولید می کنیم، برای استفاده از آن ها در خانه بمانید.” در جهت تبلیغ کسب و کار خود می کوشیده است.

 

 

پیشرفت در صنعت چاپ و اولین آژانس تبلیغاتی

پیشرفت در صنعت چاپ به صاحبین کسب و کار از قبیل تولید کنندگان و خرده فروشان امکان چاپ دستی و کارت های تجاری را داد که در ابتدا می توان گفت فاقد هرگونه نقش و نگاری بودند و از کاغذهای ساده استفاده می شده اما با پیدایش حکاکی تجاری این کاغذهای تجاری به کارت های زیبای بازرگانی تغییر شکل دادند. با خلق روزنامه ها و مجلات در قرن ۱۶ و ۱۷ تبلیغات و آگهی ها رنگ و بوی تازه تری گرفتند. در ونیز ایتالیا اولین روزنامه های هفتگی در اوایل قرن شانزدهم به چاپ رسیدند و کم کم به آلمان و هلند نیز رسیدند. و بعد از آن در بریتانیا این روزنامه ها روزانه به چاپ رسیدند که برای در آوردن هزینه های اولیه چاپ و انتشار از صاحبین مشاغل ، تبلیغات می پذیرفتند. پس هنوز هم خبری از ثبت آگهی رایگان وجود نداشت. ما شما را به سال ۱۸۴۰ به ایالات متحده آمریکا می برد زمانی که آقای پالمر اولین آژانس تبلیغاتی را در فیلادفیا تاسیس می کند و قسمت بزرگی از بخش تبلیغات در روزنامه های مختلف را با قیمتی بسیار پایین خریداری می کند و سپس آن قسمت ها را با قیمتی بسیار بالاتر به تبلیغ کنندگان می فروشد و می توان گفت که این اقدام نقطه عطفی بود برای شروع تحولات در تبلیغات و گسترش آژانس های تبلیغاتی در کشورهای در حال توسعه. با توجه به درآمد خوبی که این آژانس های تبلیغاتی داشتند افراد بیشتری با خلاقیت های خود وارد بخش تبلیغات و آگهی های تبلیغاتی شدند و در ازای گرفتن هزینه های گزاف برای صاحبین مشاغل تبلیغ می کردند. با گذشت سال ها این تبلیغات راه خود را به رادیو ها و تلویزیون هم پیدا کردند.

ادامه مطلب  خرید و فروش انواع کانتینر در « سالیان کانتینر »

 

آگهی های اینترنتی

تحولات ثبت آگهی و تبلیغات بسیار گسترده است و دیگر وارد جزئیات بیشتر نمی شویم. اما از آن ها که بگذریم به ظهور اینترنت و تبلیغات در اینترنت می رسیم. با وسعت این شبکه جهانی و گسترش فوق العاده سریع آن در کشورهای مختلف سایت های زیادی در کنار فعالیت اصلی خود بخشی را به آگهی های تبلیغاتی اختصاص می دادند و درآمد خوبی کسب می کردند. که هنوز هم شاهد این گونه از تبلیغات هستیم. پیشرفت در تیلیغات اینترنتی و بالا گرفتن رقابت در این زمینه منجر به شکل گرفتن سایت های اختصاصی تبلیغات شد و باز هم با افزایش این دسته از سایت های آگهی، سایت هایی با عنوان سایت آگهی رایگان دیده شد. بله خوشبختانه امروزه با مسیر پر پیچ و خمی که تبلیغات از قرن های گذشته تا به امروز طی کرده است ثبت آگهی رایگان برای همه در اینترنت فراهم شده است.

به طور کلی کسی نمی تواند منکر اهمتی تبلیغ و تبلیغات در عصر جاری شود و فقط به امید مشتری ساکن بنشیند، اگر تمایل به ثبت آگهی  رایگان و قرار گرفتن کسب و کار یا خدماتتون در صفحه اول گوگل رو دارید پیشنهاد میکنم به سایت آگهیزن سر بزنید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *