علت داغ شدن بدنه یخچال

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

علت داغ شدن بدنه یخچال چیست؟

آیا نگران داغ شدن بیش از حد یخچال خود هستید؟ موارد زیادی وجود دارد که یخچال ها به دلایل مختلف گرم می شوند. در واقع منظور ما گرم کردن کیس یخچال است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا بدنه یخچال گرم می شود.

باید بدانید که گرم بودن بدنه یخچال کاملا طبیعی است اما گاهی این حرارت آنقدر بالا می رود که ممکن است به ذهنمان خطور کند که یخچال خود را بشوییم!

خب، از آنجایی که یخچال ها به این کار علاقه ای ندارند، ما در اسنوا تصمیم گرفتیم در این مقاله بیشتر در مورد علت گرم شدن یخچال به شما بگوییم، دلیل گرم شدن لوله های پشت یخچال را بررسی کنیم و راه حلی برای کمک به کاهش دما ارائه دهیم. از یخچال شما..

بنابراین، اگر یخچال شما بالا است یا سابقه تب دارید، این مقاله را از دست ندهید.

آیا گرم شدن بدنه یخچال همیشه غیرعادی و هشدار دهنده است؟

اگر بعد از روشن کردن یخچال آن را لمس کنید، قطعا گرمای آن را احساس خواهید کرد. باید بدانید که این گرما کاملا طبیعی است، اما اگر از دمای خاصی بالاتر رفت، باید دلیل این افزایش دما را پیدا کرد.

شاید بپرسید چرا می گوییم گرم شدن بدن یخچال طبیعی است؟

پاسخ آسان است. گاز فریون به طور مداوم در سیستم یخچال در گردش است. این گاز سرما را به یخچال می برد و گرما را جذب می کند. به طور طبیعی، در طی این فرآیند، لوله هایی که فریون از طریق آنها جریان می یابد نیز گرم می شوند.

ادامه مطلب  لباسشویی ال جی‌ خراب شده؟! با من همراه شو

در یخچال های قدیمی این لوله ها پشت یخچال قرار می گرفتند به طوری که هیچکس متوجه این گرما نمی شد اما در یخچال های مدرن لوله ها در بدنه قرار می گیرند و با لمس بدنه می توان این گرما را کاملا احساس کرد.

اگر به دفترچه راهنمای یخچال خود نگاه کنید، حد نرمال این دما را می دانید. دما برای یخچال های مختلف کمی متفاوت است. اما اگر احساس می کنید که این دما بالاتر از حد معمول است، وقت آن است که دلیل داغ بودن بدنه یخچال را پیدا کنید.

علت گرم شدن محفظه یخچال چیست؟

شاید خیلی ها به دنبال دلیل گرم شدن بدنه یخچال Eastcool باشند یا بخواهند دلیل گرم شدن یخچال ال جی را بدانند. در هر صورت فرقی نمی کند یخچال شما چه مارک و مدلی باشد! اگر احساس می کنید که یخچال شما گرمتر از حد معمول است، یکی از موارد زیر احتمالاً علت این گرما است:

یخچالت را تا لبه پر کردی!

اگر از خرید برگشته اید و تا جایی که می توانید یخچال را پر کرده اید، پس باید انتظار داشته باشید که بدنش گرم باشد! زیرا در این شرایط کمپرسور باید مدت زمان بیشتری کار کند تا غذا کاملا خنک شود و به همین دلیل لوله های کندانسور داغ و داغتر می شوند.

برای نفس کشیدن  یخچال جا نگذاشته اید!

شاید ندانید، اما مهم ترین دلیل گرم شدن لوله های پشت یخچال، عدم گردش هوای مناسب است. این گردش هوا باعث خنک شدن کویل های کندانسور و عملکرد بهتر آن می شود.

ادامه مطلب  صندلی چرخدار ارزان [100+ مدل حرفه ای و راحت]

بنابراین، اگر یخچال به دیوار یا کابینت ها ثابت شود و فضایی برای گردش هوا در اطراف آن باقی نگذاشته باشید، به مرور زمان لوله ها و کیس داغ می شوند.

علت داغ شدن بدنه یخچال 2

کندانسور یخچال شما کثیف است!

با گذشت زمان، گرد و غبار روی کویل های کندانسور می نشیند یا لوله ها جمع می شوند. این جرم ها سرعت تبادل حرارت را کاهش می دهند و در نتیجه سیم پیچ ها گرم می شوند. گرما هنگام لمس بدنه یخچال احساس می شود.

فن خنک کننده مشکل دارد

کمپرسور یخچال یکی از مهمترین قسمت های یخچال است که وظیفه تبدیل نیتروژن مایع به گاز و خنک سازی داخل یخچال را بر عهده دارد. هر کمپرسوری برای گرم نشدن و کار مداوم نیاز به فن خنک کننده دارد که اگر این فن مشکلی را تشخیص دهد کمپرسور گرم شده و این گرما را به لوله ها و بدنه می دهد.

 

چگونه از بدنه یخچال در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت کنیم؟

 

یخچال را با اقلام و مواد غذایی مختلف انباشته نکنید.

اگر بنا به دلایلی نیاز به پر کردن یخچال دارید، بهتر است تا چند ساعت پس از قرار دادن غذا در یخچال را باز نکنید. زیرا باز شدن درب منجر به از بین رفتن سردی و مضاعف کار کمپرسور می شود.

مراقب باشید هنگام گذاشتن مواد غذایی در یخچال را زیاد باز نگذارید و این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

هر از چند گاهی تمیز و رسوب زدایی کنید. اگر بپرسید: “چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنم؟” پاسخ خود را در بخش بعدی این مقاله خواهید دید.

ادامه مطلب  نکات مهم در خرید و استعلام قیمت سرویس خواب چوب

بین یخچال و دیوار حداقل ۱۵ سانتی متر فاصله بگذارید و حداقل ۴ سانتی متر از کابینت حداقل ۴ سانتی متر فاصله داشته باشید.

طبق دفترچه راهنما دمای یخچال خود را روی حد استاندارد تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که تنظیم دما در حالت حداکثر به کمپرسور فشار وارد می کند و منجر به گرم شدن لوله ها و بدنه می شود.

چگونه کندانسور یخچال را تمیز کنیم؟

رادیاتور خنک کننده گازی (مبرد) یا کندانسور وظیفه خنک سازی یخچال را بر عهده دارد. بد نیست بدانید که به لوله های مبرد «کویل» می گویند. گرفتگی و آلودگی این لوله ها فرآیند خنک سازی را مختل می کند.

زیرا کمپرسور برای تامین سرما باید بیشتر کار کند و در نتیجه بیشتر و بیشتر گرم می شود تا زمانی که بسوزد. بنابراین لازم است که کندانسور را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.

برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

یخچال را خاموش کنید و درب پشت آن را باز کنید. اکنون می توانید کویل ها و پره های خنک کننده را ببینید.
البته یخچال های قدیمی روی کندانسور خود روکش ندارند و کویل ها به صورت توری مشکی در پشت یخچال چیده شده اند.

۲) کویل ها و پره های خنک کننده را با برس یا پارچه یا جاروبرقی خوب تمیز کنید.
در نهایت درب یخچال را در جای خود قرار دهید و پریز یخچال را به برق وصل کنید.
توجه: مراقب باشید که در حین تمیز کردن به پره های خنک کننده فشار نیاورید یا سیم پیچ ها را خم نکنید.

 

حتما ببینید

اهمیت نصب سایبان استخری در تابستان

اهمیت نصب سایبان استخری در تابستان

استفاده از سایبان چهارفصل جهت محافظت کامل در تمام فصول سال تصور کنید که بتوانید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *