استیل سیستئین برای چیست؟

استیل سیستئین برای چیست؟

استیل سیستئین یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک نوع سیستئین (یک اسید آمینه) شناخته می‌شود و در برخی از مکمل‌ها و داروها به عنوان ماده موثر استفاده می‌شود. استیل سیستئین برای کمک به رقیق شدن و شل شدن مخاط در راه های هوایی به دلیل برخی بیماری های ریوی (مانند آمفیزم، برونشیت، فیبروز کیستیک، پنومونی) استفاده می شود. این اثر به شما کمک می کند مخاط را از ریه های خود پاک کنید تا بتوانید راحت تر نفس بکشید. همچنین استیل سیستئین برای جلوگیری از آسیب کبدی ناشی از مصرف بیش از حد استامینوفن استفاده می شود. استیل سیستئین مخاط سخت و چسبنده را تجزیه می کند، به طوری که مایع رقیق شده و به راحتی سرفه می شود. کاربرد اصلی این دارو در مسمومیت با استامینوفن و نیز جهت کمک به دفع خلط مجاری تنفسی می باشد.

نحوه مصرف استیل سیستئین چگونه است؟

مصرف این دارو به صورت خوراکی، باید طبق دستور پزشک انجام شود. این محلول معمولا با مایع دیگری (مانند کولا) برای کاهش تهوع و استفراغ مخلوط می شود. دارو را ظرف ۱ ساعت پس از مخلوط کردن بنوشید. اگر ظرف ۱ ساعت پس از مصرف دارو استفراغ کردید به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد دوز دیگری مصرف نمایید. دوز تجویز شده بر اساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است. برای مصرف بیش از حد استامینوفن، دوز نیز بر اساس وزن شما تعیین می شود.

نحوه عملکرد استیل سیستئین در مسمومیت با استامینوفن

در درمان مسمومیت با استامینوفن و کربن مونواکسید،  این دارو با احیای گلوتاتیون (گلوتاتیون متابولیت سمی استامینوفن به نام NAPQI  را خنثی می‌کند) موجبکاهش آسیب کبدی استامینوفن و خنثی شدن آن می‌گردد.

ادامه مطلب  ردیاب گربه چیست و چگونه کار می کند؟

سایر موارد مصرف استیل سیستئین

مصرف استیل سیستئین در موارد دیگری همچون درمان اعتیاد به کوکایین، ماری جوانا، سیگار کشیدن ( برای کاهش استفاده)، قمار، افسردگی دوقطبي، روان گسیختی، اوتیسم ، وسواس کندن موها (تریکوتیلومانیا) نیز توسط پزشک تجویز می شود. همچنین به‌ دلیل دفع خلط مجاری تنفسی برای درمان بیماری مزمن انسداد ریوی و یا سوختگی راه تنفس مفید می باشد. استیل سیستئین خوراکی همچنین برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیل سیستئین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو و استرس اکسیداتیو حفاظت می‌کند. استیل سیستئین به عنوان ماده‌ای محافظتی برای کبد شناخته شده است. مصرف استیل سیستئین در کاهش آسیب کبدی ناشی از عوامل مختلف مانند مصرف الکل یا داروهای مضر مفید می باشد.

انواع استیل سیستئین کدام ها هستند؟

استیل سیستئین NAC) یا (N-acetylcysteine در داروسازی و مکمل‌های غذایی با نام‌ها و برندهای مختلف در دسترس است. برخی از انواع شناخته‌شده استیل سیستئین شامل موارد زیر می باشد:

  • : Acetadote یک نام تجاری برای استیل سیستئین است و در درمان مسمومیت با پاراستامول (آسپرین) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • : Mucomyst نام تجاری دیگری برای استیل سیستئین است و معمولاً در مواردی مانند درمان مسمومیت با پاراستامول یا برخی از بیماری‌های ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • : Fluimucil یک محصول حاوی استیل سیستئین است که برای تسریع بهبود در بیماران با بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت یا آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • : Parvolex نام دیگری برای استیل سیستئین است که در مواردی مانند درمان مسمومیت با پاراستامول استفاده می‌شود.

ساشه استیل سیستئین با ویتامین ث کیمیا کالای رازی ۱۰ عددی

ساشه استیل سیستئین راهکاری شگفت‌انگیز برای سلامت تنفسی و ایمنی بدن می باشد. استیل سیستئین همراه با ویتامین C یک محصول چندوجهی است که با ترکیب منحصر به فرد این دو عنصر، به بهبود سلامت تنفسی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ساشه با طعم لیمو، نه تنها تجربه مصرف لذت ‌بخشی را فراهم می‌کند بلکه در درمان برخی از مشکلات تنفسی نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

ادامه مطلب  چند راه ساده و راحت برای میلیاردر شدن در ایران

خصوصیات و مزایای ساشه استیل سیستئین:

  • درمان برونشیت و ذات الریه: استیل سیستئین به عنوان یک آمینواسید کلیدی در درمان برونشیت و ذات الریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت تسهیل ‌کننده تخلیه مخاط و کمک به بهبود تنفس، این ساشه را به یک گزینه موثر برای مشکلات تنفسی تبدیل کرده است.
  • مشکلات تنفسی پس از جراحی: بعد از جراحی، برخی از افراد ممکن است با مشکلات تنفسی مواجه شوند. مصرف ساشه استیل سیستئین می‌تواند در بهبود تنفس و رفع علائم پس از عمل جراحی مفید باشد.
  • فیبروز سیستیک: مصرف این ساشه در مدیریت فیبروز سیستیک، یک اختلال ژنتیک که به مشکلات تنفسی و خلط مخاط مرتبط است، مؤثر می باشد.
  • تقویت سیستم ایمنی با ویتامین ث: حضور ویتامین C در ترکیب این محصول به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا، و تحریک کلاژن سازی کمک می‌کند.
  • حفاظت از کبد در مواجهه با استامینوفن و الکل: استیل سیستئین به عنوان یک آمینواسید محافظت‌کننده کبد شناخته می‌شود و  در مقابل آسیب‌های ناشی از مصرف استامینوفن (آسپرین) و الکل از کبد محافظت می نماید.
  • با طعم لیمو: طعم لیموی خنک و خوشایند مصرف این ساشه را به یک تجربه لذت ‌بخش تبدیل کرده است.

برای تهیه این فرآورده می توانید با سایت داروخانه آنلاین در ارتباط باشید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *