لباس های کوتاه خود را دور نریزید!

لباس های کوتاه خود را دور نریزید!

حتما شما هم در کمد لباس خود لباس‌هایی دارید که برای شما کوتاه شده‌اند و دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نیستید. شاید ندانید اما روش‌هایی وجود دارد که با آن می‌توانید قد لباس‌های خود را بلند کرده و آن‌ها را مجددا بپوشید. این کار علاوه بر جلوگیری از ایجاد هزینه مجدد برای خرید لباس جدید، به حفظ محیط زیست نیز کمک خواهد کرد. اگر شما هم تمایل دارید بدانید که چطور می‌شود قد لباس‌های خود را بلند کنید در ادامه این مطلب که توسط وب سایت تخصصی مانتو میرداماد تدوین شده است با ما باشید.

آیا بلند کردن قد لباس‌ها ممکن است؟

یکی از دغدغه‌هایی که شاید شما هم داشته باشید، کوتاه شدن قد لباس‌ها است. تصور کنید شما از یک گالری مانتو برای خود یک مانتوی زیبا و شیک خریداری کرده‌اید و پس از رسیدن به منزل و پوشیدن آن متوجه می‌شوید قد مانتو کوتاه است یا از یک فروشگاه آنلاین شومیز یا دامن سفارش داده‌اید و پس از اینکه به دستتان رسید احساس می‌کنید قد لباس برای شما کوتاه است. با توجه به هزینه‌های بالای البسه قطعا خرید مجدد لباس برای شما سخت و گاهی غیر ممکن خواهد بود.

در این زمان لازم است با استفاده از ترفندهای زیرکانه راهی پیدا کرده و قد لباس را بلند کنید. حتما می‌پرسید این روش‌های زیرکانه چه هستند و چطور می‌شود قد لباس را بلند کرد؟ در ادامه شما را به پاسخ سوالاتتان خواهیم رساند.

چگونه قد لباس های خود را بلند کنیم؟

در ادامه این مطلب شما را با روش های بلند کردن قد انواع لباس آشنا خواهیم کرد.

بلند کردن قد شومیز

یکی از انواع لباس‌های پرطرفدار میان بانوان شومیز است. ممکن است متوجه شوید شومیزی که قبلاً خریداری کرده‌اید یا به تازگی آن را از یک وب سایت اینترنتی سفارش داده‌اید برای شما کوتاه است. اگر چنین شده است لازم نیست نگران باشید زیرا برای بلند کردن قد شومیز روش‌های گوناگونی وجود دارد.

ادامه مطلب  بررسی انواع گیج فشار + معرفی کمپانی های تولید کننده

شما می‌توانید به میزان مورد نیاز پارچه متناسب با پارچه شومیز خود تهیه کرده و آن را به پایین شومیز بدوزید تا قد آن بلندتر شود. همچنین می‌توانید از یک نوار گیپور یا توری برای افزایش قد لباس خود استفاده نمایید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر می‌توانید از قد آستین‌های شومیز نیز کم کرده و از نوار استفاده شده در پایین شومیز به آستین‌ها یا دور یقه نیز بدوزید .

بلند کردن قد کت زنانه

برای بلند کردن قد کت بهترین روش اضافه کردن پارچه است. شما می‌توانید مقداری پارچه از جنس و رنگ کت خریداری نموده و از یک خیاط ماهر بخواهید آن را به پایین کت بدوزد تا قد آن بلندتر شود.

بلند کردن قد دامن زنانه

اگر شما هم با مشکل کوتاهی قد دامن مواجه شده‌اید باز هم روش‌هایی برای بلند کردن قد دامن وجود دارد. موثرترین روش اضافه کردن پارچه به انتهای دامن است. بنابراین شما می‌توانید یک پارچه متناسب با رنگ دامن خریداری کرده و آن را به پایین دامن اضافه کنید. همچنین می‌توانید از تور و گیپور برای بلند کردن قد لباس استفاده نمایید .

بلند کردن قد مانتو زنانه

اگر از یک گالری مانتو برای خود یک مانتو شیک و زیبا خریداری کرده‌اید و متوجه شدید که قد آن برای شما کوتاه است نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا برای بلند کردن قد مانتو نیز روش‌های خلاقانه‌ای وجود دارد. در ادامه به شما دو روش کاربردی برای افزایش قد مانتو را معرفی خواهیم کرد.

روش اول برای این کار اضافه کردن نوار پارچه‌ای از جنس مانتو به انتهای قد مانتو است. بنابراین لازم است شما یک نوار پارچه‌ای تهیه کنید که از لحاظ رنگ و جنس مشابه رنگ و جنس مانتو شما باشد. سپس می‌توانید از یک خیاط ماهر بخواهید پارچه را به پایین قد مانتو شما اضافه کند تا قد مانتوی شما بلند شود. همچنین می‌توانید بر روی پارچه طرح مورد نظر خود را طراحی کرده و آن را ببرید و به پایین مانتو اضافه کنید تا مانتو شما علاوه بر بلند شدن طرح‌دار شود .

ادامه مطلب  خرید اقساطی لوازم خانگی بازنشستگان تامین اجتماعی

روش بعدی برای بلند کردن قد مانتو باز کردن درز پایین آن است. برای این کار شما نیاز به یک بشکاف یا تیغ دارید. البته درز پایین مانتو معمولاً بیشتر از ۳ سانتی‌متر نیست و شاید با این روش نتوانید مقدار زیادی به قد مانتو اضافه کنید. لازم است ابتدا با آرامی درز پایین مانتو را باز کنید تا قد مانتو شما بلند شود. همچنین می‌توانید به انتهای مانتو تور یا گیپور اضافه کنید تا قد مانتو اندکی بلندتر شود. البته لازم به ذکر است که این روش تنها برای مانتوهای مجلسی و اسپرت کاربرد دارد و نمی‌توانید از این روش برای بلند کردن قد مانتوهای اداری استفاده کنید.

چگونه قد لباس های خود را بلند کنیم؟

چرا قد لباس کوتاه می‌شود؟

گاهی ممکن است شما در اندازه‌گیری اشتباه کرده باشید و لباس را با قد کوتاه‌تری سفارش داده باشید. همچنین دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند موجب کوتاه شدن قد لباس بشوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

جنس پارچه لباس

جنس پارچه می‌تواند یکی از مهمترین دلایل در کوتاه شدن قد لباس باشد. لباس‌هایی که از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان دوخته شدن هنگامی که در معرض رطوبت و گرما قرار می‌گیرند جمع شده و قد آنها کوتاه می‌شود. همچنین مواد مصنوعی مانند پلی استر و نایلون نیز می‌توانند به دلیل ترکیبات شیمیایی موجب کوتاه شدن قد لباس بشود .

عدم اتوکشی لباس‌ها پس از شستشو

دلیل دیگری که می‌تواند موجب کوتاه شدن قد لباس‌ها بشود اتوکشی نکردن البته پس از شستشو است. اتوکشی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش قد لباس است زیرا گرما نقش مهمی در تغییر شکل و ساختار پارچه خواهد داشت. بنابراین با اتوکشی صحیح می‌توان قد لباس را ثابت نگه داشت و حتی اندک آن را بلندتر کرد.

ادامه مطلب  مرکز فروش گرین وال در تهران

شستشوی نامناسب البسه

هر لباس بر روی یقه خود دارای برچسب شستشو است که به شما نشان می‌دهد باید آن را در چه دمایی بشویید و با چه دمایی اتو بزنید. عدم توجه به این راهنما می‌تواند موجب آب رفتن لباس و کوتاه شدن قد آن بشود. بنابراین پیش از شستشو به برچسب شستشوی لباس دقت کرده و آن را به روش صحیح بشویید و اتو بکشید.

چرا قد لباس کوتاه می‌شود؟

کلام نهایی

اگر قد لباس‌های شما کوتاه شده است یا به اشتباه لباسی با قد کوتاه خریداری کرده‌اید جای نگرانی نیست. ما در این مطلب که توسط وب سایت تخصصی مانتو میرداماد تدوین شده است، شما را روش‌های خلاقانه‌ای برای بلند کردن مانتو آشنا کردیم. چنانچه تمایل به خرید مانتو بهاره یا مانتو اداری شیک و زیبا دارید می‌توانید خرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی مانتو معتبر انجام دهید که پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی مانتو میرداماد می‌باشد. برای سفارش و خرید مانتو می‌توانید از وب سایت مانتو میرداماد بازدید نمایید.

حتما ببینید

فروشگاه پیشرو تراک دستورالعمل نگهداری صحیح از لیفتراک و قطعات لیفتراک

فروشگاه پیشرو تراک: دستورالعمل نگهداری صحیح از لیفتراک و قطعات لیفتراک

خرابی و عملکرد نادرست برخی قطعات لیفتراک یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اپراتورهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *