موتورهای جستجو مانند گوگل (google) و بینگ (bing) از رباتها برای خزیدن در صفحات وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمعآوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست خودشان استفاده میکنند. این فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار میتواند به شما کمک کند تا دقیقا همان کتابی را که در آن زمان به دنبال آن هستید، پیدا کنید.
در مرحله بعد، الگوریتمهای گوگل با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا معیار رتبهبندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل میکنند تا تعیین کنند که صفحات باید به چه ترتیب در نتایج جستجو برای یک سرچ نمایش داده شوند.
در مثال کتابخانه، این رباتهای جستجوگر به کتابداری میمانند که تک تک کتابهای موجود در کتابخانه را خوانده است و میتواند دقیقا به شما بگوید که کدام یک پاسخ سؤالات شما را در بر دارد. رباتهای جستجوگر با دقت زیادی تخمین میزنند که یک وب سایت یا صفحه وب چقدر میتواند آنچه را افراد در جستجویش هستند به آنها ارائه کند.
https://pasokh.agency/mag/what-is-seo/