چگونه دوستی خراب شده را درست کنیم 2

چگونه دوستی خراب شده را درست کنیم؟

هیچ لحظه ای بدتر از این نیست که رابطه بین دو دوست خوب، یک همکار خوب یا یک زوج دوست داشتنی به دلایلی بهم خورده باشد و با وجود اینکه هر دو طرف از دوری از یکدیگر رنج می برند، هیچ یک از آنها ابتکار عمل را برای رفع آن به عهده نمی گیرند.

همیشه امیدی برای شروع دوباره وجود دارد. ارتباط بین دو نفر که خیلی یکدیگر را دوست دارند می تواند ناگهان و گاهی بدون دلیل بسیار جدی از بین برود و تنها نفرت باقی بماند. اگر واقعاً می خواهید اتصالات خراب خود را با دیگران تعمیر کنید و کدورت ایجاد شده را برطرف کنید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چگونه دوستی خراب شده را درست کنیم؟

راحت باش

این قطع ارتباط یک طرفه یا دوطرفه بودن فرقی نمی کند. هر طرف باید برای رفع کدورت و بازگرداندن ارتباطات وقت بگذارد. آنها باید تمام خشم خود را از یکدیگر رها کنند و تمام رنج هایی را که از یکدیگر دیده اند فراموش کنند تا بتوانند صلح کنند و تصمیم درستی بگیرند.

برای برخی افراد، تنها چند روز یا چند هفته طول می کشد تا از این مرحله عبور کنند. برای برخی، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. زمان رسیدن به این مرحله مهم نیست و مستقیماً به ویژگی های شخصی هر فرد بستگی دارد.

حساس باش

اگر شما این جدایی را آغاز کرده اید، زمان رسیدن به مرحله جبران خسارت برای شما کوتاه تر خواهد بود. اگر طرف مقابلتان می‌خواهد تمام اشکال ارتباط با شما را قطع کند، هرگز سعی نکنید آنها را متقاعد کنید زیرا نمی‌توانید و نباید کسی را مجبور به انجام کاری کنید.

ادامه مطلب  روابط و ازدواج هایی که زندگی ام را تباه کرد و کسی به ما نمی گوید...

با قدم های کوچک شروع کنید

سعی کنید با اقدامات کوچک حریف خود را از نظر ذهنی آماده کنید. برای مثال، یک ایمیل یا پیامک می تواند شروع خوبی باشد. از گفتگوهای طولانی بپرهیزید زیرا این طبیعت انسان است که در این مرحله از گذشته صحبت کند.

چگونه دوستی خراب شده را درست کنیم

عذر خواهی کردن

اگر شما مقصر شکسته شدن رابطه هستید، باید صمیمانه عذرخواهی کنید. اگر رفتار شما به گونه ای باشد که طرف مقابل احساس کند از آسیبی که وارد کرده اید خیلی پشیمان نیستید، این آشتی اتفاق نمی افتد.

مثبت فکر کن

سعی کنید در گفتار و اعمال خود مثبت باشید. حتی در مواقعی که طرف مقابلتان حضور ندارد از مسیر مثبت منحرف نشوید زیرا ممکن است حرف های منفی که در جاهای دیگر و در غیاب دوستتان می زنید به نوعی به گوش دوستتان برسد و او را وادار به رفع این لینک کند. از بین رفتن

با احترام رفتارکن

اگر واقعاً متعهد به ترمیم یک رابطه شکسته هستید، احترام بگذارید. حتی در حضور دیگران هم بهتر است در مورد اتفاقاتی که بین شما افتاده صحبت نکنید. به این ترتیب، شما حتی دیگران را حسادت نمی کنید.

صادق باشید

وقتی شرایط مناسب است و می خواهید در مورد اینکه چرا کارهایی انجام داده اید که به رابطه شما آسیب می زند صحبت کنید، در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده اید صادق باشید. دروغ نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه اگر حقیقت در جای دیگری کشف شود، اوضاع را بدتر می کند.

پایه دوستی را بگذار

کلید بازیابی ارتباطات، چه بخواهید صمیمیت گذشته را احیا کنید و چه حتی نزدیکتر از قبل شوید، داشتن یک دوستی قوی و پایدار است. یاد بگیرید دوستانه صحبت کنید، به یکدیگر احترام بگذارید و به عنوان دوستان خوب با هم رفتار کنید. بسیاری از زوج های موفق در زندگی، کار یا تحقیق دوستان بسیار خوبی برای شروع بودند.

ادامه مطلب  چگونه پای تصمیم خود بمانیم؟

اگرچه حل یک مشکل رابطه می تواند مرحله بسیار سختی از زندگی باشد، اما هر رابطه شکست خورده درسی برای خودتان است که شما را برای فصل دیگری از زندگی آماده می کند.

هرگز از به دست گرفتن ابتکار عمل برای احیای یک رابطه از دست رفته نترسید. نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که دوستتان منتظر شماست.

ارتباط مجدد می تواند تاثیر قابل توجهی بر شادی و آرامش شما داشته باشد. داشتن یک دوست خوب و صمیمی شادی و آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

گاهی برای اصلاح یک اشتباه خیلی دیر است و ناگهان دوستی پیدا نمی شود که بخواهی آن را اصلاح کنی. پس تا زمانی که وقت هست و دوستتان آنجاست، به گذشته برسید و با هم سفر خوبی به ابدیت داشته باشید.

حتما ببینید

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انتخاب یک کادو تولد دخترانه خاص می‌تواند یک کار لذت بخش و در عین حال چالش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *