کاهش سن تقاضا برای عمل بینی در ایران

کاهش سن تقاضا برای عمل بینی در ایران

کاهش سن تقاضا برای عمل بینی در ایران یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات فرهنگی و اجتماعی ، بیشتر به چشم می‌خورد. عمل بینی به عنوان یکی از عمل‌ های زیبایی بسیار محبوب از گذشته تا به امروز شناخته می شود اما در گذشته بیشتر متقاضیان این جراحی را خانم هایی در سنین ۲۰ الی ۳۰ سال تشکیل می دادند. اما امروزه ، با توجه به تغییرات فرهنگی و اجتماعی ، عمل بینی به عنوان یکی از عمل ‌های زیبایی بیشتر مورد توجه دختران و پسران نوجوان قرار گرفته است. از دلایل اصلی پایین آمدن سن عمل جراحی بینی در ایران ، می‌تواند تغییر در نگرش جامعه نسبت به زیبایی و استانداردهای زیبایی باشد. در گذشته ، استانداردهای زیبایی بسیار متفاوت بود و بسیاری از افراد به دنبال داشتن یک بینی کوچک و زیبا بودند. اما امروزه ، با توجه به تغییر در نگرش جامعه نسبت به زیبایی ، بسیاری از افراد به دنبال ظاهر طبیعی و اصیل هستند اما با این حال تلاش می کنند به کمک جراحی هایی مثل عمل رینوپلاستی مشکلات و نواقص بینی خود را اصلاح کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

 

جراحی بینی در سنین کمتر از ۱۸ سال

جراحی بینی یکی از عمل‌ های زیبایی محبوب است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. اما آیا این عمل برای افرادی که سنشان کمتر از ۱۸ سال است ، مناسب است ؟

در سال‌های اخیر ، با توجه به رشد سریع صنعت جراحی زیبایی ، بسیاری از افراد ، به خصوص نوجوانان ، به دنبال انجام عمل های زیبایی هستند. اما باید توجه داشت که عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی است و برای انجام آن ، بررسی برخی فاکتورها لازم است که از جمله این موارد به سلامت جسمی و روانی ، تکمیل رشد استخوانی صورت و بدن و داشتن انتظارات منطقی و واقع بینانه می توان اشاره نمود.

ادامه مطلب  3 عارضه جدی عمل بینی در سن بالا

از آنجایی که رشد استخوانی صورت در دختران بعد از ۱۶ سالگی به پایان می رسد ، امکان انجام عمل بینی نیز در این سن وجود دارد و این همان عاملی است که آمار جراحی بینی در سنین پایین را افزایش داده است.

به طور کلی ، انجام جراحی بینی در سنین کمتر از ۱۸ سال ، نیاز به بررسی دقیق و شناخت کامل از عوارض و خطرات دارد. بنابراین ، قبل از تصمیم گیری برای انجام این عمل ، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و تمامی جنبه ‌های مثبت و منفی را با هم بررسی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی لینک زیر کلیک نمایید :

https://www.drtaherian.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

عوارض جراحی بینی در سنین پایین

در صورتی که این جراحی زودتر از زمان موعود و پیش از تکمیل رشد استخوانی صورت انجام شود ، می تواند مشکلات بزرگی را در آینده برای فرد ایجاد نماید. یکی از عوارض شایع جراحی بینی در سنین پایین ، عدم تطابق شکل بینی با چهره فرد است. در این سنین ، چهره فرد هنوز در حال رشد است و شکل آن ممکن است تا سنین بعدی تغییر کند. بنابراین ، انجام جراحی بینی در این سنین ممکن است باعث شود که شکل بینی در آینده تغییر نماید از این رو نیاز به انجام مجدد جراحی باشد.

از دیگر عوارض این پروسه در سنین پایین می توان به تصمیم گیری بر اساس هیجانات این دوره و پشیمانی در سنین بالاتر اشاره نمود. از آنجایی که فرد از نظر فکری تا قبل از ۱۸ سالگی به تکامل نرسیده ، ممکن است بر اساس هیجانات این دوره ، تشویق دوستان و آشنایان ، عدم رضایت از چهره یا هر دلیل دیگر تصمیم به تغییر شکل بینی با جراحی بگیرد اما پس از گذشت چند سال از انجام این جراحی ابراز نارضایتی کند.

ادامه مطلب  عوارض بیماری های لثه را جدی بگیریم!

عمل بینی افراد زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین امکان پذیر است ؟

جراحی بینی یکی از عمل‌ های پرطرفدار است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. اما برای انجام این عمل ، رضایت والدین بسیار مهم است ، به خصوص در سنین پایین.

والدین باید به دقت این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که آیا انجام جراحی بینی برای فرزندشان مناسب است یا خیر. باید به دقت عوارض و مشکلاتی که ممکن است در این عمل رخ دهد ، مورد بررسی قرار داده شود. همچنین ، لازم است شکل بینی فرزندشان را بررسی کرده و تصمیم گیری کنند که آیا انجام جراحی بینی برای بهبود شکل بینی فرزندشان مناسب است یا خیر.

اگر والدین به انجام جراحی بینی برای فرزندشان رضایت داده‌ اند ، باید به دقت به توضیحات پزشک گوش کنند و از او بخواهند که برای آن ‌ها توضیح دهد که چگونه باید پس از عمل از فرزند خود مراقبت کنند. همچنین ، لازم است  به صورت کامل دستورات پزشک را دنبال کرده و در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب این موضوع را به موقع به جراح بینی اطلاع دهند. دقت داشته باشید که در روز جراحی یک سری فرم از طرف کلینیک به شما داده می شود که لازم است رضایت خود و والدین را مبنی بر پذیرفتن تمامی شرایط اعلام نمایید.

منبع : دکتر طاهریان

حتما ببینید

درمان زردی نوزاد با طب سنتی بهتر است یا دستگاه فتوتراپی؟

درمان زردی نوزاد با طب سنتی بهتر است یا دستگاه فتوتراپی؟

بچه داری و مراقبت از نوزاد، شیرین‌ترین دردسری است که هر فردی می‌تواند در طول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *