کف کاذب اتاق سرور

کف کاذب اتاق سرور

کف کاذب اتاق سرور سیستمی است که به منظور نصب و اجرای تجهیزات و شبکه در ساختمان‌های هوشمند استفاده می شود.

این نوع کف کاذب اهمیت بسیاری دارد. زیرا قابلیت‌های مهمی چون: مقاومت در برابر بار الکتریکی، آنتی استاتیک و جا به جایی آسان را داراست. همچنین، این کف کاذب. به عنوان یک راه حل برای مدیریت و پنهان کردن سیم‌ها و کابل‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، نصب کف کاذب آنتی استاتیک در اتاق سرور اهمیت بسیاری دارد. زیرا مزایایی چون افزایش اثر بخشی دما خنک طبیعی. ارتقا امنیت و کارکرد اتاق سرور. بهبود توزیع برق و شبکه. ایمنی بیشتر، نصب راحت‌تر کابل‌های فیبر و توزیع تهویه مطبوع می‌شود.

استفاده از کف کاذب آنتی استاتیک به عنوان یک راهکار موثر می‌تواند به بهبود فعالیت اتاق سرور کمک کند. در نهایت به بهتر شدن کارایی سیستم‌های مختلف ساختمان کمک شایانی کند.

معرفی کف کاذب در اتاق‌های سرور

کف کاذب چیست؟

کف کاذب یک سیستم سازه‌ای است که بر روی زمین نصب می‌شود و سبب مرتفع شدن کف آن محیط می‌شود. کف کاذب سیستم مقاومی محسوب می‌شود. بنابراین هم برای فضای داخلی و هم برای محیط بیرونی ساختمان قابل اجراست.

کف کاذب متشکل از پانل رویی، پایه، کفشک، کلاهک و استرینگر است. با نصب پایه‌های این سیستم فضای خالی برای عبور انواع تاسیسات نظیر کابل‌ها و سیم‌های برق، لوله‌های آب و… در محیط برای ما محیا می‌شود.

بنابراین هدف از طراحی و ساخت کف کاذب، به وجو آوردن محیطی با کاربری جدید است. این اهداف در هر محل متغییر هستند.

اهمیت کف کاذب اتاق‌ سرور

کف کاذب آنتی استاتیک در اتاق سرور نقش اساسی در بهبود امنیت و عملکرد اتاق سرور دارد. این نوع کف کاذب با امکاناتی مانند انتقال کابل‌های برق و شبکه زیر خود. بهبود توزیع برق و شبکه، افزایش اثر بخشی سرمایش طبیعی، و ایجاد فشار مثبت. به بهبود کارایی سیستم‌های مختلف ساختمان کمک می‌کند.

همچنین، نصب کف کاذب آنتی استاتیک به عنوان یک راهکار موثر می‌تواند به بهبود فعالیت اتاق سرور. و در نهایت به بهتر شدن کارایی سیستم‌های مختلف ساختمان کمک شایانی کند.

کف کاذب اتاق سرور به دلیل مستعد بودن محیط به بار الکتریکی، باید آنتی استاتیک باشد. این ویژگی بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.

قابلیت‌های کف کاذب اتاق‌ سرور

کف کاذب اتاق سرور باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر را داشته باشد

  • مقاومت و استحکام: این قابلیت اصلی کف کاذب اتاق سرور به شمار می‌رود. چرا که تجهیزات گوناگونی در این محل وجود دارد که روی کف کاذب اتاق سرور قرار می‌گیرند.
  • عبور الکترو استاتیک: تجهیزات طی فعالیت بارهای الکتریکی بسیاری آزاد می‌کنند. این بارها روی سطح این محل جمع شده و پدیده الکتریسیته ساکن را به وجود می‌آورد. عدم دفع این بار، محل کار را در خطر می‌اندازد.
  • وزن استاندارد: کف کاذب اتاق سرور باید وزنی مطابق استانداردهای مورد قبول داشته باشد. زیرا وزن این سازه بر وزن کلی ساختمان تاثیر می‌گذارد. بنابراین ممکن است منجر به زیان کلی به ساختمان شود.
  • کاهش هزینه‌ی مصرف انرژی: کف کاذب اتاق سرور چگونه می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند؟ کف کاذب اتاق سرور با توجه به تمام نکات مهم ساخته شده است. یکی از قابلیت‌های این سازه کاهش نیاز به تجهیزات خنک کننده است.
ادامه مطلب  ۵ تلویزیون با کیفیت بازار برند شیائومی + قیمت رقابتی

زیرا با به جریان در آوردن هوا و توزیع مناسب، از فعالیت بی رویه سیستم‌های خنک کننده جلوگیری می‌کند.

  • توزیع دما: کف کاذب اتاق سرور با در گردش نگه داشتن دما از ایجاد دمای متفاوت در نقاط مختلف جلوگیری می‌کند. بنابراین عملکرد محیطی بهتر می‌شود.
  • رطوبت هوا: اتاق سرور در مناطق مختلفی وجود دارد. بنابراین کف کاذب اتاق سرور باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. یعنی زنگ نزند، پوسیده نشود، دچار حشره زدگی نشود.
  • پوشش تاسیساتی: کابل‌ها و تاسیسات مختلفی در اتاق سرور وجود دارد. برای استاندارد سازی محیط اتاق سرور بهتر است فضای مناسبی برای قرار گرفتن تاسیسات در نظر گرفته شود. زیر کف کاذب اتاق سرور فضای خالی و کار آمدی وجود دارد. که میتوان تمام تاسیسات را زیر آن اجرا کرد.
  • جا به جایی: کف کاذب اتاق سرور قابلیت جا به جایی دارد. یعنی هم میتوان سازه را به محلی جدید انتقال داد. هم میتوان به تاسیسات زیر سازه راحت دسترسی داشت.
  • آکوستیک: هنگامی که تجهیزات اتاق سرور در حال پردازش اطلاعات هستند صداهای مختلفی از عملکرد دستگاه‌ها ناشی می‌شود. همچنین اگر اتاق سرور بخشی از یک ساختمان باشد این نویزها از محیط خارج می‌شود. نصب کف کاذب اتاق سرور باعث جذب و عدم عبور صداهای مختلف می‌شود.
  • تنظیم ارتفاع: پایه‌های کف کاذب اتاق سرور تنظیم می‌شوند. شما میتوانید در ابتدای نصب میزان ارتفاع مورد نظر را تعیین و سازه را در آن ارتفاع ایجاد کنید. این ویژگی تحت تاثیر میزان تجهیزات و تاسیسات شماست.
  • مسطح سازی زمین: ممکن اس محیط مار شما سطح همواری نداشته باشد. این مشکل در راه اندازی محل کار و تردد مشکلات مختلفی ایجاد می‌کند. اما نصب کف کاذب اتاق سرور باعث یکنواخت شدن سطح زمین می‌شود.
  • قیمت: قیمت کف کاذب اتاق سرور برای هر مدیری اهمیت دارد. اصولا مدیران به دنبال کالا یا خدماتی هستند که در عین کاربردهای فراوان. قیمت مناسب و مقرون به صرفه هم داشته باشند. کف کاذب اتاق سرور آرمان فلور دو عامل فوق را داراست.
  • هزینه نگهداری: قطعا سازه‌ای که برای ادامه استفاده نیاز به نگهداری داشته باشد پر هزینه است. به همین دلیل هر چه از کف کاذب‌های مقاوم‌تر بهره ببریم، به نفع ماست. کف کاذب اتاق سرور باید از نوع فولاد یا آلومینیوم باشد. زیرا علاوه بر داشتن ویژگی‌های مختلف هیچ هزینه نگهداری ندارد.
  • خرید مطمئن: مجموعه آرمان فلور تنها فروشنده‌ای است که محصولات خود را با ضمانت کیفیت ارائه می‌کند.
ادامه مطلب  اهمیت طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با شرکت حرفه ای

کف کاذب فولادی و آلومینیومی

کف کاذب فولادی از نظر قدرت و مقاومت، با کف‌ کاذب‌های متفرقه غیر قابل مقایسه است. این کف کاذب از مواد اولیه‌ای چون فولاد و بتن ساخته ‌شده ‌است. و دارای ویژگی‌هایی از قبیل مقاومت بالا در برابر آتش. مقاومت در برابر فشار و تردد و وزن مناسب است. کف کاذب آلومینیومی هم با مقاومت بالا در برابر رطوبت هوا و مقاومت در برابر تردد و داشتن وزن سبک. مورد استفاده در مناطق مرطوب خواهان بسیاری دارد.

کف کاذب آنتی استاتیک

کف کاذب آنتی استاتیک یک راهکار موثر برای اتاق سرور است. که امکان بهبود توزیع برق و شبکه، افزایش اثربخشی سرمایش طبیعی. افزایش امنیت و عملکرد اتاق سرور، فشار مثبت. نصب کابل‌های فیبر و افزایش کارایی تهویه مطبوع را فراهم می‌کند.

استفاده از کف کاذب آنتی استاتیک به عنوان یک راهکار موثر می‌تواند به بهبود فعالیت اتاق سرور کمک کند. در نهایت به بهتر شدن کارایی سیستم‌های مختلف ساختمان کمک شایانی کند.

آرمان فلور از بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین مجموعه های تولید ‌کننده کف کاذب آنتی استاتیک به شمار می‌رود. این مجموعه ارائه مستقیم انواع کف کاذب اتاق سرور را انجام می‌دهد. قیمت کف کاذب

مجموعه آرمان فلور با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید و اجرای انواع کف کاذب آلومینیومی و فولادی. توانسته است کارنامه موفقی از خود به جا بگذارد. و با ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد بالا. در صنعت تولید کف کاذب موفقیت‌های چشمگیری کسب کند.

کف کاذب آنتی استاتیک در اتاق سرور نقش بسیار مهمی در بهبود ایمنی و عملکرد اتاق سرور دارد. این نوع کفپوش باعث کاهش خطرات الکتریکی از جمله انفجار، برق گرفتگی و اتصالی دستگاه‌ها می‌شود.

ادامه مطلب  فرآیند بازیافت الکترونیکی

کف کاذب اتاق سرور همچنین به دلیل قابلیت نصب و تنظیم مجدد آسان. بهبود مدیریت و نگهداری تجهیزات اتاق سرور را فراهم می‌کند. مجموعه آرمان فلور، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کف کاذب اتاق سرور. امکان ارائه این راهکارهای موثر را فراهم می‌کند.

استفاده موثر از کف کاذب ضد استاتیک در اتاق‌های سرور

مخفی کردن و مدیریت چندین کابل

کف کاذب اتاق سرور یکی از ابزارهای موثر برای مخفی کردن و مدیریت. چندین کابل در اتاق‌های سرور است. این سیستم به ‌وسیله فضای خالی که ایجاد می‌کند، امکان عبور انواع تاسیسات نظیر:

کابل‌ها و سیم‌های برق، لوله‌های آب و… را فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود تا اتاق سرور به‌ طور موثرتری مدیریت و سازماندهی شود. همچنین احتمال برخورداری از مشکلات ناشی از گره خوردن انبوهی از کابل‌ها کاهش یابد.

مزایای استفاده از کف کاذب ضد استاتیک در اتاق سرور شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش خطرات الکتریکی و جلوگیری از شوک الکتریکی
  • بهبود توزیع برق و شبکه
  • افزایش اث ربخشی سرمایش طبیعی و تهویه مطبوع
  • ایجاد یک محیط ایمن و امنیتی
  • کمک به بهبود عملکرد اتاق سرور

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بالا، می‌توان نتیجه گرفت. که استفاده از کف کاذب آنتی استاتیک در اتاق‌های سرور دارای مزایای فراوانی است. این نوع کفپوش باعث بهبود توزیع برق و شبکه، افزایش اثربخشی سرمایش طبیعی. افزایش امنیت و عملکرد اتاق سرور، فشار مثبت. نصب کابل‌های فیبر و افزایش کارایی تهویه مطبوع می‌شود.

همچنین، مخفی کردن و مدیریت چندین کابل نیز از دیگر مزایای این نوع کفپوش است. به‌ طور کلی، استفاده از کف کاذب اتاق سرور به بهبود روند کاری اتاق سرور کمک شایانی می‌کند. و می‌تواند عملکرد قابل‌ توجهی را در کارایی سیستم‌های مختلف ساختمان ایجاد کند.

شما عزیزان می‌توانید برای طراحی یا بازسازی محیط با کف کاذب با ما تماس بگیرید.

حتما ببینید

معرفی کامل برنامه ولت یاب اندروید 2025

معرفی کامل برنامه ولت یاب اندروید ۲۰۲۵

برنامه ولت یاب اندروید یکی از بهترین و پر استفاده ترین برنامه ها در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *