کارمزد ترون (TRX) چقدر است؟

کارمزد ترون (TRX) چقدر است؟

ارزهای دیجیتال گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت است. با این حال، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که انجام معاملات و انتقال دارایی‌های دیجیتال در این بازار، هزینه‌ای دارد که به عنوان کارمزد دریافت می‌شود.

کارمزدها، هزینه‌هایی هستند که برای انجام تراکنش‌ها و تأیید آن‌ها در شبکه بلاک چین دریافت می‌شوند. این هزینه‌ها به ماینرها یا اعتبارسنج‌ها، که مسئول تأیید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه هستند، پرداخت می‌شود.

کارمزدها می‌توانند بر سودآوری معاملات ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند. بنابراین، لازم است قبل از انجام هرگونه معامله، میزان کارمزدها را در نظر بگیرید.

ترون به دلیل کارمزد پایین خود، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال برای انجام معاملات است.

کارمزدی که برای انجام هر نوع عملیات در بازار ارزهای دیجیتال کم می‌شود، بستگی به نوع آن دارد.

به عنوان مثال هزینه انتقال بیت ‌کوین نسبت به ارزش دارایی مورد نظر ممکن است بسیار بالا باشد، این موضوع ممکن است باعث شود که جابه‌جایی آن با ارزهای دیجیتال دیگر به صرفه نباشد.Top of Form در حالی که شبکه‌های دیگر وجود دارند که هزینه انتقال بسیار پایین‌تری دارند.Top of Form

ارز دیجیتال ترون چیست؟

در سال ۲۰۱۷، ارز دیجیتال ترون با نماد TRX راه‌اندازی شد. جاستین سان (Justin sun) بنیان‌ گذار ترون، به دلیل فعالیت‌های خود در حوزه ارز دیجیتال، یکی از چهره‌های شناخته ‌شده در سال‌های اخیر بوده است.

اولین نسخه از ترون بر پایه بلاک چین اتریوم توسعه یافت، اما به دلیل هزینه‌های بالای انتقال در شبکه اتریوم، توسعه‌دهندگان ترون در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند شبکه‌ای اختصاصی برای این رمزارز ایجاد کنند.

بلاکچین ترون خدمات خود را با هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به شبکه اتریوم ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این، مانند اتریوم، بر روی بلاکچین اختصاصی ترون نیز امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) وجود دارد.Top of FormTop of Form

به دلیل کارمزد بالای شبکه اتریوم، بسیاری از صرافی‌ها برای برداشت یا واریز ترون، از شبکه‌های سریع و کم‌هزینه ‌تر مانند شبکه اصلی ترون استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال ترون در حال حاضر، بر روی چهار شبکه بلاک چین قابل انتقال است:

  • شبکه اصلی ترون
  • شبکه اتریوم
  • شبکه بایننس
  • زنجیره هوشمند بایننس (BSC)
ادامه مطلب  شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس، ارزان‌ترین گوشی 120 واتی بازار

برای انتقال ترون در هر یک از بلاکچین‌های مذکور، لازم است که شرایط مربوط به آن بلاکچین را رعایت کنید.Top of Form

کارمزد ترون در شبکه اصلی TRX بسیار پایین‌تر از بسیاری از بلاک چین‌های دیگر است. علاوه بر این، اجرای تراکنش‌ها در بلاکچین ترون بسیار سریع است. به همین دلیل، شبکه ترون به عنوان یک گزینه مناسب برای انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مانند TRX یا USDT شناخته می‌شود.Top of Form

کارمزد ترون

در بازار کریپتوکارنسی، پرداخت چند نوع کارمزد ضروری است. کارمزدهای پرداختی برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال به دو دسته، کارمزد صرافی و کارمزد شبکه تقسیم می شوند. در برخی موارد، صرافی‌ها و کیف پول‌ها هنگام برداشت ارز ترون کارمزدی اندک از حساب مبدا دریافت می‌کنند.

روش تعیین کارمزد تراکنش در شبکه ترون چگونه است؟

بلاک چین ترون نیز مانند سایر بلاک ‌چین‌ها، از یک شبکه توزیع ‌شده از کامپیوترها تشکیل شده است که به‌عنوان گره (node) شناخته می‌شوند. این گره‌ها وظیفه ذخیره و تأیید اطلاعات در بلاک ‌چین را بر عهده دارند.

نودهای ترون، با ذخیره و تأیید اطلاعات در بلاک چین، توان عملیاتی آن را تأمین می‌کنند. یکی از وظایف اصلی این نودها، تأیید و ثبت تراکنش‌هایی است که در شبکه ترون انجام می‌شود.

تراکنش‌های شبکه ترون از نظر پیچیدگی و توان موردنیاز برای پردازش، انواع مختلفی دارند؛ هرچه یک تراکنش پیچیده‌تر باشد، هزینه ثبت و پردازش آن هم بالاتر است.

به عنوان مثال، تراکنش‌های قرارداد هوشمند در شبکه ترون، به دلیل پیچیدگی بیشتر، کارمزد بیشتری نسبت به تراکنش‌های انتقال دارند. زیرا تراکنش‌های قراردادهای هوشمند بیشتر از تراکنش‌های معمولی از قدرت پردازش شبکه ترون استفاده می‌کنند.

هر شخصی که بخواهد تراکنشی را در بلاک چین ترون انجام دهد و مقداری ارز دیجیتال ترون را از یک صرافی یا کیف پول به حسابی دیگر جابه‌جا کند،برای انجام تراکنش در شبکه ترون، باید مقداری از ارز TRX را به‌عنوان کارمزد پرداخت کرد.

از کارمزد شبکه ترون برای ثبت تراکنش‌ها و داده‌های جدید در بلاک چین ترون استفاده می‌شود. البته به‌جز پرداخت ارز TRX، راه دیگری هم وجود دارد. نحوه انجام تراکنش و انتقال رایگان در شبکه ترون راهی است که می‌توانید به طور رایگان هر تراکنش و انتقالی را در این شبکه انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً بخش بعدی را دقیقاً مطالعه نمایید.

ادامه مطلب  خرید فالوور اینستاگرام، بد یا خوب ؟

چطور بدون کارمزد در شبکه ترون تراکنش داشته باشیم ؟

کارمزد انتقال شبکه ترون بر اساس دو عامل زیر محاسبه می‌شود. پارامترهای پهنای باند و انرژی که می‌توان مانند امتیاز این ۲ پارامتر را کسب کرد.

در شبکه ترون، هر حساب فعالی که دارای امتیاز پهنای باند و انرژی کافی باشد، می‌تواند بدون پرداخت کارمزد، تراکنش‌های خود را انجام دهد.

برای انجام تراکنش‌ها در بلاک چین ترون، تنها زمانی باید TRX پرداخت کنید که امتیاز پهنای باند و انرژی حساب شما کافی نباشد.

تراکنش‌های معمولی ترون را می‌توان بدون نیاز به انرژی انجام داد، زیرا تنها به پهنای باند نیاز دارند.

توسعه‌ دهندگان ترون برای اجرای تراکنش‌های پیچیده قراردادهای هوشمند، علاوه‌ برهزینه پهنای باند، باید هزینه انرژی را نیز پرداخت کنند. این هزینه به دلیل قدرت محاسباتی بالایی است که اجرای این تراکنش‌ها نیاز دارد.

برای به‌ دست آوردن پهنای باند و انرژی در شبکه ترون، دو راه وجود دارد:

  • دریافت رایگان: شبکه ترون در هر ۲۴ ساعت، به ‌صورت رایگان و خودکار، به هر حساب فعال مقداری امتیاز پهنای باند می‌دهد. این مقدار در زمان نوشتن مقاله، معادل ۵۰۰۰ امتیاز است. کاربران در همان روز می‌توانند از امتیاز پهنای باند خود استفاده کنند. در پایان روز نیز پهنای باند باقی‌ مانده صفر خواهد شد.
  • استیک کردن ترون: برای به‌دست آوردن انرژی در شبکه ترون، باید مقداری از ترون‌های خود را در شبکه استیک کنید. به این کار فریز کردن (Freeze) گفته می‌شود. با فریز کردن حداقل ۱ واحد ارز ترون، هم انرژی و هم پهنای باند حساب خود را افزایش می‌دهید.

میزان امتیاز انرژی و پهنای باند که کاربران با استیک کردن ترون دریافت می‌کنند، به مقدار ترون فریز شده و مدت زمان فریز کردن بستگی دارد. به ‌طور کلی، هرچه مقدار ترون فریز شده بیشتر و مدت زمان فریز کردن طولانی ‌تر باشد، امتیاز انرژی و پهنای باند بیشتری دریافت خواهید کرد.

ادامه مطلب  کامل ترین آموزش ایچیموکو توسط نکومکو

کارمزد خرید و فروش ترون

هنگام خرید یا فروش ترون در صرافی‌های ارز دیجیتال، باید بخشی از مبلغ معامله را به عنوان کارمزد پرداخت کنید. این کارمزد معمولاً به صورت درصدی از مبلغ معامله محاسبه می‌شود.

صرافی‌های ارز دیجیتال برای ارائه خدمات به کاربران، هزینه‌هایی مانند پشتیبانی مشتری، حفظ امنیت و ذخیره اطلاعات دارند. به همین دلیل، هنگام خرید یا فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها، بخشی از مبلغ معامله به عنوان کارمزد صرافی کسر می‌شود.

خرید ترون از پی ام ایکس چنج

پی‌ام‌ایکس چنج به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران شناخته می‌شود و امکان معامله با انواع ارزهای دیجیتال را برای کاربران به صورت فراگیر فراهم می‌کند. با ارائه خدمات متنوع و کاربرپسند، این صرافی جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران به دست آورده است. پی‌ام‌ایکس چنج با ارائه خدمات مطمئن و سریع، به یکی از منابع اصلی برای خرید و فروش ترون تبدیل شده است.

برای خرید ترون بدون احراز هویت، ابتدا باید در صرافی پی‌ام‌ایکس چنج ثبت نام کنید. این اقدام با مراجعه به سایت پی‌ام‌ایکس چنج و انتخاب قسمت خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. سپس ارز مبدا و مقصد را انتخاب و مقدار مورد نیاز خود را وارد می‌کنید.

در مرحله بعد، شماره تماس خود را وارد کرده و اطلاعات هویتی خود را تکمیل می‌کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات و شماره تماس باید متعلق به شخص خود شما باشد. پس از استعلام و تأیید اطلاعات، به مرحله بعد می‌پردازید.

در مرحله بعد، شماره کارت بانکی و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال ترون خریداری می‌کنید. پس از تأیید سفارش، ترون خریداری شده به کیف پول شما واریز می‌شود. این فرایند با ارائه خدمات سریع و مطمئن توسط پی‌ام‌ایکس چنج به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به ترون مورد نظر خود دست پیدا کنید.

خرید ترون بدون احراز هویت

حتما ببینید

اهمیت طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با شرکت حرفه ای

اهمیت طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با شرکت حرفه ای

در دنیای پررقابت دیجیتال امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان ویترین آنلاین کسب و کارها عمل می‌کنند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *