اجرای عایق استخر

اجرای عایق استخر

عایق بندی استخر معمولاً یک سربار نادیده گرفته می شود که به طور بالقوه می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهد. کسب و کارهای تجاری به طور مداوم به دنبال مناطقی برای صرفه جویی در هزینه و افزایش حاشیه سود هستند و با عایق کاری استخر خود می توانید این کار را انجام دهید.

با افزایش قیمت انرژی و افزایش موضع برای پایداری زیست محیطی، شرکت ها باید در صف رعایت این معیارهای جدید و سازگار با محیط زیست قرار گیرند، در غیر این صورت ممکن است در خطر از دست دادن مشتریان و تسلیم شدن در معرض شهرت قرار بگیرید. استخرها به ویژه در شرکت هایی مانند هتل ها، باشگاه های شنا می توانند هزینه های عملیاتی قابل توجهی داشته باشند، بنابراین به منظور افزایش درآمد و تایید طبیعت پایدارتر، عایق کاری استخرها را توصیه می کنیم.

مراحل انجام عایق استخر:

هنگام ضد آب کردن استخر مراحل خاصی باید رعایت شود. اول از همه عایق رطوبتی استخر باید با تیم حرفه ای انجام شود. زیرا تنها با انتخاب درست مواد و کار درست می توان استخری با عایق رطوبتی کامل به دست آورد.

۱٫ آماده سازی

تمیز کردن استخر و اطراف آن را شروع کنید. سطح را با استفاده از یک اسفنج، آب صابون و یک پارچه کاملاً تمیز کنید تا تمام کثیفی ها، گرد و غبار و روغن باقی مانده از بین برود.

برای محافظت از محوطه بیرون استخر، آن را با برزنت یا پوشش های محافظ بپوشانید.

اگر استخر شما دارای کف بتنی است، تعمیرات لازم را برای تسطیح و صاف کردن سطح انجام دهید. هر شکاف یا سوراخی را در سطح بتن پر کنید و سطح را سنباده بزنید.

در حال انجام عایق کاری با عایق استخر است

۲٫ انتخاب مواد ضد آب

یکی دیگر از نکات مهم در عایق رطوبتی استخر، انتخاب عایق رطوبتی مناسب است. مواد عایق رطوبتی را با توجه به شکل و ابعاد استخر و نیاز خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب  ثروتمند شدن چند قدم با شما فاصله دارد

به یاد داشته باشید که انتخاب عایق رطوبتی مناسب مهمترین نکته عایق رطوبتی استخر است. در این مرحله نگاهی به عایق رطوبتی بتن شیمی می اندازیم به شما این امکان را می دهد که مناسب ترین و صحیح ترین ماده عایق رطوبتی را برای پروژه های عایق رطوبتی خود انتخاب کنید.

۳٫ نرم افزار نوار ضد آب

قبل از استفاده از مواد عایق رطوبتی باید روی کف و دیواره های استخر چسب بزنید.

از آنجایی که کاربرد موزاییک سرامیکی یا شیشه ای معمولاً در استخرها ترجیح داده می شود، باید از نوار گوشه های ضد آب در هر دو گوشه افقی و عمودی استفاده شود.

۴٫ قرار دادن مواد عایق

عایق رطوبتی انتخابی خود را با دقت در ۲ لایه بر روی تمام سطح طبق دستورالعمل استفاده بمالید. با دقت کار کنید تا از ایجاد حباب روی سطح جلوگیری کنید.

۵٫ تست خشک کردن و آب بندی

زمان خشک شدن عایق رطوبتی استخر را طبق زمان توصیه شده توسط سازنده عایق رطوبتی دنبال کنید. سپس استخر را با دقت پر کنید و نشت آب را بررسی کنید.

۶٫ لمس نهایی

گوشه ها و درزهای اطراف استخر را با سیلیکون ببندید. این باعث می شود که عایق رطوبتی قوی تر شود.

داخل و اطراف استخر را تمیز کنید و استخر خود را برای استفاده آماده کنید.

بسیار مهم است که محصولات مورد استفاده در عایق رطوبتی استخرها از مواد محکم، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر فشار باشند که تحت تأثیر مواد شیمیایی، کلر و نمک قرار نگیرند و باعث رشد جلبک نشوند.

نکته: برای اطلاع از قیمت عایق پلیمری استخرکلیک کنید.

چگونگی اجرای عایق رطوبتی

  • اگر استخر خود را تازه ساخته اید باید این نکته را مد نظر قرار دهید که مصالح سیمانی و بتن موجود در بدنه استخر به مدت ۲۸ روز زمان نیاز دارند تا کاملا سفت و خشک شوند. در بستر خشک عایق رطوبتی چسبندگی بالایی خواهد داشت.
  • اگر استخر شما قدیمی است حتما با یک نگاه دقیق نقایص سطح را شناسایی کنید. ترک ها، خوردگی ها باید ابتدا با استفاده از مواد مخصوص پر شوند.
  • بعد از اصلاح ساختاری کلیه گرد و غبارهای موجود در سطح و همچنين آلاینده ها باید پاک شوند. برای این کار می توانید از شلنگ آب فشار قوی استفاده کنید.
  • عایق رطوبتی استخر را مطابق دستورالعمل درج شده در محصول آماده کرده و با استفاده از غلتک، قلم مو یا اسپری آن را روی سطح اعمال کنید.
  • مراقب باشید که سطح هیچگونه یخ زدگی و رطوبت نداشته باشد.
ادامه مطلب  راهنمای خرید بهترین دستگاه عمود بر

نمای از اتمام کار عایق کاری با عایق استخر است

کاربرد عایق استخر

استخرها برای تفریح، ورزش و استراحت استفاده می‌شوند و به عنوان یک امکانات ویژه در هتل‌ها، ویلاها و باشگاه‌ها نیز توجه زیادی به آن‌ها شده است. یکی از موارد مهم در ساخت و نگهداری استخرها استفاده از عایق‌های مناسب است. عایق‌ها در استخرها برای کنترل و حفظ دمای آب، جلوگیری از اسیدی شدن آب و جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان استخر استفاده می‌شوند.

انتخاب عایق مناسب می‌تواند مانع از خرابی و خسارت به ساختمان و تجهیزات استخر شود و همچنین از هدررفت انرژی جلوگیری کند. عایق‌های استخر عموماً از مواد مانند پلی‌اتیلن، پلی‌یورتان و روغن‌های معدنی تهیه می‌شوند و بر اساس تحمل آب، مقاومت حرارتی و دوام بررسی و انتخاب می‌شوند.

مزایای عایق استخر:

استخرهای عمومی و خصوصی مکان هایی سرشار از تفریح ​​و سرگرمی برای شناگران در فصول گرم سال است. اما حفظ دمای مناسب آب استخر یکی از مهم ترین چالش ها در این مکان ها است. عایق استخر می تواند کمک زیادی به کاهش اتلاف گرما کند و در نتیجه هزینه های انرژی را کاهش دهد. به عنوان مثال استفاده از عایق خوب در دیوارها و سقف استخر می تواند تا ۸۰ درصد از اتلاف حرارت جلوگیری کند.

علاوه بر این، استفاده از عایق مناسب می تواند به کاهش تبخیر آب در استخر و در نتیجه کاهش میزان آب مصرفی کمک کند. علاوه بر این، استفاده از عایق مناسب می تواند نقش موثری در کاهش صدای استخر به دلیل فعالیت شناگران و تجهیزات استخر داشته باشد. در نتیجه استفاده از عایق استخر از نظر انرژی، صرفه جویی در آب و صرفه جویی بسیار مفید و موثر است.

ادامه مطلب  با این دو ابزار، کاشی کار حرفه‌ای شوید!

رنگ استخری اپوکسی

رنگ عایق استخر بر پایه رزین اکریلیک و آب است و برای آب بندی استخر و پرکردن ترک های مویی در مناطقی که اغلب با آب در تماس هستند استفاده می شود.

عایق استخر خاصیت ارتجاعی و چسبندگی بالایی دارد و در برابر محلول های شیمیایی مقاومت بالایی دارد. امروزه این رنگ ها جزو قابل اعتمادترین عایق های رطوبتی مبتنی بر نانو هستند.

در حال ساخت استخر هستند

نکات مهم در عایق بندی استخرهای کشاورزی

  • همانطور که می دانید، استخرهای کشاورزی به منظور ذخیره آب برای کشاورزی یا پرورش جانوران آبزی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل انتخاب نمونه عایق باکیفیت و بی خطر می تواند مسئله بسیار مهمی باشد؛ بنابراین از هزینه های بالای آن چشم پوشی کرده و عایقی باکیفیت و مرغوب را خریداری نمایید.
  • بهتر است قبل از احداث استخر کشاورزی، خاک منطقه را بررسی و ویژگی های خاک مانند جنس، میزان نفوذپذیری و عناصر شیمیایی موجود در خاک را به دقت بررسی نمایید. برای این کار بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
  • در استخرهای خاکی، بهتر است قبل از بتن ریزی، خاک را با استفاده از ابزارآلات مخصوص کمپرس کنید و در ادامه از چندین لایه خاک رس و شن استفاده نمایید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *