نکات مهمی که باید برای تعمیر و نگه داری لوازم خانگی در منزل بدانید!

نکات مهمی که باید برای تعمیر و نگه داری لوازم خانگی در منزل بدانید!

شاید هیچ وقت هیچ‌کدام از ما تصورش را نمی‌کردیم که تا این حد زندگی‌مان به وسایل برقی آشپزخانه وابسته باشد. برای یک لحظه هم که شده چشمان خود را ببندید و دنیای بدون لوازم برقی را متصور شوید. آیا می‌شود باز هم مانند گذشته و اجدادانمان بدون یخچال فریزر، تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی زندگی کنیم؟ وسایلی مانند یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و ماکروفر جزء جدا نشدنی یک زندگی مدرن است. به همین دلیل مهم است که بدانیم در هنگام خراب شدن این وسایل ضروری چه باید بکنیم و چقدر نگه‌داری اصولی لوازم خانگی در منزل طول عمر مفید این وسایل را افزایش می‌دهد.

بنابراین همراه ما باشید تا در ادامه ۶ نکته مهم نگه داری لوازم خانگی در منزل را در اختیارتان قرار دهیم.

 

نگه داری اصولی از لوازم خانگی و کاهش تعمیرات

همیشه همه جا با این تیتر مواجه شده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. باید بگوییم که در زمینه لوازم خانگی نیز این موضوع صدق می‌کند و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند تا ۵۰ میلیون تومان و یا بیشتر هزینه‌های تعمیر یا خرید وسیله نو را کاهش دهد.

شاید بپرسید چطور؟ یکی از اقدامات پیشگیرانه که نیاز شما را به تعمیر کاهش می‌دهد، تحقیق و بررسی قبل از خرید هرنوع لوازم خانگی به خصوص لوازم برقی آشپزخانه است. بررسی جزئیات، کاربرد و تفاوت هرنوع وسلیه در برندهای مختلف تا حدودی انتخاب را برایتان آسان‌تر می‌کند.

برای مثال قبل از خرید لباسشویی ال جی می‌توانید با سرچ در اینترنت و یا مراجعه حضوری به نمایندگی ال جی در کرج و با راهنمایی کارشناسان مربوطه خرید مناسبی داشته باشید.

علاوه بر مواردی که ذکر شد هرچقدر هم که در هنگام خرید دقت نمایید و یا بهترین وسیله را از بهترین تولید کننده خریداری کنید باز هم ممکن است به علت استفاده نادرست، نوسانات برق و یا تنظیمات اشتباه وسیله برقی‌تان دچار اشکال شود.

ادامه مطلب  خرید شلف چوبی برای چه محیط‌هایی مناسب است؟

بنابراین پس از خرید و نصب دستگاه‌تان دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه نمایید و به نکاتی که تعمیرکار هنگام نصب محصول گوش‌زد می‌نماید توجه داشته باشید.

انتخاب تعمیر از وب سایت‌های خدماتی است که در شهر کرج و حومه آن در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی، نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش فعالیت دارد. این مجموعه بزرگ، نمایندگی ۱۲ برند ایرانی و خارجی از جمله نمایندگی سامسونگ درکرج و نمایندگی بوش را برعهده دارد.

نوع برند لوازم خانگی چه تاثیری بر تعمیر آن دارد؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌ها قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است. همچنین برخی از خبرگزاری‌های معتبر اذعان دارند که در سال ۱۴۰۲ بیشتر مردم به سمت تعمیر لوازم خانگی قدیمی خود تمایل دارند تا خرید وسایل نو.

البته باید بدانید که هزینه تعمیرات لوازم خانگی کم نیست. زیرا بسیاری از نمایندگی‌های برندهای خارجی دیگر در ایران مستقر نیستند و با توجه به نرخ ارز، در حال حاضر واردات قطعات اصلی این دستگاه‌ها هزینه زیادی برای واردکننده دارد.

در چنین شرایطی منطقی است که برای خرید به سراغ تولیدکنندگان ایرانی مانند برند پاکشوما، دوو و اسنوا برویم. زیرا در صورت خرابی این لوازم می‌توانیم به نمایندگی‌های مجاز در شهر سکونت خود مراجعه کرده و از گارانتی محصول خریداری شده استفاده نماییم.

بنابراین دسترسی به نمایندگی، سرعت و هزینه تعمیرات از مزیت‌های استفاده از لوازم خانگی ایرانی نسبت به خارجی است. همچنین با خرید این لوازم از تولیدکنندگان ایرانی، کارگران این صنف و صنعت تولیدی کشور حمایت می‌کنیم.

اگر در شهر کرج و حومه آن زندگی می‌کنند و لوازم خانگی برند ایرانی پاکشوما، اسنوا و یا دوو شما نیاز به تعمیر دارد نگران نباشید، کافی است سری به وب‌سایت انتخاب تعمیر بزنید و فرم درخواست خود را پر نمایید و یا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

ادامه مطلب  ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان مینیمال مدرن

۶ نکته مهم نگه داری لوازم خانگی در منزل

طبیعی است که لوازم خانگی به مرور زمان دچار مشکل و خرابی شوند ولی با نکاتی که در ادامه مقاله اشاره می‌کنیم، می‌توانید طول عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

• تمیز کردن دستگاه

جمع شدن چربی در ماکروفر و یا سولاردم و تمیز نکردن آن از علل اصلی خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر می‌باشد. همچنین مواد غذایی که در یخچال قرار داده می‌شوند باید مرتباً تمیز و خشک شوند و یا هنگامی‌که کارتان با ماشین لباسشویی تمام می‌شود باید دیگ و لاستیک دور آن را به خوبی تمیز و خشک کنید.

بنابراین با تمیز کردن دستگاه خود می‌توانید به راحتی طول عمر آن را افزایش دهید.

• بررسی شلنگ تخلیه آب در ماشین لباسشویی و ظرفشویی

انسداد شلنگ تخلیه آب در لباسشویی و ظرفشویی باعث خرابی دستگاه‌تان می‌شود. این مشکل باعث می‌شود که فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل هراز چندگاهی مسیر شلنگ ورودی و خروجی دستگاه را بررسی نمایید.

• تمیز کردن فیلتر تهویه دستگاه

یخچال فریزرهای ساید بای ساید معمولا دارای فیلترهای تهویه هوا هستند که بعد از مدتی کثیف می‌شوند و جریان هوا را مسدود می‌کنند. توصیه می‌کنیم ماهی یک مرتبه این فیلترها را تمیز کنید و برای تعویض آن با تعمیر کار تماس بگیرید.

• بیش از اندازه در ماشین لباسشویی لباس نریزید

هرماشین لباسشویی با توجه به برند، نوع دیگ و آبکش ظرفیت مخصوص به خود دارد و نباید بیشتر از ظرفیت در آن لباس بریزید. زیرا باعث می‌شود که فرایند شستشو و آبگیری طولانی شود و در نهایت به به موتور دستگاه و تسمه فشار وارد کند.

ادامه مطلب  میز رزینی چه کاربردی دارد؟

اکثر لباسشویی‌ها برای شستشوی پتو و حوله مناسب نیستند بهتر است پیش از شستشوی این اقلام با تکنسین‌کار مشورت نمایید.

• نوع چینش ظرف در ماشین ظرفشویی

سبد ظروف در ماشین لباسشویی به گونه‌ای طراحی شده‌است که هر وسیله در جای درست خود قرار بگیرد. بنابراین بشقاب، لیوان و قاشق چنگال را در جای درست خود قرار دهید و برای شستشو از قرص و مایع مناسب دستگاه استفاده نمایید.

•‌عدم قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال

قراردادن ظرف یا موادغذایی‌گرم در یخچل فرایند سیکل تبرید را مختل می‌کند. در نتیجه سرمای کافی وارد یخچال نمی‌شود. پس سعی کنید تا سردشدن مواد غذایی در یخچال صبر نمایید و سپس ظرف را درون یخچال خود قرار دهید.

نتیجه گیری

گاهی هنگام تمیز کردن فیلتر یخچال فریزر متوجه می‌شوید که فیلتر پاره شده و یا در هنگام چک کردن شلنگ تخلیه لباسشویی می‌بینید که از شلنگ دستگاه آب چکه می‌کند. در این مواقع سعی نکنید که خودتان تنهایی دست به کار شوید و دستگاه‌ خود را تعمیرکنید زیرا ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه وارد نمایید و هزینه‌های تعمیر را بیشتر کنید

آنچه باید بدانید این است که، تعمیر و تعویض قطعات لوازم خانگی یک امر بسیار تخصصی است و همانطور که پدر مادرهایمان می‌گویند باید کار را به کاردان بسپاریم. در این مقاله نکات مهمی که باید برای تعمیر و یا نگه داری لوازم خانگی در منزل بدانید، بیان کردیم. در انتها توصیه می‌کنیم برای تعمیر لوازم خانگی درکرج تنها با شماره ۰۹۱۹۰۰۹۹۲۵۲ تماس بگیرید و تعمیر لوازم خانگی خود را دست هر کسی نسپارید.

حتما ببینید

بررسی کلی میز جلو مبلی، میز ناهار خوری تمام چوب و صندلی ناهار خوری

بررسی کلی میز جلو مبلی، میز ناهار خوری تمام چوب و صندلی ناهار خوری

در طراحی داخلی، ایجاد هماهنگی میان عناصر مختلف می‌تواند به طور چشمگیری بر زیبایی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *