چگونه پای تصمیم خود بمانیم

چگونه پای تصمیم خود بمانیم؟

همه ما کم و بیش با این مشکل روبرو هستیم که تصمیمات اساسی مهم و خوبی برای زندگی خود می گیریم اما نمی توانیم به تصمیم خود پایبند باشیم و به آن عمل کنیم. این مشکل تقریباً جهانی است و بر اساس تحقیقات دانشگاه اسکرانتون در آمریکا، تنها ۸ درصد از افرادی که تصمیمات سالانه می گیرند موفق به تحقق اهداف و تصمیمات خود در طول سال می شوند. اما پایبندی به قطعنامه ها راه حلی دارد که در این مقاله توضیح داده شده است:

 

با اهداف کوچک شروع کنید

اگر برای خود اهداف واقع بینانه تعیین کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است.

 

راشل واینستین، روان درمانگر می گوید: بخشی از مشکل اینجاست که ما اهداف بسیار بزرگی برای خود تعیین می کنیم، با این فرض اشتباه که مثلاً در سال جدید می توانیم افراد کاملاً متفاوتی شویم!

 

وقتی با اهداف کوچک شروع می کنید، می توانید به آرامی به اهداف بزرگتر برسید. به عنوان مثال، ابتدا کفش های مخصوص دویدن بخرید و به جای اینکه از همان ابتدا دویدن ماراتن را هدف قرار دهید، مسافت های کوتاه را بدوید.

 

یا اگر به آشپزی علاقه دارید، بهتر نیست برای بهبود مهارت های آشپزی خود، هفته ای یک بار به یک بزرگسال کمک کنید تا غذا بپزد و بپزد؟

این به معنای کوچک کردن اهدافتان نیست، بلکه برای تعیین آنها به گونه ای است که بتوانید به نتایج و موفقیت های بلندمدت برسید.

 

واینستین توضیح می دهد: در عمل، تغییر در مراحل کوچک در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد.

ادامه مطلب  تاثیر عطر بر روحیه و احساسات

اهداف شما باید دقیق و واضح باشد

ما اغلب اهدافی را بدون داشتن برنامه یا برنامه ای برای دستیابی به آنها تعیین می کنیم. بنابراین، بسیار مهم است که جزئیات را به وضوح برای خود ترسیم کنیم.

 

به گفته پروفسور نیل لوی از دانشگاه آکسفورد، این احتمال بیشتر است که بگوییم بعدازظهر سه شنبه و صبح شنبه ورزش خواهم کرد تا اینکه به سادگی بگوییم بیشتر ورزش خواهم کرد.

 

وقتی کارها را به این شکل ملموس و عملی سازماندهی می کنید، مطمئن باشید که نه تنها تصمیم گرفته اید و قصد انجام کار را داشته اید، بلکه گام های عملی برای انجام آن و رسیدن به آن را نیز برداشته اید.

چگونه پای تصمیم خود بمانیم

اسپانسر پیدا کنید

یافتن افرادی که شما را در مسیر دلخواهتان همراهی کنند، یکی از بهترین انگیزه هاست. این می تواند شرکت در کلاس با یک دوست یا قرار دادن عمومی با تصمیماتی باشد که گرفته اید. هنگامی که تعهد خود را به یک تصمیم نشان می دهیم، به احتمال زیاد آن را دنبال کرده و به آن پایبند خواهیم بود.

دکتر جان مایکل، فیلسوف دانشگاه وارویک در کاونتری، در مورد عوامل اجتماعی دخیل در ایجاد و حفظ تعهدات تحقیق و مطالعه می کند.

 

او معتقد است زمانی که بدانیم تصمیمات و تعهداتمان برای دیگران مهم است، به احتمال زیاد به آنها پایبند خواهیم بود.

 

بنابراین، چه تعهد یا یافتن حمایت، درگیر کردن افراد دیگر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

 

وضعیت را دوباره ارزیابی کنید

وقتی همه چیز سخت و پیچیده شد، مکث کنید و وضعیت را دوباره ارزیابی کنید.

ادامه مطلب  هر آنچه که باید در مورد سلامت سالمندان خود بدانید

 

چه موانعی پیش روی شماست؟ کدام استراتژی موثرتر است؟ کدام استراتژی ها بی فایده ترین هستند؟

 

سعی کنید واقع بینانه تر باشید و قدر کوچک ترین و کوچک ترین موفقیت خود را بدانید.

 

اگر می خواهید به تصمیم خود پایبند باشید، چرا راه دیگری را امتحان نکنید که اراده شما را نیز تقویت کند؟

 

تغییرات و دگرگونی های ساده در زندگی روزمره به شما کمک می کند در مسیر درست حرکت کنید.

اگر تصمیم دارید سالم‌تر غذا بخورید، می‌توانید مصرف کربوهیدرات‌های خود را فقط با خوردن انواع سالم‌تر پاستا و نان تهیه‌شده با آرد غلات کامل به جای آرد تصفیه‌شده کاهش دهید.

 

یا می توانید به جای تنقلات مانند کیک و کلوچه از غذاهای گیاهی طبیعی یا اسموتی های طبیعی استفاده کنید تا میزان چربی اشباع مصرفی خود را کاهش دهید.

تصمیم خود را با اهداف بلندمدت خود هماهنگ کنید

به گفته دکتر آن سونبورن، روانشناس رفتاری، بهترین تصمیم ها آنهایی هستند که به شما کمک می کنند تا به بخشی از برنامه زندگی بلندمدت خود برسید، نه آنهایی که مبهم و بلندپروازانه هستند.

 

اگر علاقه ای به ورزش ندارید، تصمیم گیری برای تبدیل شدن به یک ورزشکار درخشان برای شما سخت خواهد بود.

 

او معتقد است افرادی که بیش از حد به اراده خود متکی هستند معمولا شکست می خورند.

 

پس هر زمان که می خواهید تصمیمی بگیرید که مورد علاقه یا هیجان شما باشد، بهتر است از همان روز اول اجرای آن را با تمام جزئیات برنامه ریزی کنید و در نبرد با موانع پیش رو خود را از حمایت و حمایت دیگران محروم نکنید.

ادامه مطلب  بهترين پيشنهاد براي كادو ولنتاين چيست؟

حتما ببینید

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انتخاب یک کادو تولد دخترانه خاص می‌تواند یک کار لذت بخش و در عین حال چالش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *