علت روشن نشدن سمند

علت روشن نشدن سمند

اگر اقدام به روشن کردن خودرو سمند خود کردید و خودروی شما به هر دلیلی استارت نمی‌خورد، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علت‌های روشن نشدن سمند را با هم بررسی کنیم.

در ابتدا باید توجه داشته باشید روشن نشدن با استارت نخوردن تفاوت دارد، اگر صدای استارت خوردن خودرو را در هنگام چرخاندن کلید می‌شنوید، مشکل روشن نشدن مربوط به باتری و یا دینام خواهد بود.

اگر در هنگام چرخاندن کلید هیچ صدایی به گوش شما نمی‌رسد در اینجا خودروی شما استارت نمی‌خورد و این موضوع علت‌های بسیاری دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

علت‌های روشن نشدن و استارت نخوردن سمند:

  1. کثیف شدن پایانه‌های باتری
  2. فرسوده شدن باتری سمند
  3. خراب بودن دینام
  4. میعوب بودن قطعه استارت سمند
  5. تمام شدن عمر شمع‌های سمند
  6. مشکل در عملکرد موتور سمند

مطب پیشنهادی: علت های استارت نخوردن خودرو

علت روشن نشدن سمند

۱٫ کثیف شدن پایانه‌های باتری سمند

کاپوت سمند را بالا بدهید و اقدام به بررسی سرباتری‌های آن نمایید، در صورتی که سولفاته‌های اسید روی آن مشاهده کردید اقدام به ریختن آب و یا نوشابه روی آن بکنید تا تمیز شود. بعد از این کار به سمند استارت بزنید در صورتی که ماشین روشن نشد ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

۲٫ فرسوده شدن باتری:

اگر اقدام به روشن کردن سمند می‌کنید و صدای تق تق به گوش شما می‌رسد به احتمال زیاد باتری خودرو شما قدیمی یا خالی شده است، برای بررسی وضعیت باتری باید به کمک دستگاه مخصوص سنجش، باتری را آزموده و از صحت سلامت آن اطمینان حاصل فرمایید. برای خدمات تست و نصب باتری می‌توانید از امداد باتری مشهد مشاوره بگیرید.

ادامه مطلب  کیان پانل | نگاهی به آینده با فناوری پیشرفته ساندویچ پانل

خراب شدن باتری سمند

۳٫ خراب بودن دینام سمند

شاید برای شما پیش آمده باشد که در حین رانندگی سمند شما به یک باره خاموش شود، در این صورت دینام خودرو شما به مشکل خورده است و دیگر خودرو روشن نمی‌شود. راه حل این مورد استفاده از خودرو بر می‌باشد تا خودرو خود را به دینام ساز برسانید و نسبت به تعمیر یا تعویض دینام سمند اقدام کنید.

۴٫ میعوب بودن قطعه استارت سمند

اگر در هنگام چرخاندن سوئیچ سمند هیچ صدایی مبنی بر استارت خوردن خودرو به گوش شما نمی‌رسد، قطعه استارتر خودروی شما به مشکل خورده است و باید تعمیر شود.

۵٫ تمام شدن عمر شمع‌های سمند

به طور کل شمع‌های هر خودرویی و نه تنها سمند باید بعد از طی کردن مسافت ۳۰ هزار کیلومتر الی ۵۰ هزار کیلومتر تعویض گردد، اگر خودروی شما مدت زیادی است که از شمع‌های قدیمی استفاده می‌کند، در اسرع وقت شمع‌های آن را تعویض نمایید. یکی از راه‌های فهمیدن خرابی شمع، جمع شدن سولفات بر سر شمع‌ها می‌باشد.

۶٫ مشکل در عملکرد موتور سمند

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن سمند خراب شدن موتور آن می‌باشد؛ اگر تمام راه‌های بالا را بررسی کردید و باز هم خودرو استارت نخورد، پیشنهاد ما به شما این است که موتور سمند خود را به متخصص خبره نشان دهید تا از صحت سلامت آن اطمینان حاصل فرمایید.

خراب شدن موتور سمند

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *