عوامل تعیین کننده تعداد ایمپلنت

عوامل تعیین کننده تعداد ایمپلنت

کاشت دندان یک راه حل عالی برای بازیابی دندان های شکسته، آسیب دیده یا از دست رفته هستند. در واقع، بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت دندان را بر روی بریج ها و پروتزهای پارسیل به عنوان گزینه های دائمی که تا پایان عمر ماندگاری دارند توصیه می نمایند.

اما ممکن است این سوال پیش می‌آید که عوامل تعیین کننده ایمپلنت کدامند یا شما می‌توانید بیش از یک یا حتی همه دندان‌ های خود را با ایمپلنت جایگزین نمایید؟ همچنین آیا می توان آنها را به یکباره انجام داد؟

امروزه متخصصین مجربی وجود دارند که مجموعه ‌های ایمپلنت تک دندانی و حتی کامل دهان را با درصد موفقیت بالایی به بیماران خود ارائه داده اند. ایمپلنت دیجیتال اجرای ایمپلنت را برای شما اسان کرده است. به هر حال، یکی از نگرانی های بیماران در مورد تعداد ایمپلنت ‌های دندان مورد نیاز است که از هنگام مراجعه به دندانپزشک می پرسند. از این رو در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

به چه تعداد ایمپلنت دندان نیاز دارم؟

به طور کلی، متخصص بسته به وضعیت شما ممکن است از یک یا دو ایمپلنت دندان استفاده نماید. اگر دو ایمپلنت دارید، یک عدد برای حمایت از هر یک از دندان‌ های جدیدتان استفاده می ‌شود، بسیار شبیه به یک ایمپلنت منفرد اما دو تای آن‌ ها در کنار یکدیگر قرار دارند.

در برخی موارد می‌توان از یک ایمپلنت استفاده کرد و یک دندان اضافی از آن را به صورت کنسول استفاده نمود. البته هنگام انجام این کار، باید بایت شما نیز در نظر شود تا این اطمینان حاصل آید که نیروهای نامناسبی روی ایمپلنت وارد نخواهند شد. این عوامل همچنین در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار خواهند بود.

ادامه مطلب  جراحی بینی در شیراز : تجربه و دستاوردهای دکتر حسین مرادیان

– تعداد ایمپلنت های مورد نیاز برای جایگزینی سه، چهار یا پنج دندان از دست رفته

گاهی اوقات دندانپزشک برای هر یک از دندان های از دست رفته یک ایمپلنت قرار می دهد. در این شیوه این مزیت وجود دارد که هر دو را می ‌توان انفرادی و کاملا طبیعی جلوه داد، اما در بیشتر موارد معمولا با لنگر قرار دادن دندان جدید، فاصله بین ایمپلنت ‌ها پر می شود.

از طرفی، عیب انجام این کار این است که خود ایمپلنت های دندانی تمایل به حمایت از استخوان اطراف را دارند، و در برخی موارد این مسئله می تواند منجر به معلق شدن دندان مصنوعی بین ایمپلنت ها شود.

در کل باید اذعان داشت که عوامل تعیین کننده تعداد ایمپلنت دندان بستگی به وضعیت بالینی شما دارد، گاهی اوقات استخوان کافی برای استفاده از یک ایمپلنت برای هر دندان وجود ندارد، گاهی اوقات بحث هزینه پیش می آید و در برخی موارد ملاحظات بالینی دیگری وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. با ایمپلنت ارزان می توانید هزینه های مربوط به ایمپلنت را کاهش دهید.

چه تعداد ایمپلنت برای جایگزینی بیش از پنج دندان از دست رفته لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در اینجا همه چیز به طور فزاینده ای پیچیده می شود. به عبارتی عوامل زیادی دخیل هستند مانند:

  • هزینه ایمپلنت دندان برای درمان

  • میزان استخوانی که ایمپلنت ها در آن قرار می گیرند

  • موقعیت و زاویه دندان های باقی مانده و اطراف

  • الزامات زیبایی شما به عنوان یک بیمار.

در پایان به یاد داشته باشید حتی اگر دندانپزشک بتواند چندین ایمپلنت را نصب نماید، به این معنی نیست که شما واجد شرایط این روش هستید. در واقع در صورت ابتلا به بیماری پریودنتال، سیگاری بودن، نداشتن استخوان فک کافی و غیره، ایمپلنت‌ ها دوام زیادی نخواهند داشت.

ادامه مطلب  دندان مصنوعی فلیپر یا ایمپلنت دندان؟

اما شما می توانید با مراجعه به یک مرکز تخصصی ایمپلنت و با سال ها تجربه در این زمینه، بهترین نتایج را دریافت کنید و به لبخند ایده آل خود دست یابید.

حتما ببینید

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها ریزش مو یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *