چگونه برند گل فروشی خود را ثبت کنیم؟

چگونه برند گل فروشی خود را ثبت کنیم؟

گل فروشی از کسب و کار‌هایی است که هم درآمد و سود خوبی دارد و هم شغل مهیج و جذابی است. اگر علاقمند به داشتن یک کسب و کار گل فروشی هستید و قصد دارید یک مغازه یا مجموعه گل فروشی دایر کنید، گام اول این است که برای جواز کسب گل فروشی اقدام کنید. البته در این زمینه نکته‌هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به راحتی مجوز‌های لازم را کسب نمایید. پس از اخذ مجوز گل فروشی برای اینکه بتوانید از مزایای بیشتری بهره ببرید و درآمد بهتری داشته باشید، بهتر است به سراغ ثبت برند خود بروید. در ادامه قصد داریم نحوه کسب جواز برای گل فروشی را بررسی کرده و پس از آن مراحل و مدارکی که برای ثبت برند در این زمینه لازم است را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه برند گل فروشی خود را ثبت کنم؟

شرایط محل گل فروشی برای اخذ جواز کسب

اولین موضوعی که پیش از ثبت برند گل فروشی، در مورد اخذ جواز کسب در نظر داشته باشید، شرایط محل گل فروشی است. جهت دریافت مجوز‌های گل فروشی، ملک مورد نظر شما باید دارای شرایط زیر باشد:

۱) مساحت ملک مورد نظر شما برای راه اندازی گل فروشی، حداقل باید ۱۲ متر مربع باشد تا بتوانید جواز کسب گل فروشی را به دست آورید.

۲) شما باید ابزار و امکانات لازم برای رسیدگی به گیاهان، نظافت و جمع‌آوری آب از سطح زمین را فراهم نمایید و اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده باشید تا گل و گیاهان شما دچار افت و بیماری نشوند.

۳) موارد ایمنی و امنیتی لازم در خصوص تاسیسات آب، برق و وسایل سرمایشی و گرمایشی باید در محیط مورد نظر به صورت کامل رعایت شده و همچنین، کپسول آتش نشانی نیز در محل وجود داشته باشد.

ادامه مطلب  فرشی پر از پول را با آجر خریداری کردم

۴) زمانی که به اتحادیه فروشندگان گل و گیاه مراجعه می‌کنید، حتما باید سند یا مدارک مربوط به اجاره یا رهن ملک همراه با کد رهگیری آن را به همراه داشته باشید.

روش دریافت جواز کسب برای گل فروشی

اولین گام برای راه اندازی گل فروشی، اخذ مجوز کسب است. برای این کار باید به سامانه اصناف مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. پس از آن همراه با مدارک مورد نیاز به اتحادیه فروشندگان گل و گیاه مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای اخذ جواز کسب گل فروشی

در فهرست زیر می‌توانید مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب گل فروشی را مشاهده کنید.

  • سند مغازه یا اجاره نامه
  • عکس پرسنلی
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دایم
  • کد پستی محل
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن دوره آموزشی لازم برای یادگیری مهارت
  • گواهی موافقت اداره اماکن
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

پس از این که جواز کسب گل فروشی را دریافت کردید، می‌توانید به سراغ ثبت برند گل فروشی بروید.

اولین گام برای راه اندازی گل فروشی، اخذ مجوز کسب است

روش ثبت برند گل فروشی

برای این که بتوانید برند گل فروشی خود را به ثبت برسانید باید شرایط لازم برای ثبت برند را به صورت کامل رعایت کنید که در ادامه به بررسی این شرایط خواهیم پرداخت.

اولین گامی که برای ثبت برند گل فروشی خود باید بردارید، انتخاب نام برند و لوگو است . توجه داشته باشید که نام برند و لوگوی انتخابی شما باید کاملا یکتا بوده و پتانسیل معروف شدن در بین مخاطبان بازار را داشته باشد.

ادامه مطلب  مثبت اندیشی و تاثیر شگرف آن در موفقیت

دومین اقدامی که باید برای ثبت برند انجام دهید، استعلام برند است. پیش از آنکه برندتان را ثبت کنید باید برند انتخابی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قبلا توسط شخص دیگری انتخاب نشده است. اگر نامی که شما انتخاب کرده اید در سازمان مالکیت معنوی ثبت شده باشد، از ارسال مجدد آن به اداره ثبت خودداری کنید. همچنین، شما باید استعلام‌های لازم در مورد لوگو خود را انجام دهید تا به لوگو‌های قبلی که ثبت شده ‌اند، شباهتی نداشته باشد.

شما باید تمام توان و امکانات خود را به کار ببرید و حتی در صورت امکان از طراحان حرفه‌ای کمک بگیرید تا یک برند و لوگو تجاری خلاقانه به دست آورید.

در هنگام انتخاب نام برند و طراحی لوگوی تجاری خود باید توجه داشته باشید که تا حد امکان به گونه‌ای انتخاب شوند که همه خدمات و محصولات شما را به مشتری معرفی کنند. به عنوان مثال، اگر در زمینه طراحی فعالیت ندارید، نباید در نام برند خود از واژه طراحی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب نام برند، قوانین مربوط به آن را رعایت نمایید. در فهرست زیر به برخی از این قوانین اشاره شده است:

  • در انتخاب نام برند نمی‌توانید از اعداد به صورت تنهایی استفاده کنید.
  • برند شما نباید شامل نام مشاهیر و شخصیت‌های معروف باشد.
  • نباید حاوی علامت یا آرم‌های دولت ایران باشد.

پس از انتخاب نام برند و لوگو، مدارک لازم را تهیه کرده و سپس از طریق اداره سامانه مالکیت معنوی برای ثبت برند خود به صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند گل فروشی

در فهرست زیر به برخی از مدارک لازم جهت ثبت برند گل فروشی اشاره شده است:

  • تصویر علامت تجاری مورد نظر و توضیح در خصوص آن
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کد پستی
  • جواز کسب یا پروانه بهره برداری یا مجوز تولید
  • تصویر اولین روزنامه رسمی شرکت (آگهی تاسیس) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شرکت
ادامه مطلب  پیام ما برای افرادی که تصمیم به میلیونر شدن گرفته اند

هزینه ثبت برند گل فروشی چقدر است؟

ثبت برند شامل هزینه‌های مختلفی است. شما باید هزینه ثبت، نام برند، آرم و لوگو خود را به صورت جداگانه پرداخت کنید. اگر قبلا جواز کسب تهیه نکرده باشید، برای آن نیز باید هزینه پرداخت کنید.

تمدید برند گل فروشی

توجه داشته باشید که طبق قانون، اعتبار هر برند ۱۰ سال است و شما باید ۶ ماه پیش از سررسید آن، برای تمدید برند خود به مدت یک دوره ۱۰ ساله دیگر اقدام کنید.

ثبت برند گل فروشی

جمع بندی و نتیجه گیری

در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف شادی و مذهبی از گل به عنوان یک سنبل برای بیان احساسات و یا ابراز علاقه و سپاسگزاری از افراد استفاده می‌شود و به همین دلیل تقاضای خوبی برای بازار گل وجود دارد که باعث شده است تا افراد تمایل به راه اندازی گل فروشی داشته باشند. برای اینکه بتوانید کسب و کار گل فروشی خود را آغاز کنید باید ابتدا از طریق مراجع ذیصلاح برای اخذ جواز کسب یا پروانه کسب گل فروشی اقدام نمایید. پس از دریافت جواز کسب می‌توانید برای ثبت برند گل فروشی خود اقدام کنید که این موضوع نیازمند رعایت شرایط مختلفی است. یکی از نکات مهمی که پیش از افتتاح گل فروشی باید به آن توجه داشته باشید کسب مهارت‌های لازم در زمینه نگهداری از گل و گیاه و همچنین طراحی گل و گل آرایی است.

حتما ببینید

بتن خود متراکم یا scc چیست؟

بتن خود متراکم یا scc چیست؟ | کاربردها + مزایای آن + قیمت در سال ۱۴۰۳

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در جهان است و بتن آماده در انواع مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *