چرا دندانپزشکی دیجیتال را انتخاب کنیم؟

چرا دندانپزشکی دیجیتال را انتخاب کنیم؟ بررسی مزایا و کاربردها و معرفی بهترین دندانپزشکی دیجیتال در تهران

از بارزترین نمونه‌های ورود تکنولوژی به حوزه دندانپزشکی، دندانپزشکی دیجیتال است. منظور از دندانپزشکی دیجیتال، استفاده از فناوری‌های مخلتف کامپیوتری و دیجیتالی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به شکلی دقیق‌تر و سریع‌تر است. امروزه بسیاری از روش‌های زیبایی و درمانی دندانپزشکی اعم از ایمپلنت، لمینت، طراحی لبخند، کامپوزیت و … با استفاده از خدمات دندانپزشکی دیجیتال انجام می‌شوند. در ادامه این مطلب در مورد مزایا و کاربردهای دندانپزشکی دیجیتال بیشتر توضیح خواهیم داد.

دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

به هر گونه استفاده از ابزارهای کامپیوتری و دیجیتالی در روند خدمات مختلف دندانپزشکی، دندانپزشکی دیجیتال گفته می‌شود. در خدمات دندانپزشکی دیجیتالی برخلاف روش‌های سنتی، به جای ابزارهای دستی و سنتی از نرم‌افزارها و کامپیوتر استفاده می‌شود. همین مساله باعث افزایش دقت و سرعت بسیاری از خدمات دندانپزشکی شده است. علاوه بر این استفاده از فناوری دیجیتال در ارائه خدمات دندانپزشکی، توانسته بسیاری از محدودیت‌های مربوط به این حوزه را برطرف کند.

مزایای دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

استفاده از فناوری‌های دیجیتال در ارائه خدمات مختلف دندانپزشکی، مزایای زیادی دارد. بارزترین مزیت دندانپزشکی دیجیتال، کاهش هزینه‌های درمان است که اکثر افراد درکی از آن ندارند. اگر چه که هزینه خدمات دندانپزشکی دیجیتال بسیار بیشتر از هزینه خدمات دندانپزشکی سنتی است، اما افزایش دقت و به حداقل رساندن خطاهای انسانی باعث افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر نتایج اقدامات درمانی و زیبایی مثل کاشت ایمپلنت یا لمینت دندان می‌شود. این موضوع از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند و باعث افزایش رضایتمندی از نتیجه درمان می‌شود. از دیگر مزایای خدمات دندانپزشکی دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش درد و خون‌ریزی: با خدمات دندانپزشکی دیجیتال مثل لیزر می‌توان درد و خون‌ریزی ناشی از اقدامات درمانی را کاهش داد.
  • کاهش ترس و اضطراب از دندانپزشکی: بسیاری از افراد از دندانپزشکی به دلیل اضطراب درد حین درمان، می‌ترسند. این مشکل با تکنولوژی‌های دیجیتال تا حدودی رفع شده است.
  • صرفه‌جویی در زمان: به کمک تکنولوژی‌های دندانپزشکی دیجیتال، دندانپزشکان می‌توانند سریع‌تر مشکلات را شناسایی کرده و برای درمان آن‌ها اقدام کنند. برای مثال قالبگیری دیجیتال برخلاف قالبگیری به روش سنتی، تنها در یک جلسه انجام می‌شود که این مساله از اتلاف وقت و انرژی دندانپزشک و مراجع جلوگیری می‌کند.
  • افزایش دقت: همان‌طور که می‌دانید اولین و مهم‌ترین مزیت ورود فناوری‌های دیجیتال به هر حوزه‌ای، افزایش دقت در آن حوزه است و این مساله در مورد خدمات دندانپزشکی هم صدق می‌کند. امروزه با خدمات دندانپزشکی دیجیتال می‌توان به اطلاعات دقیقی در مورد فضای دندان‌ها و وضعیت آن‌ها دست پیدا کرد.
  • کاهش دوره درمان و نقاهت: استفاده از فناوری‌های دیجیتال در خدمات دندانپزشکی باعث افزایش دقت و همچنین تخریب کمتر بافت‌ها می‌شود. به این ترتیب دوره درمان و نقاهت بعد از آن بسیار کمتر از قبل می‌شود.
  • امکان پیش‌بینی نتایج: به کمک تکنولوژی‌های دیجیتال می‌توان نتیجه نهایی درمان را قبل از شروع درمان مشاهده کرد و مطابق با سلیقه و نیاز بیمار آن را تغییر داد. این مزیت به خصوص در مورد روش‌های زیبایی مثل طراحی لبخند یا لمینت دندان صدق می‌کند.
  • افزایش کیفیت خدمات و دوام نتایج: افزایش دقت و جلوگیری از بروز خطاهای انسانی، در مجموع کیفیت نتایج خدمات مختلف دندانپزشکی و میزان دوام آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • سهولت استفاده: بسیاری از درمان‌های سخت و زمان‌بر دندانپزشکی اکنون با تکنولوژی‌های دندانپزشکی دیجیتال به راحت‌ترین شکل ممکن قابل انجام هستند.
  • رضایتمندی بیشتر: با وجود امکان پیش‌بینی نتایج درمان، کاهش درد و کاهش دوره درمان درصد رضایتمندی مراجعان از خدمات دندانپزشکی دیجیتال بیشتر از روش‌های سنتی شده است.
ادامه مطلب  اولین عمل بینی ایران را چه کسی انجام داد؟

معایب دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی دیجیتال با هدف بهبود خدمات دندانپزشکی طراحی شده‌اند، نمی‌توان معایب زیادی برای آن‌ها برشمرد، بیشتر این معایب، محدودیت‌های مربوط به این روش هستند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نقطه ضعف دندانپزشکی دیجیتال، هزینه بالای خدمات آن است. دستگاه‌ها و ابزارهای دندانپزشکی دیجیتال بسیار گران و پرهزینه هستند و همین باعث تفاوت قیمت زیاد بین خدمات دندانپزشکی دیجیتال با خدمات دندانپزشکی به روش قدیمی شده است. به همین دلیل بسیاری از مردم هنوز هم خدمات دندانپزشکی به روش سنتی استفاده می‌کنند. البته باید گفت که این تفاوت قیمت با توجه به سرعت، دقت و کیفیت خدمات دندانپزشکی دیجیتال کاملا قابل توجیه است.

انواع خدمات دندانپزشکی دیجیتال

انواع خدمات دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی دیجیتال محدود به حوزه خاصی نیست و در بخش‌های مختلف دندانپزشکی می‌تواند استفاده شود. برای مثال از خدمات دندانپزشکی دیجیتال می‌توان برای تشخیص میزان پوسیدگی دندان، کاشت ایمپلنت، لمینت یا طراحی لبخند استفاده کرد، منتهی شیوه استفاده از این خدمات در هر کدام از این روش‌های درمانی متفاوت خواهد بود. در ادامه مهم‌ترین خدمات دندانپزشکی دیجیتال را توضیح می‌دهیم:

لمینت دیجیتال دندان

لمینت دندان جزو پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی زیبایی است که برای رفع نواقص ظاهری دندان استفاده می‌شود. امروزه با ابزارهای دیجیتال می‌توان لمینت دندان را با دقت و سرعت بیشتری اجرا کرد.

طراحی لبخند دیجیتال

طراحی لبخند به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که در نهایت منجر به ایجاد یک لبخند زیبا می‌شوند. این خدمات در کنار افزایش زیبایی دندان‌ها، باعث تقویت سلامت آن‌ها نیز می‌شوند.

ایمپلنت دیجیتال

کاشت ایمپلنت دیجیتال یکی از بهترین کاربردهای دندانپزشکی دیجیتال است. در این روش ابتدا با استفاده از ابزارهای دیجیتال وضعیت استخوان فک و دندان‌ها بررسی می‌شود، سپس طی یک سری محاسبات دقیق کامپیوتری محل کاشت ایمپلنت دندان مشخص می‌شود. کاشت ایمپلنت دیجیتال دقیق‌تر و سریع‌تر از کاشت ایمپلنت به روش معمولی است.

ادامه مطلب  دندانپزشکی با وام قرض الحسنه بانک مهر در اصفهان

لیزر دندان

لیزر محبوب‌ترین خدمات دندانپزشکی دیجیتال است که باعث کاهش خطاهای انسانی و افزایش دقت در خدمات مختلف دندانپزشکی می‌شود. پرتوهای لیزر کاملا ایمن و بی‌خطر هستند و به بافت‌های اطراف آسیبی وارد نمی‌کنند.

تکنولوژی CAD/CAM

پیشرفته‌ترین و البته بهترین خدمات دندانپزشکی دیجیتال، بدون شک تکنولوژی CAD/CAM است. به کمک این فناوری می‌توان رستوریشن‌های دندانی را  با بیشترین دقت و به راحت‌ترین شکل ممکن طراحی کرد و ساخت. به کمک فناوری کد کم، اطلاعات دقیقی از وضعیت دندان‌ها و استخوان فک به دست می‌آید و فرآیند طراحی و ساخت قالب‌های دندانی به صورت کاملا کامپیوتری انجام می‌شود. رستوریشن‌ها در فناوری کد کم، دقیقا مطابق با نیازهای فرد و شکل دندان‌ها و فک او ساخته می‌شوند.

تصویربرداری داخل دهان

تصویربرداری داخل دهانی، از دیگر خدمات مهم دندانپزشکی دیجیتال است که به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد که وضعیت‌ دندان‌ها را بهتر و دقیق‌تر مشاهده کنند. در این روش دیگر خبری از تشعشعات پراکنده قدیمی نیست و فرآیند عکسبرداری از دندان‌ها در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. سی تی اسکن داخل دهانی و رادیوگرافی دیجیتالی از جمله روش‌های تصویربرداری داخل دهانی هستند.

قیمت خدمات دندانپزشکی دیجیتال

به طور کلی خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی، جزو گران‌ترین خدمات پزشکی در کل جهان محسوب می‌شوند. با این حال به دلیل اینکه خرید و نگهداری از ابزارهای دندانپزشکی دیجیتال هزینه زیادی دارد، خدمات دندانپزشکی دیجیتال گران‌تر از خدمات دندانپزشکی به روش سنتی هستند. سالانه میلیون‌ها و حتی میلیارد‌ها تومان صرف نگهداری و تعمیر دستگاه‌های دندانپزشکی دیجیتال می‌شود.

دندانپزشکی دیجیتال دکتر هومن پاک نیت

دندانپزشکی دیجیتال دکتر هومن پاک نیت

یکی از مطب‌های معتبر در زمینه خدمات دندانپزشکی دیجیتال، مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت در تهران است. این مطب مجهز به به‌روزترین تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال بوده و برای ارائه خدمات مختلف از بهترین متریال دنیا استفاده می‌کند. دکتر پاک نیت جراح ایمپلنت‌های دندانی و پروتزهای زیبایی، عضو رسمی انجمن بین المللی ایمپلنتولوژی و آکادمی دندانپزشکی زیبایی در آمریکا هستند و شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات زیبایی دندانپزشکی نزد ایشان مراجعه کنید. در این مطب خدمات مشاوره قبل از درمان به صورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود. با مراجعه به وب سایت آن ها و تکمیل فرم موجود در آن، می‌توانید برای دریافت نوبت و مشاوره اقدام کنید.

ادامه مطلب  بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

 

حتما ببینید

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها ریزش مو یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *