چگونه برای خودمان زندگی کنیم

چگونه برای خودمان زندگی کنیم؟

همیشه نکات زیادی در رابطه با «انکار خود» و «زندگی برای دیگران» شنیده ایم. ما انسان ها نمی توانیم تصمیم بگیریم کی و کجا متولد شویم یا کی و کجا بمیریم، اما می توانیم و حق داریم تصمیم بگیریم که چگونه زندگی کنیم. این زندگی مال ماست، پس چرا باید خودمان را انکار کنیم؟

چرا باید برای کسی جز خودمان زندگی کنیم؟ این سوالات ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و پاسخ های بسیاری دریافت کرده است. اگر می خواهیم برای دیگران زندگی کنیم باید هر روز رنگ خود را عوض کنیم تا دیگران از ما راضی باشند. به خود می آییم و به جایی می رسیم که خودمان را هم نمی شناسیم. پس بهتر است به تنهایی پیش بروید. در این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه برای خود زندگی کنیم.

اما واقعا چگونه برای خود زندگی کنیم؟

فقط به این دلیل که می گوییم برای خودمان زندگی می کنیم به این معنا نیست که تنها می مانیم یا دیگران را نادیده می گیریم! نه، معنی این جمله در واقع این است که از جلب رضایت اطرافیان خود دست برداریم و از ایفای نقش برای جلب توجه دیگران دست برداریم. این شیوه زندگی ما را از خودمان دور می کند و نمی گذارد برای خود زندگی کنیم. اگر از زندگی شخصی خود راضی نباشیم روز به روز افسرده تر می شویم، پس باید فکر کنیم و راه حلی پیدا کنیم. در ادامه این بخش روش ها و تکنیک هایی را برای زندگی برای خود و برداشتن بار انکار خود شرح می دهیم.

۱٫ به این نکته توجه کنید که فقط یک بار طعم زندگی را می چشید.

دارم گوش میدم! فقط یک فرصت برای زندگی کردن به شما داده می شود. یک فرصت یک عمر و البته این فرصت قابل اندازه گیری نیست. نمی دانیم چقدر برای زندگی باقی مانده است؟ بنابراین باید سعی کنیم کاری را انجام دهیم که دوست داریم و شایسته ماست. ما نباید اجازه دهیم همه چیز به جایی برسد که از کارهایی که انجام نداده ایم ابراز پشیمانی کنیم. این بدان معناست که وقت گرانبهای خود را برای چیزهای بیهوده تلف نکنید.

اگر برای دیگران زندگی می کنید، بعد از مدتی آنها حتی یادشان نمی آید که برای آنها چه کردید! شما فقط یک بار زندگی می کنید و دنیا پر از تجربیات جذاب است. البته در نظر داشته باشید که به این دلیل نباید کارهای اشتباه انجام دهید! داشتن یک بار فرصت باید باعث شود که از زندگی نهایت استفاده را ببریم. مثلاً انسان در اعتیاد غوطه ور می شود، اما ادعا می کند که یک بار دیگر زندگی نمی کند، اما نمی داند که تمام عمرش را در این راه هدر داده و به عواقب کارش فکر نکرده است! پس رویای واقع بینانه و درست داشته باشید و سعی کنید با تلاش هدفمند زندگی خود را بسازید.

ادامه مطلب  8 ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

دنیا پر از شگفتی های کشف نشده است. به خودت سخت نگیر گاهی اوقات برای موفقیت خود یعنی تسلیم نشدن هدیه می گیرید. از جوانی خود لذت ببرید و زندگی خود را با عزت و شخصیت بهتر و خودشناسی عمیق تر بسازید. شاید این بهترین پاسخ به این باشد که چگونه برای خود زندگی کنیم.

۲٫ برای اینکه بدانیم چگونه برای خود زندگی کنیم، باید دانش خود را در اولویت قرار دهیم

به این جمله و سوال دقت کنید. “چگونه می توانید به دیگران کمک کنید در حالی که حتی خود را نمی شناسید؟” بله، حتی برای کمک به دیگران و بودن با مردم، باید بتوانید دانش خود را در اولویت قرار دهید. اگر می خواهید خوب باشید و از نظر مالی به دیگران کمک کنید، ابتدا باید خود را از فقر نجات دهید. اگر می خواهید از بیماری مراقبت کنید، ابتدا باید بتوانید از خود مراقبت کنید.

چگونه می توانید دیگران را دلداری دهید و به آنها آرامش بدهید تا زمانی که خودتان خوشحال و راضی باشید؟ بنابراین، حتی برای کمک به دیگران، ابتدا باید خوب باشید! در مورد آن احساس گناه نکنید. از افرادی که انرژی منفی دارند دوری کنید. آنها ذهن شما را به خود مشغول می کنند، شما را از خود واقعی خود دور می کنند و به شما اجازه نمی دهند برای خود زندگی کنید. این افراد شما را برده افکار منفی خود می کنند.

به یاد داشته باشید که شاد باشید تا بتوانید دیگران را خوشحال کنید. فردی را تصور کنید که روزهای سختی را پشت سر گذاشته و حتی با چند نفر درگیر شده است. او به شدت عصبی و ناراحت است و شب به یک جشن تولد دعوت شده است. اگر این فرد بهبود نیابد و آرامش خود را بر مهمانی ترجیح ندهد، نه از مهمانی لذت می برد و نه اجازه می دهد دیگران از آن لذت ببرند. پس اولویت اول صلح است. آرامش و شادی شخصی می تواند همه چیز را حل کند. پس ابتدا سعی کنید خودتان را کاملا بشناسید.

ادامه مطلب  مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند؟

چگونه برای خودمان زندگی کنیم 2

احساسات خود را بشناسید و بیاموزید که چگونه ابتدا در شرایط سخت خود را مدیریت کنید. اگر نتوانید رفتار خود را کنترل کنید، موفق نخواهید شد. برخی افراد زمانی که روحیه بدی دارند ابتدا سعی می کنند به دیگران آرامش بدهند و این هم خود و هم طرف مقابل را نابود می کند. مراقب باشید و به درستی پیش بروید.

۳٫ به هر حال همه مردم این دنیا را ترک خواهند کرد.

فرقی نمی کند که به چه دین یا دینی تعلق داشته باشیم، می دانیم که از خاک ساخته شده ایم و به خاک باز خواهیم گشت. بنابراین باید بدانیم چگونه از زندگی استفاده کنیم. خوب یا بد، درست یا غلط، این زندگی ماست. ما نباید در زندگی بسوزیم و بسازیم تا پوسیده و از بین برود. برای ساختن آینده باید بتوانیم در چارچوب انسانیت و اخلاق از زندگی خود لذت ببریم. چه کار خوب انجام دهید چه کار بد، کم و بیش در ذهن خواهید ماند.تاریخ می گوید. پس سعی کن خودت باشی

خوب و بد را تشخیص دهید. هر مردی باید مراقب نفس خود باشد. هر یک از ما مسئول زندگی و خوشبختی خود هستیم نه دیگران. اگر کسی روزهای سختی را پشت سر می گذارد، باید یاد بگیرد که چگونه زندگی کند. شما نمی توانید نقش ناجی را برای همه مردم بازی کنید. سعی کنید ابتدا مسائل و مشکلات خود را بررسی کنید. ما باید بتوانیم در ماراتن زندگی جزو اولین ها باشیم.

۴٫ برای پاسخ به اینکه چگونه برای خود زندگی کنید، با خودتان صادق باشید.

هر فردی با ویژگی ها و شخصیت منحصر به فردی به دنیا می آید و بزرگ می شود. هوشیار باشید با خودتان روراست باشید برخی از افراد یا دوستان تمایل دارند شما را مجبور کنند به آنچه می خواهند تبدیل شوید. آنها می خواهند شما را شکل دهند. اجازه نده که این اتفاق بیفتد. با شخصیت خود نشان دهید که فردی پرشور هستید و مردم باید شما را به خاطر آنچه هستید دوست داشته باشند، نه آن گونه که می خواهند شما را به تصویر بکشند.

خودت باش چون دیگران به سرعت رنگ عوض می کنند. خود بودن شما را از دیگران متمایز می کند. اگر نمی دانید چه کاری انجام دهید، من می گویم ارزش شما صادق بودن است. به خودت افتخار کن. زندگی و عقاید شما از افراد ضعیف ارزشمندتر است. افرادی که سعی در ایفای نقش دارند. اما نمی دانند که حقیقت وجودشان هرگز پنهان نمی ماند. این بدان معناست که هرگز سعی نکنید پشت یک دروغ پنهان شوید. اعمال و گفتار روزانه خود را به خاطر دیگران سانسور نکنید. ممکن است دیگران شما را محدود کنند یا مجبور کنند به شیوه ای خاص رفتار کنید، اما به خود یادآوری کنید که نمی توانید به خودتان دروغ بگویید. همیشه با خودتان صادق باشید.

ادامه مطلب  18 نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

۵٫ در گذشته زندگی نکنید و آینده را برای خود غول نکنید.

به خاطر داشته باشید که گذشته رفته است و هیچ یک از اتفاقات آن تکرار نخواهد شد مگر اینکه از گذشته درس بگیریم. اتفاقات گذشته فقط باید تجربه باشند تا بتوانید زندگی بهتر و درستی داشته باشید. اگر در گذشته بمانید، نمی توانید خود واقعی خود باشید. در واقع شما گذشته را با خود حمل می کنید و باعث می شوید که بیشتر و بیشتر در غرق شوید. شما در حال دور شدن از خود واقعی خود هستید.

اگر از کسی کینه دارید، باید بدانید که در واقع برای او زندگی می کنید. وقتی نمی توانید افرادی را که در گذشته به شما آسیب رسانده اند ببخشید، در واقع برای آنها زندگی می کنید. برای تحمل کینه از خود دور می شوی. گذشته تلخ را رها کن تا بتوانی خودت باشی شب و روز به این فکر کنی که آرزو می کنی به عقب برگردیم فقط تو را از زندگیت دور می کند. حتی باعث شکست های مکرر یا تکرار اشتباهات قدیمی می شود.از سوی دیگر، صرف زمان زیاد برای فکر کردن به آینده معمولاً منجر به نگرانی های جدی و ایجاد کابوس های شدید می شود.

آینده هنوز نیامده به جای این افکار و خیالات برای خودت زندگی کن. همین الان از زندگیت لذت ببر در این صورت احساس راحتی و سبکی می کنید. شگفتی های زندگی را خواهید دید و هوشیارتر خواهید شد. فقط روی زندگیت تمرکز کن برای خودت زندگی کن نه برای گذشته و نه برای آینده ناشناخته. آینده را خلق کنید و از سفر لذت ببرید. راه رسیدن به آینده ای روشن تنها با رویاپردازی خوشایند نخواهد بود. خودتان باشید و سعی کنید با برنامه ریزی درست به نتیجه دلخواه برسید.

حتما ببینید

خدمات پس از فروش رامفورد سرویس در حوزه ی نصب و تعمیر لوازم خانگی

خدمات پس از فروش رامفورد سرویس در حوزه ی نصب و تعمیر لوازم خانگی

رامفورد سرویس بدون اغراق یکی از بهترین ومعتبرترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *