راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز شما

راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز شما

راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز شما، به شما کمک می‌کند تا از بین تنوع بالای مدل‌ها و برندهای مختلف موجود در بازار، بهترین مدل تصفیه آب خانگی را تهیه کنید و دیگر دچار چالش و دغدغه انتخاب نباشید. در این راهنما، تفاوت تصفیه آب ۵ مرحله و ۷ مرحله‌ای به شکل واضح مشخص شده است. در صورت انتخاب یک کمپانی معتبر و حرفه‌ای مانند زد زد، قطعاً نکات مهم در انتخاب تصفیه آب خانگی را دریافت خواهید کرد و پس از انتخاب نهایی، طرز کار تصفیه آب خانگی را نیز آموزش می‌بینید. کافیست برای خرید تصفیه آب خانگی کاربردی، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

طرز کار تصفیه آب خانگی

یکی از نیازهای اصلی بشر، نوشیدن آب سالم و بهداشتی است. در سال‌های اخیر به دلیل صنعتی شدن شهرها، آب‌های زیرزمینی آلوده شده‌اند و استفاده از تصفیه آب، یک روش کارآمد جهت تأمین آب شرب خانگی است. طی سال‌های اخیر، فرهنگ استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب افزایش پیدا کرده و در اغلب منازل، این دستگاه‌ها با تعداد فیلتراسیون‌های مختلف موجود است. در حال حاضر، یکی از برندهای مطرح و شناخته شده داخلی در بازار تصفیه آب ZZ است که از استقبال خوبی هم برخوردار می‌باشد. طرز کار محصولات این کمپانی بسیار ساده است.

برای آشنایی بیشتر با طرز کار تصفیه آب خانگی، در ادامه به بررسی مراحل فیلتراسیون آن می‌پردازیم:

۱٫ پیش تصفیه

پیش تصفیه، گامی برای حذف آلاینده‌های درشت است. آب در ابتدای مسیر وارد فیلترهای پلی پروپیلن (PP) می‌شود که در این مرحله، تمام گل و لای، شن و ماسه از آن جدا می‌گردد.

۲٫ حذف کلر با فیلتر کربن اکتیو گرانول

در مرحله بعدی، نوبت به حذف کلر و مواد شیمیایی استفاده شده در آب برای گندزدایی در تصفیه خانه‌های شهری است که با کمک فیلترهای گرانول کربن اکتیو انجام می‌شود.

۳٫ حذف ذرات ریز با کربن اکتیو بلاکی

در این مرحله، فیلتر کربن بلاکی وظیفه حذف طعم و بوی نامطبوع آب را به عهده می‌گیرد و تمام ذرات ریز موجود در آن را نیز جدا می‌کند.

۴٫ فیلتر ممبران، قلب تپنده دستگاه تصفیه

حساس‌ترین بخش تصفیه آب در مرحله چهارم، یعنی عبور از فیلترهای ممبران است. این فیلتر با استفاده از فرایند اسمز معکوس، مانع عبور آلاینده‌های ریز، میکروب‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

ادامه مطلب  نخ پنبه ساده شانه شده یزد

۵٫ حذف بو و ناخالصی‌های ریز با فیلترهای کربن خطی

در مرحله پنجم، فیلترهای کربن خطی یا Post Carbon وظیفه نهایی تصفیه را به عهده دارند و آب را به شفافیت لازم می‌رسانند.

۶٫ افزودن مواد معدنی با فیلتر مینرال

در برخی از دستگاه‌های تصفیه آب، فیلتر مینرال قرار گرفته است. این فیلتر، املاح معدنی مورد نیاز بدن را به آب اضافه کرده و سبب حفظ تعادل مواد معدنی می‌شود.

۷٫ قلیایی کردن آب برای سلامتی با فیلتر آلکالین

در مرحله هفتم، فیلتر آلکالین به میدان می‌آید. این فیلتر با افزایش PH آب، خاصیت اسیدی آن را کاهش می‌دهد.

۸٫ گندزدایی نهایی با اشعه UV

اشعه UV معمولا در آخرین مرحله قرار گرفته و به طور کامل آب را ضدعفونی و گندزدایی می‌کند تا سلامت و امنیت آب تضمین شود.

نکته مهم این که آب برای عبور از فیلترهای ممبران به فشار زیادی نیاز دارد و این فشار را پمپ تصفیه آب تأمین می‌کند. آب تصفیه شده برای در دسترس بودن، در یک مخزن مخصوص قرار می‌گیرد که با باز کردن شیر روی سینک، آب از مخزن برداشت می‌شود.

تفاوت تصفیه آب ۵ مرحله و ۷ مرحله‌ای

در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب، متوجه می‌شوید که در بازار مدل‌های مختلف با تعداد مراحل تصفیه متفاوت وجود دارد. تصفیه آب زد زد در دو نوع پنج مرحله‌ای و هفت مرحله‌ای رایج‌تر می‌باشد.  تفاوت اصلی این دو دستگاه در مراحل آخر فیلتراسیون است. هر دو دستگاه از اولین مرحله تصفیه تا مرحله ۵ مشترک هستند.  در دستگاه تصفیه هفت مرحله‌ای فیلتر کربن خطی و فیلتر مینرال به مراحل اضافه شده و خاصیت قلیایی آب افزایش می‌یابد. مقایسه تصفیه آب خانگی از لحاظ تعداد مراحل، به کاربران کمک می‌کند تا متناسب با شرایط و نیاز شخصی خود، اقدام به انتخاب بهترین مدل تصفیه آب خانگی نمایند.

نکات مهم در انتخاب تصفیه آب خانگی

به دلیل اهمیت بسیار زیاد استفاده از آب آشامیدنی سالم، همه افراد ترجیح می‌دهند تا بهترین تصفیه آب خانگی را تهیه کرده و از آبی گوارا بهره ببرند. اما به دلیل وجود مدل‌های متنوع در بازار، ممکن است در هنگام انتخاب تصفیه آب خانگی دچار چالش و سردرگمی شوند.

در این بخش، برای رفع این مشکلات به بررسی نکات مهم در انتخاب تصفیه آب خانگی می‌پردازیم:

ادامه مطلب  عکاسی کودک در بهترین آتلیه عکاسی

۱٫ مشخص کردن نیازها

در اولین قدم، باید کیفیت آب منطقه خود را مورد بررسی قرار دهید و با تعیین نوع آلاینده‌ها، مدل دستگاه و تعداد مراحل فیلتراسیون آن را تعیین کنید. در قدم بعدی، با توجه به تعداد اعضای خانواده، حجم مخزن را در نظر بگیرید.

۲٫ تحقیق و بررسی برای شناخت برندهای معتبر

پس از شناخت نیازها، لازم است که برای انتخاب مدل‌های مختلف دستگاه، تحقیق و بررسی کافی داشته باشید. برای تحقیقات می‌توانید از وب‌سایت‌های شرکت‌های تولید کننده دستگاه تصفیه آب، مانند تصفیه آب زد زد، اطلاعات خود را کامل کنید و با بررسی نظرات و تجربیات دیگران در شبکه‌های اجتماعی، تصمیم نهایی را بگیرید.

تصویر از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

۳٫ مقایسه تصفیه آب خانگی

پس از جمع‌آوری اطلاعات، می‌توانید چند مدل مختلف دستگاه را با توجه به نیاز و بودجه خود با یکدیگر مقایسه کنید. در این مقایسه باید نوع فیلترها، ظرفیت مخزن، ابعاد و اندازه دستگاه، مصرف برق و گارانتی و خدمات پس از فروش آن را مورد بررسی قرار بدهید.

۴٫ خرید از فروشگاههای معتبر

در نهایت، انتخاب فروشگاه‌های معتبر، مانند فروشگاه آنلاین زد زد که بهترین مدل تصفیه آب خانگی را با توجه به نیاز هر فرد ارائه می‌دهد، موجب می‌شود تا دستگاهی با گارانتی و خدمات پس از فروش تخصصی تهیه کنید.

ویژگی‌های تاثیرگذار در قیمت

قطعاً برای همه افراد، قیمت تصفیه آب خانگی مسئله بسیار مهمی است که گاهی اوقات بر روی انتخاب برند دستگاه هم تاثیر مستقیم دارد.
برخی از ویژگی‌ها و فاکتورهای مهم وجود دارد که بدون شک می‌تواند به کاربران در انتخاب آگاهانه‌تر کمک کند.

در این بخش به بررسی ویژگی‌های تاثیرگذار در قیمت دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌پردازیم:

  • نوع و تعداد مراحل فیلتراسیون
  • سیستم فیلتراسیون دستگاه تصفیه
  • ظرفیت تولید آب تصفیه در ۲۴ ساعت شبانه روز
  • هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری دستگاه و قطعات آن
  • داشتن گواهینامه‌های بین المللی و استاندارد مانند NSF یا Water Quality Association
  • کیفیت قطعات و فیلترها
  • ضمانتنامه و خدمات پس از فروش حرفه‌ای

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها قطعاً انتخابی هوشمندانه انجام خواهید داد، تا در نهایت بهترین مدل تصفیه آب خانگی را از کمپانی زد زد تهیه کنید.

کدام دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است؟

قطعاً این سوال که کدام دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است؟ برای همه افراد به وجود می‌آید. در راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز شما باید بگوییم دادن پاسخ قاطع به آن کار درستی نیست، چرا که نیازها و اولویت‌های هر فرد متفاوت است.

ادامه مطلب  دمنوش مرا کارآفرین کرد

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای منزل لازم است که چند فاکتور را مدنظر قرار بدهید که عبارتند از:

  • کیفیت آب منطقه محل زندگی
  • میزان مصرف آب خانواده در شبانه روز
  • فضای موجود در آشپزخانه  و در نظر گرفتن ابعاد دستگاه‌ها
  • تعیین بودجه مشخص برای انتخاب دستگاه مناسب

تصویر از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نصب شده در کابینت

خرید تصفیه آب خانگی از کمپانی زد زد

به طور حتم پس از مطالعه راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز شما، متوجه خواهید شد که کمپانی زد زد دستگاه‌هایی با کیفیت بالا متناسب با نیاز مصرف کنندگان داخلی را تولید کرده است. بدون دغدغه می‌توانید با کارشناسان مجموعه به جهت خرید تصفیه آب در ارتباط باشید. در کمپانی زد زد، اغلب دستگاه‌های تصفیه از تکنولوژی اسمز معکوس بهره‌مند بوده و این دستگاه‌ها بالاترین کیفیت تصفیه را ارائه می‌دهند. مزیت انتخاب این مجموعه برای خرید دستگاه تصفیه آب زد زد، دسترسی به تنوع بالای مدل‌ها، کیفیت مرغوب، کارایی مطلوب، قیمت مقرون به صرفه دستگاه و در نهایت خدمات پس از فروش تخصصی است. با کارشناسان مجموعه می‌توانید جهت تعیین نیازهای شخصی خود، شناخت مدل‌های مختلف و آشنایی با نحوه عملکرد هر کدام از دستگاه‌ها ارتباط بگیرید.

نتیجه‌ گیری

راهنمای جامع انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی متناسب با نیاز شما، به شما کمک می‌کند تا از میان تنوع سیستم‌های تصفیه با تعداد فیلتراسیون مختلف، بهترین مدل تصفیه آب خانگی را در نظر بگیرید تا آب گوارا همیشه در دسترس شما باشد. در صورت انتخاب کمپانی زد زد، می‌توانید به صورت آنلاین هم از هر کجای کشور سفارشات خود را ثبت کرده و دستگاه را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

قیمت دستگاه تصفیه آب چقدر است؟

پاسخ: قیمت دستگاه‌های تصفیه آب در رنج وسیعی متغیر است. از مدل‌های ارزان قیمت با کارایی پایه تا مدل‌های پیشرفته با قابلیت‌های بیشتر، می‌توانید دستگاهی متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

از کجا می‌توانم دستگاه تصفیه آب بخرم؟

خرید دستگاه تصفیه آب از کمپانی زد زد به شکل حضوری یا آنلاین، بهترین راهکار برای دسترسی به محصولات با کیفیت و استاندارد است.

 

حتما ببینید

چگونه با فلزیاب گنج پیدا کنیم؟

چگونه با فلزیاب گنج پیدا کنیم؟

سوالی هست که همه ی کاربران به دنبال جواب آن هستند. وقتی تصمیم به گنج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *