قیمت فرش ماشینی

فرش ۹ متری پرفروش­ترین متراژ فرش ماشینی

فرش­ یک آیتم بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل محسوب می­شود و علاوه­بر زیبایی، در گرم­تر شدن خانه موثر است. کشور ما در زمینه تولید فرش ماشینی در تمام دنیا رتبه سوم را دارد. فرش نماد مردم ایران است و کیفیت و زیبایی منحصربه­فرد آن در تمام دنیا زبانزد است. امروزه به­دلیل کوچکتر شدن فضا داخلی بسیاری از منازل علی­الخصوص آپارتمان­ها، فرش­هایی با ابعاد ۹ متری به پرفروش­ترین فرش­های بازار تبدیل شده­اند. قیمت فرش ۹ متری را می توان در برندهای مختلف، یافت.

قیمت فرش ماشینی

چرا فرش ۹ متری به پرفروش­ترین فرش ماشینی تبدیل شده است؟

با پیشرفت ماشین آلات فرش­بافی، فرش­ها در ابعاد متفاوتی قابل بافتن است. اما استاندارد بافت فرش شامل فرش­های ۱۲ متری، ۹ متری و ۶ متری می­باشد. قبلا خانه­های ایرانی در مساحت زیادی ساخته می­شد و غالبا اتاق­ها متراژی بیشتر از ۲۰ متر داشتند. به­همین دلیل فرش­ ۱۲ متری طرفداران بیشتری داشت. اما طی سالیان گذشته و با افزایش درصد آپارتمان­نشینی خانوار، متراژ فرش ماشینی ۹ متری نسبت به سایر متراژ فرش پرفروش­تر شده و آن هم به­دلیل کاهش مساحت آپارتمان­ها است. البته کمتر بودن قیمت فرش ماشینی ۹ متری نسبت به فرش ۱۲ متری و استفاده از متریال پارکت و سرامیک در کفپوش خانه­ها را نیز می­توان دلیلی بر این افزایش فروش دانست.

ویژگی فرش ۹ متری ماشینی

در هنگام انتخاب و خرید فرش ۹ متری باید به عواملی مثل سبک دکوراسیون منزل، ابعاد و مساحت فضاو رنگ غالب وسایل اتاق توجه کنید. همچنین در انتخاب فرش مناسب باید به چند نکته توجه کنید که شامل موارد زیر می­باشد.

  • متراژ منزل باید با ابعاد فرش ۹ متری متناسب باشد.
  • الیاف به­کار رفته در فرش از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
  • هنگام انتخاب فرش، بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • فرشی که انتخاب می­کنید باید با طرح و سبک چیدمان منزل هماهنگ باشد.
  • فرش باید متناسب با فضا انتخاب شود.برای اتاق خواب کودک، فرش­های فانتزی با طراحی کودکانه بهترین گزینه است.
ادامه مطلب  ماشین لباسشویی پاکشوما ۷ کیلویی [10+ مدل پرفروش]

ابعاد فرش 9 متری

ابعاد فرش ۹ متری

ابعاد فرش ۹ متری فرش­های ۹ متری ماشینی دارای سایز و ابعاد استاندارد ۳٫۵*۲٫۵ می باشند. البته ممکن است در برخی موارد طبق سفارش مشتری فرش­هایی به ابعاد نامتعارف ۳*۳ تولید شود. اما به­طور کل ابعاد استاندارد تعریف شده برای فرش ماشینی، شامل موارد زیر می­باشد.

  • ابعاد ۳*۴ برای فرش ۱۲ متری
  • ابعاد ۳٫۵*۲٫۵ برای فرش ۹ متری
  • ابعاد ۲*۳ برای فرش ۶ متری
  • ابعاد ۱٫۵*۲٫۲۵ برای قالیچه ۴ متری

 

دلیل گران­تر بودن قیمت فرش ۹ متری نسبت به مساحتش چیست؟

گاهی می­بینیم که قیمت فرش ماشینی ۹ متری نسبت به قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری تفاوت چندانی ندارد، دلیل آن چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که تمامی دستگاه­های فرش­بافی دارای عرض ۳ هستند. فرش ۹ متری در ابعاد ۲٫۵*۳٫۵ بافته می­شود یعنی حدودا ۵۰ سانتی متر از کناره دستگاه اضافی و پرت است. گاهی این اضافی برای بافت پشتی و کناره استفاده می­شود. اما مسلما شرکت­ها برای جبران این خسارت قیمت فرش ماشینی ۹ متری را نسبت به مساحتش بالاتر محاسبه می­کنند. به­همین دلیل قیمت فرش های ۹ متری تفاوت زیادی با متراژ ۱۲ متری ندارد.

عوامل موثر بر قیمت فرش ۹ متری چیست؟

فرش ماشینی براساس شانه و تراکم فرش، جنس و کیفیت الیاف به­کار رفته، رنگبندی و دستگاه بافت فرش دارای قیمت­های متفاوتی است که در زیر به اختصار هرکدام را بررسی می­کنیم.

 

 الیاف

نخ­های خاب متنوعی در بازار وجود دارند که براساس کیفیت، قیمت آن­ها متفاوت است. درصورتیکه در تاروپود فرش از نخ­های پلی پروپیلن، پلی استر و آکریلیک استفاده شود، قیمت فرش تغییر خواهد کرد. اما درحالت کلی قیمت فرش ۹ متری ماشینی که با الیاف پلی استر، BCFوپلی پروپیلن بافته شده­، نسبت به فرش­های آکریلیک مناسب­تر است.

ادامه مطلب  لوازم ضروری آشپزخانه کافه ها

شانه و تراکم

قیمت فرش 9متری 700 شانه

فرش­هایی با تراکم و شانه زیاد در واقع تعداد گره­های بیشتری دارند و فشردگی بافت در آن­ها بیشتر است. ممکن است تصور کنید که هرچه تراکم فرش بالاتر برود فرش ماشینی وزن بیشتری خواهد داشت. اما این طور نیست، با افزایش تراکم و شانه فرش، طول نخ خاب کمتر می­شود برای مثال می­توان گفت یک  فرش ۹ متری ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه تقریبا وزن برابری دارند. البته لازم به ذکر است که با افزایش تراکم فرش، قیمت فرش نیز بیشتر می­شود. مثلا قیمت فرش ۹ متری ۱۵۰۰ شانه از قیمت فرش ماشینی ۹ متری ۱۲۰۰ شانه  بیشتر و قیمت فرش ۹ متری ماشینی ۷۰۰ شانه از دیگر شانه ها پایین تر است

رنگبندی فرش

تنوع در رنگبندی و استفاده از رنگ­های مد روز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش می­باشد. البته این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست اما یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت فرش خواهد بود.

دستگاه بافت فرش

نوع دستگاه بافت فرش نیز از عوامل موثر در تفاوت قیمت فرش­های ماشینی است. دستگاه بافت فرش در تعداد شانه و تراکم فرش تاثیرگذار است به این صورت که میزان توانایی دستگاه در بافت تراکم بالا موجب گرانتر بودن آن دستگاه شده و این قیمت بالا در قیمت تولید فرش نیز موثر خواهد بود. برای مثال اگر دو فرش ۹ متری ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه با مواد اولیه یکسان بافته شوند، قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه بیشتر از قیمت فرش ۹ متری ۷۰۰ شانه خواهد بود.

فرش 9متری

گارانتی فرش ۹ متری

ارائه گارانتی یه ایده خوب و اطمینان­بخش برای مشتری محسوب می­شود. ضمانت­نامه کالا خوب است اما درصورتیکه لازم نباشد پولی بابت آن پرداخت کنید. قطعا در مواقعی که دو فرش با گارانتی و بدون گارانتی و با قیمت یکسان ارائه می­شود، انتخاب درست فرش با گارانتی است. گاهی فرشی را خریداری می­کنید و بعد در جایی دیگر آن را با قیمت ارزان­تر و بدون گارانتی پیدا می­کنید. اگر فرش خود را از برندهای معتبر خریداری کنید، خود آن­ها کیفیت فرش را ضمانت می­کنند. چرا که یک فرش اکریلیک با هر شانه و تراکمی که توسط یک برند متعبر بافته شده باشد، بدون گارانتی نیز تا سالیان سال مقاوم و بادوام خواهد بود.

ادامه مطلب  تشک خوشخواب (ویژگی، قیمت و شرایط فروش)

سخن پایانی

توجه داشته باشید فرشی که انتخاب می­کنید قرار است تا چندین سال در فضا خانه شما نقش آفرینی کند. پس در کنار قیمت فرش ماشینی ۹ متری، از کیفیت و دوام آن اطمینان حاصل کنید. برند فرش کاشان، یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان فرش در کشور عزیزمان است. شما می­توانید با مراجعه به سایت این فروشگاه فرش­هایی با بالاترین کیفیت و دوام را خریداری فرمایید.

 

حتما ببینید

خرید پارکت لمینت

خرید پارکت لمینت

امروزه در بیشتر خانه ها و محیط های اداری از پارکت لمینت برای پوشش کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *