راهنمای انتخاب مواد اورینگ لاستیکی

راهنمای انتخاب مواد اورینگ لاستیکی

اورینگ ها نقش حیاتی در آب بندی بست ها دارند. بست های آب بندی ابزارهای سخت افزاری هستند (به عنوان مثال، پیچ های آب بندی و مهره های آب بندی) که برای اتصال مکانیکی دو یا چند جزء به یکدیگر استفاده می شوند. آنها همچنین مهر و موم هایی را در محل اتصال ایجاد می کنند که از ورود یا خروج ناخواسته مواد جلوگیری می کند. آنها دارای اورینگ لاستیکی داخلی هستند که پس از نصب کامل عنصر بست، مهر و موم محکمی ایجاد می کند.  اورینگ و دیافراگم لاستیکی از مهم ترین قطعات لاستیکی می باشند.

عنصر اورینگ در یک اتصال دهنده آب بندی بسته به کاربرد مورد نظر می تواند از مواد مختلفی ساخته شود. مهم است که مواد اورینگ را با دقت انتخاب کنید زیرا مواد نامناسب می تواند منجر به تشکیل مهر و موم ناکافی شود. این می تواند بر یکپارچگی مواد فرآیند و/یا عملکرد تجهیزات تأثیر منفی بگذارد.

مقاله زیر به عنوان راهنمای انتخاب مواد اورینگ عمل می کند. این شامل مواردی است که هنگام بررسی گزینه‌های خود باید در نظر بگیرید، چه موادی در دسترس هستند و چه مزایایی که یک بست مهر و موم با طراحی مناسب ممکن است ارائه دهد.

ملاحظات کلیدی انتخاب برای مواد اورینگ لاستیکی

الاستومرها در فرمولاسیون های زیادی موجود هستند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن را برای کاربردهای خاص مناسب می کند. دانستن تفاوت‌های بین هر الاستومر، کلید شناسایی الاستومری است که برای حلقه‌های اورینگ اتصال دهنده‌های آب‌بندی شما مناسب‌تر است. برخی از ملاحظاتی که هنگام بررسی گزینه های مواد موجود باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

ادامه مطلب  ثروتم از من یک فرد مشهور ساخت

بست آب بند کجا و چگونه استفاده می شود؟

چه نوع آلاینده هایی ممکن است در محیط برنامه وجود داشته باشد؟

بست آب بندی با چه شرایط دمایی مواجه می شود؟

آیا این برنامه شامل شرایط عادی یا سخت (مانند سطوح درشت، تحریک مکرر، اجسام تیز) می شود؟

بودجه در مقایسه با هزینه شکست چقدر کوچک یا بزرگ است؟

مواد اورینگ لاستیکی

انواع مواد اورینگ لاستیکی

حلقه های اورینگ را می توان از طیف وسیعی از مواد برای سازگاری با محیط ها و کاربردهای مختلف تشکیل داد. برخی از پرکاربردترین مواد عبارتند از:

فلوروسیلیکن: این ماده می تواند در برابر مواد شیمیایی، ازن، نفت و صابون مقاومت کند، به همین دلیل است که اغلب در کاربردهایی استفاده می شود که احتمال قرار گرفتن در معرض سوخت و روغن وجود دارد. همچنین برای استفاده در دماهای شدید مناسب است، بنابراین می توان از آن در بسیاری از مکان های جغرافیایی استفاده کرد.

سیلیکون: این ماده در برابر آسیب و تخریب ناشی از گرد و غبار، ازن، اسپری نمک، صابون، آب و هوا و سایر شرایط و ترکیبات سخت بسیار مقاوم است. به این ترتیب، به طور گسترده ای برای برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود. با این حال، برای سایر فرآیندها و محیط های صنعتی دیگر نیز استفاده می شود.

نئوپرن این ماده نیازهای مجموعه فشرده سازی نسبتاً کمی را ارائه می دهد. علاوه بر این، به دلیل انعطاف پذیری و چقرمگی در صنایع مختلف استفاده می شود.

بوتادین: این ماده دارای استحکام بالا، مجموعه فشرده سازی کم و مقاومت عالی در برابر سایش و نفت است. به این دلایل، در طیف وسیعی از صنایع، از خودروسازی گرفته تا حفاری نفت، کاربرد پیدا می کند.

ادامه مطلب  هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به تومان

هیرمند بسپار نوین تولید کننده انواع محصولات لاستیکی شامل کوپلینگ لاستیکی ، ضربه گیر لاستیکی و… از مواد با کیفیت بالا با قیمتی مقرون به صرفه میباشد.

اورینگ لاستیکی

کاربردها و مزایای اورینگ لاستیکی

اورینگ ها اجزای ضروری بسیاری از کاربردهای صنعتی و تجاری هستند. به عنوان بخشی از مهر و موم اتصال دهنده ها، آنها به نگه داشتن مواد حیاتی فرآیند در داخل و خروج آلاینده های احتمالی کمک می کنند. صنایع معمولی که از آنها استفاده می کنند عبارتند از:

  • هوافضا

  • کشاورزی

  • ساخت و ساز

  • دفاع

  • الکترونیک

  • غذا و نوشیدنی

  • صنعتی

  • زیر ساخت

  • نورپردازی

  • دریایی

  • پزشکی

  • تولید برق

بست های آب بندی که به درستی مهندسی، انتخاب و نصب شده اند می توانند مزایای زیادی نسبت به راه حل های بست و آب بندی سنتی داشته باشند، مانند:

مقاومت در برابر خوردگی بهتر بست های آب بندی عموما از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد ضد زنگ یا فولاد با روکش روی ساخته می شوند.

ماندگاری بیشتر. مواد الاستومری مورد استفاده برای عناصر آب بندی در صورت قرار گرفتن در شرایط سخت در طول زمان تجزیه نمی شوند، بنابراین بست ها را می توان در محیط های سخت بدون از دست دادن یکپارچگی یا شکننده شدن استفاده کرد.

تطبیق پذیری گسترده تر بست های آب بندی در برابر رطوبت و بسیاری از آلاینده های دیگر محافظت می کنند و آنها را برای طیف وسیعی از کاربردهای آب بندی در بخش های صنعتی، تجاری و مصرف کننده مناسب می کند.

نصب راحت تر الزامات نصب برای بست های آب بندی بسیار پیچیده تر و شدیدتر از راه حل های بست و آب بندی سنتی است.

ادامه مطلب  با استراتژی هدفمند در حوزه طلا و جیوه میلیاردر شدم

هزینه مالکیت کمتر بست های آب بندی را می توان جدا کرد و دوباره استفاده کرد، که آنها را برای کاربردهای بست موقت عالی می کند. با این حال، آنها همچنین عملکرد طولانی مدت عالی را در برنامه های اتصال دائمی ارائه می دهند که هزینه های تعمیر و نگهداری و تعویض را کاهش می دهد.

یکی از انواع اتصال دهنده های آب بندی، پیچ های آب بندی هستند که به عنوان پیچ های اورینگ خود آب بندی نیز شناخته می شوند. در مقایسه با پیچ های استاندارد، پیچ های آب بندی دارای مزایای زیر هستند:

آنها به فشرده سازی کلی کمتر از ۲۰٪ اندازه اصلی خود در هنگام گشتاور نیاز دارند.

آنها با ویژگی های ضد لرزش و ضد حرکت در دسترس هستند که حتی در صورت قرار گرفتن در معرض نویز و سطوح ارتعاش بالا، آنها را در جای خود قفل می کند، که از اورینگ در برابر آسیب ناشی از سایش و پارگی محافظت می کند.

آنها از قبل مونتاژ شده اند، بنابراین آماده نصب خارج از بسته هستند.

راه حل های آب بندی با کیفیت از هیرمند بسپار نوین

اگر برای انتخاب ماده ای برای مهر و موم های آببندی خود شامل اورینگ لاستیکی، کوپلینگ لاستیکی و … به کمک بیشتری نیاز دارید، هیرمند بسپار نوین اینجاست تا به شما کمک کند. تیم ما با بیش از ۲۰ سال تجربه تولید و قالب گیری محصولات آب بندی، می تواند مواد مناسب را برای هر کاربرد آب بندی شناسایی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

حتما ببینید

بتن خود متراکم یا scc چیست؟

بتن خود متراکم یا scc چیست؟ | کاربردها + مزایای آن + قیمت در سال ۱۴۰۳

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در جهان است و بتن آماده در انواع مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *