مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند؟ 2

مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند؟

مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند؟ مطمئناً خودشیفته ها می توانند عشق بورزند، اما عشق آنها سطحی و زودگذر است. آنها می توانند از نظر عاطفی به شدت وابسته شوند – حتی به نظر می رسد که “عاشق می شوند” – و در عین حال نسبت به موضوع مورد علاقه بی تفاوت می مانند. روابط آنها اغلب با نوسانات خلقی چشمگیر، جزر و مد و جریان همراه است.

چگونه بفهمیم یک خودشیفته ما را دوست دارد؟

مهم است بدانید که در ابتدا، اگرچه فرد خودشیفته ممکن است شما را دوست داشته باشد، این احساس اغلب زودگذر است و با شرایطی همراه است.

خودشیفته ها در حفظ روابط معنادار مشکل دارند. بنابراین، شکل «عشق» آنها اغلب سطحی و زودگذر است.

اعمال آنها به جای شما صحبت می کند.

دکتر فلورا صدری آذربایجانی، روانشناس بالینی، عضو آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، عضو انجمن پزشکی اعتیاد آمریکا و مدیر پزشکی Psyclarity Health در ماساچوست، خاطرنشان می کند که اعمال یک خودشیفته تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا او شما را دوست دارد یا خیر، می کند.

آیا شادی شما می تواند اولویت آنها باشد، حتی اگر به نفع آنها نباشد؟ اگر پاسخ مثبت است، به احتمال زیاد شما واقعاً آنها را دوست خواهید داشت.”

با این حال، دکتر صدری خاطرنشان می کند که این امر مستلزم تأمل در خود شخصیت خودشیفته است. “تا زمانی که آنها آماده تغییر رفتار خود نباشند، هر عشق یا علاقه ای که نشان می دهند ممکن است مشروط و یک طرفه باقی بماند.”

مگان تنگرادی، MD، مشاور ارشد، مشاور ترک مواد مخدر و الکل، روانشناس ترومای بالینی و مدیر بالینی در Achieve Wellness & Recovery، می‌گوید: «اگر یک خودشیفته ادعا می‌کند که شما را دوست دارد، مهم است که به فراتر از کلمات نگاه کنید و بر نحوه رفتار آنها با شما تمرکز کنید.

آیا آنها گوش هایی برای شنیدن احساسات شما دارند؟ آیا آنها به مرزهای شما احترام می گذارند و مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرند؟ آیا آنها به شما احساس لیاقت و ارزشمندی می دهند؟ اگر پاسخ این سؤالات مثبت است، پس احتمالاً توجه فرد خودشیفته را جلب کرده اید.»

نشانه هایی که نشان می دهد یک خودشیفته شما را دوست دارد.

برای نتیجه گیری، در اینجا چند نشانه وجود دارد که افراد خودشیفته مانند شما هستند:

  • اعمال آنها گویای همه چیز است.
  • آنها با شما با احترام رفتار می کنند.
  • آنها احساسات شما را درک می کنند.
  • به مرزهای شما احترام می گذارد.
  • آنها مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرند.
  • آنها قدرت شما را می دانند.
  • آنها نیازهای شما را اولویت بندی می کنند.
ادامه مطلب  نحوه از بین بردن بوی رنگ در خانه با 10 روش آسان

در نهایت، مهم است که بدانید که خودشیفته‌ها می‌خواهند و می‌توانند عشق بورزند، اما عشق آنها ممکن است هرگز مانند یک رابطه سالم و بدون قید و شرط نباشد.

بهترین راه برای تشخیص اینکه یک خودشیفته شما را دوست دارد یا نه این است که به رفتار او در طول زمان نگاه کنید، نه فقط از طریق کلمات یا ابراز محبت. اگر آنها به طور مداوم نیازهای شما را در اولویت قرار می دهند، حتی زمانی که به نفع آنها نیست، احتمالاً برای شما مهم است.

عشق از دیدگاه یک خودشیفته

افراد خودشیفته اغلب تصور نادرستی از عشق دارند. دکتر کتان پارمار خاطرنشان می کند: برای افراد خودشیفته، عشق یک منبع بیرونی مهم است که برای تقویت عزت نفس آنها کار می کند. آنها نمی دانند که عشق واقعی متقابل است. در عوض، آنها بر این باورند که عشق چیزی است که می توانند از یک شخص یا شی بیرونی دریافت کنند و از آن برای ایجاد احساس بهتر استفاده کنند.

در نهایت، خودشیفته ها در عشق مطالبه گر هستند و معمولاً در روابط خود نگرش خودپسندی دارند. عشق آنها به تحسین بی قید و شرط شریک زندگی خود بستگی دارد که اغلب منجر به روابط سمی و یک طرفه می شود.

همچنین، تصور خودشیفته از عشق معمولاً بسیار سطحی است. آن‌ها می‌توانند بیش از حد حساس باشند یا سریع عشق بی‌مصر خود را بدون ایجاد ارتباط معنادار با شریک زندگی خود ابراز کنند. این نوع اظهارات ممکن است در ابتدا هیجان انگیز و خاص به نظر برسند، اما به زودی با پیشرفت رابطه کم عمق و بی معنی می شوند.

آیا یک خودشیفته می تواند در یک رابطه خوشحال باشد؟

ممکن است یک خودشیفته نسبت به شخصی احساسات ایجاد کند، اما به دلیل عدم درک متقابل و تمایل به خودخواهی، در حفظ یک رابطه پایدار با مشکل مواجه خواهد شد.

ادامه مطلب  رفع بوی بد یخچال خاموش با 7 روش فوری

با این حال، می توانید از یک فرد مبتلا به سندرم خودشیفتگی بخواهید که خود را به جای دیگران بگذارد و با این کار می توانید حس همدلی او را احیا کنید، اما بدون درمان، فرد خودشیفته بعید است که در رابطه شاد باشد. زیرا معمولاً قادر به ارائه یا دریافت حمایت عاطفی مورد نیاز برای یک رابطه سالم نیستند.

با درمان و تأمل در خود، برخی از خودشیفته ها می توانند یاد بگیرند که با شریک خود مهربان تر و درک تر باشند.

مردان خودشیفته عاشق چه زنانی میشوند؟

وقتی یک خودشیفته عاشق می شود چه اتفاقی می افتد؟

وقتی افراد خودشیفته عاشق می شوند، در تمجید و تشویق شریک زندگی خود وسواس پیدا می کنند. آنها می توانند آنها را با تعارف و هدایا بپوشانند یا آنها را با رفتار محبت آمیز فریب دهند. متأسفانه، این رابطه دارای بار عاطفی اغلب بسیار شدید و بی ثبات است و منجر به چرخه ای از فراز و نشیب می شود که فرار از آن دشوار است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، افراد خودشیفته ممکن است در روابط کوتاه مدت موفق شوند اما در روابط متعهدانه شکست بخورند.

عدم احتمال ایجاد روابط عمیق و طولانی مدت

افراد خودشیفته به جای ایجاد یک ارتباط عاطفی عمیق، به ایده “عشق” وابسته می شوند و سعی می کنند احساس تحسینی را که در ابتدای رابطه داشتند را بازسازی کنند. اگر آنها این تحسین را احساس نکنند، ممکن است برای محافظت از خود شریک زندگی خود را تحقیر کنند.

ویژگی های خودشیفته در مقابل اختلال شخصیت خودشیفته

توجه به این نکته بسیار مهم است که همه افرادی که ویژگی های خودشیفته را نشان می دهند، دارای اختلال شخصیت خودشیفته نیستند.

فردی با ویژگی های خودشیفتگی

  • خودخواهی تصادفی
  • نشان دادن رفتار فریبنده به صورت پراکنده
  • توانایی همدلی
  • قادر به ایجاد روابط عمیق

فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته

  • خودخواهی سرسخت
  • انجام مکرر رفتار فریبنده
  • مشکل در ابراز همدردی
  • بعید است که روابط عمیق ایجاد کند
  • رابطه با فردی با ویژگی های خودشیفتگی

مسلماً یک خودشیفته می تواند خودخواه یا فریبکار باشد بدون اینکه الزاماً شرایط ذکر شده را داشته باشد. بنابراین، باید در نظر داشت که این نوع رفتارها همیشه نشان دهنده یک اختلال زمینه ای سلامت روان نیستند و تنها در صورت تشخیص توسط متخصص باید درمان شوند.

ادامه مطلب  علت بوی بد اتو پرس و چگونگی رفع بوی بد آن

در رابطه با فردی با ویژگی های خودشیفتگی، ممکن است فرد همچنان بتواند با دیگران ارتباط واقعی برقرار کند و عشق خود را به درستی ابراز کند. این گروه احتمالاً گاهی اوقات رفتار خودخواهانه ای از خود نشان می دهند که نباید آن را نشانه اختلال روانی در نظر گرفت.

هالی کلر روانشناس می گوید: « خودشیفته ها معمولاً افرادی هستند که در زندگی تان می شناسید و یا از نظر عاطفی نابالغ هستند. عمق عشق می تواند کم عمق یا نابالغ بیان شود. آنها ممکن است باور کنند که عشق مانند هدیه دادن، نزدیکی یا صمیمیت فیزیکی است.

رابطه با فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته

از سوی دیگر، اگر فردی به طور رسمی مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته تشخیص داده شود، احتمالاً روابط آنها به دلیل عدم همدلی و ناتوانی در بازتاب خود یا مسئولیت اعمال خود آسیب بیشتری خواهد دید.

این نوع از افراد همچنین ممکن است از تاکتیک های فریبنده ای مانند گاز گرفتن یا فریب برای کنترل شریک زندگی خود استفاده کنند که می تواند منجر به احساس درماندگی و در نهایت یک رابطه ناسالم شود.

به دلیل ماهیت سطحی روابط و احساس مزمن پوچی که با اختلال شخصیت خودشیفته همراه است، بعید است که فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته شادی واقعی را در یک رابطه تجربه کند.

با این حال، مهم است که بدانید که هنوز هم ممکن است یک خودشیفته یاد بگیرد که چگونه دوست داشته باشد و روابط سالم با دیگران را حفظ کند.

آنها می توانند محدودیت های خود را با درمان و خود اندیشی درک کنند و همچنین برای اطرافیان خود همدلی بیشتری پیدا کنند. و از این طریق می توانند رابطه معناداری ایجاد کنند که به جای رنج، شادی را به ارمغان می آورد.

خلاصه

رفتار خودشیفته ریشه در ناامنی و نیاز برآورده نشده به احساس خاص بودن یا مهم بودن دارد. این بدان معنی است که خودشیفته در تجربه احساس واقعی عشق مشکل دارد و در عوض ممکن است آنچه را که ابراز عشق مناسب می‌داند با تقلید حرکات یا کلمات عاشقانه بدون درک و احساس آن تکرار کند.

حتما ببینید

18 نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

۱۸ نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

۱ ) اولین نکته حفظ آرامش و تهیه یک چک لیست کامل است اگر میخواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *