معرفی جامع منبع کویل دار + راهنمای خرید اینترنتی از سراسر کشور

معرفی جامع منبع کویل دار + راهنمای خرید اینترنتی از سراسر کشور

منبع کویل دار (Coiled Tank) نوعی از تجهیزات است که برای تولید آب گرم برای مصارف خانگی و صنعتی به کار می رود. اصلی‌ترین عملکرد منبع کویل دار، گرم کردن آب سرد ورودی با استفاده از آب داغ یا بخار داغ تولید شده توسط بویلرها است.این تجهیزات دارای یک بدنه استوانه‌ای هستند که داخل آن چند کویل مسی به شکل مارپیچ یا اسپیرال واقع شده‌اند.

منبع کویل دار

منبع کویل دار

جنس منابع کویلی به طور کلی از جنس مس، استیل یا ورق گالوانیزه است و انتخاب جنس آن به نیازهای مشتریان و مواردی مانند بار حرارتی سیستم، فشار کاری و عوامل دیگر متغیر است. در منبع کویلی جهت انتقال حرارت از یک یا دو کویل داخل در منبع استفاده میشود. انتخاب جنس و بار حرارتی کویل‌ها از موارد مهم در تعیین قیمت نهایی منبع کویلی است.

برای کاهش هزینه در مواقعی از کویل‌های استیل یا گالوانیزه استفاده می‌شود. از منابع کویلی به عنوان یک راهکار کارآمد برای تولید آب گرم در سیستم‌های گرمایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و تنها تفاوت اصلی آن با منابع دوجداره، ساختار دو بدنه استوانه‌ای منبع دوجداره و تبادل حرارت از طریق کویل‌ها در منابع کویلی است.

انواع منابع کویل دار

منابع کویل دار به طور کلی به دو دسته اصلی منبع کویل دار افقی یا خوابیده و منبع کویلی عمودی یا ایستاده  تقسیم میشود.

منبع کویل دار افقی یا خوابیده منبعی است که بر روی زمین قرار گرفته و دارای یک کویل افقی در داخل آن است. این نوع منبع کویل دار افقی برای موتورخانه‌هایی مناسب است که سقف آنها کوتاه است و فضای کافی برای منبع کویل دار عمودی وجود ندارد. منبع کویل دار افقی از لوله‌های مسی با ضخامت مشخص و ورق‌های گالوانیزه با ضخامت ۱۶ میلیمتر تولید شده و ظرفیت‌های مختلفی از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیتر دارد.

منبع کویل دار عمودی یا ایستاده به صورت ایستاده ساخته می‌شود و کویل آن در قسمت پایین مخزن به صورت افقی نصب می‌شود. این نوع منبع کویل دار عمودی از ظرفیت ۲۰۰ لیتر تا ۱۰۰۰۰ لیتر ساخته می‌شود. به دلیل افزایش فشار در قسمت انتهایی مخزن، ضخامت عدسی پایینی بیشتر از ضخامت بدنه منبع انتخاب می‌شود. این نوع منبع برای فضاهای محدودی که ظرفیت محدود دارند مناسب است.

تفاوت منبع کویل دار عمودی و افقی

انتخاب منبع کویل دار عمودی یا افقی بر اساس میزان فضای موجود در موتورخانه انجام می‌شود. منبع کویل دار عمودی به دلیل اشغال کمتر فضا نسبت به حالت افقی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت های منبع کویل دار عمودی و افقی بپردازیم. این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

  • میزان فضای اشغال شده توسط منبع کویل دار عمودی کمتر از حالت افقی است.
  • فشار سیال در منبع کویل دار عمودی برای گردش آب بیشتر از حالت افقی است.
  • جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل منبع کویل دار عمودی در مقایسه با حالت افقی راحت‌تر است.
  • قیمت منبع کویل دار عمودی در مقایسه با حالت افقی ارزان‌تر است.
  • منبع کویل دار افقی می‌تواند در ابعاد بزرگتری نسبت به حالت عمودی تولید شود.
  • منبع کویل دار عمودی به دلیل تعبیه شیر یک‌طرفه در آن در روند گرم‌سازی آب کارآمدتر است.
  • منبع کویل دار عمودی به دلیل داشتن میزان بالای نوسانات حجم آب گرم در خود نیاز به منبع انبساط ندارد.
ادامه مطلب  سیستم اطفا حریق با گاز FM200 چه مزیتی دارد؟

مکانیزم کار منابع کویل دار

مکانیزم عمل منبع کویل دار به این صورت است که سیال گرم کننده از یک بویلر یا وسیله مشابه گرم می‌شود و وارد کویل‌ها می‌شود. در داخل کویل‌ها، سیال گرم‌شده از قانون جریان همرفتی استفاده کرده و دما افزایش می‌یابد. سپس سیال گرم‌شده به واحدهای مصرفی هدایت می‌شود.

در منبع کویل دار، آب گرم یا بخار تولید شده در بویلر یا دیگ وارد مخزن می‌شود و در میان کویل‌ها جریان دارد. آب سرد ورودی توسط کویل‌ها گرم می‌شود و به سمت واحدهای مصرفی حرکت می‌کند. یکی از مزایای منبع کویلی این است که آبی که مصرف نشده، به دوباره به داخل منبع هدایت می‌شود. این کار باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی دستگاه می‌شود.

کاربرد منبع کویل دار

هدف از تهیه و خرید منبع کویل دار، تأمین و ذخیره آب گرم برای مدت طولانی با کمترین فوت ممکن است. تأمین آب گرم، به خصوص آب گرم و بهداشتی، در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.از منابع کویل دار به طور کلی در تجهیزات ساختمانی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تجاری، پاساژ‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مراکز اداری، واحدهای مسکونی آپارتمانی و مجتمع‌ها،صنایع غذایی و دارویی، موتورخانه‌های سبک و سنگین، پادگان‌ها و قرارگاه‌های نظامی، خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها استفاده میشود.

کاربرد، مزایا و معایب منبع کویل دار

مزایا و معایب منبع کویلی

در این بخش قصد داریم تا به بررسی مزایای منبع کویلی بپردازیم.

مزایای منبع کویل دار

  • سرعت و راندمان بالا: منبع کویل دار به دلیل وجود کویل حرارتی، توانایی گرم کردن آب را با سرعت و کارایی بالا دارد.
  • سهولت تعمیرات: به دلیل تک جداره بودن منبع کویل دار، تعمیرات بدنه آن نسبت به دیگر منابع آب گرمکن به سادگی قابل انجام است.
  • افت حرارتی کم: استفاده از لوله‌های مسی متعدد در منبع کویل دار باعث افت حرارتی کمتری می‌شود.
  • ادامه فرآیند تولید: در صورت خرابی یکی از کویل‌ها، فرآیند تولید آب گرم قطع نمی‌شود.
  • قابلیت سفارش در ظرفیت‌ها و حجم‌های مختلف: منابع کویل دار در ظرفیت‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند، که با توجه به مشتریان قابل تنظیم هستند.
  • نصب و تعویض آسان: منبع کویل دار به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاص می‌تواند نصب و تعویض شود.
  • شستشوی آسان: شستوشوی منابع کویل دار به دلیل طراحی ساده آن بسیار ساده است.
ادامه مطلب  فوم پلی اتیلن نخر

معایب منبع کویل دار

معایب منبع کویل دار عبارتند از:

  • مصرف انرژی بالا: به دلیل حجم ذخیره و تولید زیاد آب گرم، منبع کویل دار  مصرف انرژی نسبتاً بالایی دارند.
  • اشغال فضا: منبع کویل دار نسبت به سایر انواع آبگرمکن‌ها،  حجم نسبتاً زیادی از فضا را اشغال می‌کند، این ممکن است برای فضاهای محدود یا محدودیت‌های مکانی مشکل‌ساز باشد.
  • قیمت بالا: منبع کویل دار نسبت به منابع دوجداره و سایر آبگرمکن‌ها قیمت بیشتری دارد.
  • نیاز به پمپ گردش: منبع کویل دار برای جلوگیری از ترکیدگی و برای حرکت بهینه سیال گرم کننده نیاز به پمپ گردش یا سیرکولاتور دارد، که این مورد هزینه های نصب و نگهداری آن را بیشتر می کند.

نکات مهم نصب و نگهداری منابع آب کویل دار

شرایط نصب و نگهداری منابع آب کویل دار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تراز بودن محل نصب: محل نصب منبع کویل دار باید کاملاً تراز باشد تا از عملکرد بهینه دستگاه اطمینان حاصل شود.
  • ثبات منبع: اگر منبع در محلی نصب نشده باشد و نیاز به حرکت دارد، باید منبع را به طور مناسب حرکت داد تا از آسیب به دستگاه و خسارت جانی و مالی جلوگیری کنید.
  • فونداسیون مناسب: مخزن منبع باید بروی یک فونداسیون مناسب نصب شود که حداقل ضخامت آن ۱۰ سانتیمتر باشد.
  • عایق‌بندی مناسب: در صورت نصب منبع در فضای باز و در معرض عوامل جوی، نیاز است که منبع را به طور مناسب عایق‌بندی کنید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود.
  • فاصله از سقف: در موتورخانه‌ها و فضاهای با سقف دار، حداقل فاصله استاندارد بین بالاترین نقطه مخزن و سقف حداقل ۳۰ سانتیمتر است.
  • اتصالات مناسب: تمامی اتصالات، لوله‌ها و ملحقات باید به نحو مناسب به منبع متصل شوند تا فشار اضافی به دستگاه وارد نشده و عمر مفید اتصالات و منبع حفظ شود.
  • استفاده از پمپ سیرکولاتر: برای گردش آب داخل دستگاه، بهتر است از پمپ سیرکولاتر استفاده شود تا وظیفه گردش آب بین واحدهای مصرفی و منبع را داشته و مصرف انرژی را کاهش دهد.
  • جریان مداوم برگشت آب: سیستم برگشت آب مصرفی باید به طور مداوم در جریان باشد تا عملکرد منبع، در حالت بهینه باشد.
ادامه مطلب  پسته ای که درهای ثروت و فراوانی را برای من باز کرد

قیمت منبع کویل دار

قیمت منبع کویل دار به عوامل مختلفی از جمله ضخامت بدنه، ضخامت عدسی‌ها، جنس کویل مصرفی و عوامل دیگر بستگی دارد.  مجموعه آراز صنعت به عنوان مجموعه مرجع و تخصصی در زمینه ی تولید تجهیزات گرمایشی موتورخانه و تجهیزات استخر، انواع منبع های کویل دار را با بهترین قیمت و در ظرفیت ها و برندهای مختلف برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت اطلاع از قیمت منبع کویل دار، کافی است که وارد سایت آراز صنعت شده و از قیمت انواع منبع کویل دار در ظرفیت های مختلف باخبر شوید.

خرید و قیمت منبع کویل دار از سایت آراز صنعت

خرید منبع کویل دار

جهت خرید منبع کویل دار نیاز است که به مواردی مانند ظرفیت کویلی، طول کویل اسپیرال، ابعاد راهرو، درهای ورودی، فضای موجود در موتورخانه، پمپ گردش یا سیرکولاتور و برند تولید کننده منبع کویلی توجه کنید.

مجموعه آراز صنعت به نشانی https://arazindustry.ir از شرکت های پیشگام در زمینه ی تولید منبع کویل دار و منبع دوجداره در ظرفیت ها و حجم های مختلف است. برای خرید منابع کویل دار و منبع دوجداره و اطلاع از لیست قیمت آن کافی است که وارد سایت آراز صنعت شده و با انتخاب محصول مورد نظر خود، تجهیزات مورد نظر خود را از طریق تماس با شماره پشتیبانی با بهترین قیمت و به همراه ضمانت سفارش دهید:

پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) 

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آرازصنعت

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *