ده اشتباه بزرگ که سرمایه‌گذاران جدید کریپتو مرتکب می‌شوند

ده اشتباه بزرگ که سرمایه‌گذاران جدید کریپتو مرتکب می‌شوند

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید هنگام معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در دام‌های رایج می‌افتند. ا ز اقدامات امنیتی ضعیف گرفته تا عدم آگاهی در مورد بازارهای رمزنگاری ، سرمایه‌گذاران جدید می‌توانند به سرعت پول خود را از دست بدهند.
ما ۱۰ اشتباه رایجی که سرمایه‌گذاران جدید کریپتو مرتکب می ‌شوند و چگونه می توان از آنها اجتناب کرد را پوشش خواهیم داد.

ارزدیجیتال .انتقال پول .کریبتو.سایت صرافی مونارک

یک فقدان دانش پایه کریپتو

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو ممکن است جذب هیاهوهای پیرامون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شوند، اما سرمایه‌گذاری در کریپتو مستلزم درک طبقه دارایی و نحوه عملکرد آن است. سرمایه‌گذاری روی دارایی‌ای که نمی‌دانید، یا تلاش برای تجارت کریپتو بدون درک اصول اولیه نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، دستور العملی برای یک فاجعه است. وقت گذاشتن برای آموزش پروژه های کریپتو مختلف و اهداف هر شرکت رمزارز ، شما را به سرمایه‌گذار بهتری تبدیل می‌کند.
کریبتو .تبدیل ارز .انتقال پول .سایت صرافی مونارک

دوم نادیده گرفتن هزینه‌ها

در حالی که راه‌های زیادی برای خرید کریپتو وجود دارد، سرمایه‌گذاران جدید ممکن است بدون اینکه بدانند هزینه‌های گاز (اتریوم) در صرافی‌ها چگونه کار می‌کند، به خرید ارز دیجیتال بپردازند. به عنوان مثال، خرید کریپتو با کارت اعتباری ممکن است با هزینه‌های اضافی ( ۳٪ یا بیشتر) همراه باشد و همچنین می‌تواند با هزینه‌های اضافی از شرکت کارت شما همراه باشد. دانستن اینکه کدام صرافی‌های کریپتو کارمزد پایین و بهترین روش برای خرید و تجارت کریپتو ارائه می‌دهند، در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی می‌شود.
تفکر کوتاه مدت

سوم ”وعده “سریع ثروتمند شدند

وعده “سریع ثروتمند شدن” در بازار باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران جد ید فقط کوتاه مدت فکر کنند. و در حالی که احتمال به دست آوردن سودهای کلان در یک سرمایه‌گذاری کریپتو وجود دارد، احتمال از دست دادن تمام سرمایه شما به دلیل یک حرکت سرمایه‌گذاری بد نیز وجود دارد.

ادامه مطلب  بررسی چت روم آنلاین فارسی

چهارم  نگهداری کریپتو در کیف پول‌های آنلاین

رمز ارز یک ارز دیجیتال است و برای ذخیره آن به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارد. در حالی که استفاده از کیف پول آنلاین راحت‌تر است، اما بسیار خطرناک‌تر از ذخیره‌سازی آفلاین ارز دیجیتال است. کیف پول‌های آنلاین بیشتر مستعد آسیب‌پذیری هستند و هکرها می‌توانند کیف پول شما را از طریق کلاهبرداری یا هک کریپتو تخلیه کنند. امن ترین راه برای ذخیره کرپتو شما در یک کیف پول سخت افزاری آفلاین است، که در اصل یک USB با رمزگذاری سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته برای محافظت از کلیدهای خصوصی کریپتو شما است.

پنجم فراموش کردن رمز عبور‌های کریپتو یا عبارات اولیه

از آنجایی که ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شود، این کیف پول‌ها برای دسترسی به رمز عبور نیاز دارند. اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، ممکن است ارز دیجیتال شم ا قابل بازیابی نباشد . اکثر کیف پول‌ها یک عبارت بازیابی برای دسترسی به همراه دارند، اما اگر آن عبارت گم یا فراموش شود، ممکن است گزینه جایگزینی برای بازیابی وجوه شما وجود نداشته باشد.

ششم م آدرس کیف پول اشتباه

انتقال کریپتو بین کیف پول‌های دیجیتال به این صورت است که چگونه از کریپتو خود در یک مبادله محافظت می‌کنید، یا چگونه وجوهی را از یک طرف به طرف دیگر ارسال می‌کنید. اما یک اشتباه رایج سرمایه‌گذاران جدید این است که سعی می‌کنند وجوه رمزنگاری شده را به کیف پول شما منتقل کنند ، اما آدرس کیف پول را اشتباه تایپ می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، رمزارز به یک آدرس کیف پول اشتباه ارسال می‌شود و ممکن است غیرقابل بازیابی باشد. در حالی که خدمات بازیابی وجود دارد که ممکن است بتواند به این امر کمک کند، ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

ادامه مطلب  خرید فالوور اینستاگرام، بد یا خوب ؟

هفتم کلاهبرداری

به عنوان یک طبقه دارایی جدید، بازار ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداران است. در واقع، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تنها در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار دارایی‌های کریپتو سرقت شده را گزارش کرد. این مجرمان از تکنیک‌های پیچیده فیشینگ برای دسترسی به کیف پول کریپتو شما استفاده می‌کنند و شما را متقاعد می‌کنند که وجوه را به کیف پول خود منتقل کنید.
کلاهبرداری‌های کریپتو می‌توانند از طریق ایمیل یا برنامه‌های پیام‌رسانی اتفاق بیفتند و مجرمان وانمود کنند که به نفع شما عمل می‌کنند. با اتصال کیف پول آنلاین به یک برنامه و دادن مجوز دسترسی به وجوه، کیف پول‌ها می‌توانند به خطر بیفتند. و در حالی که این روش برای بسیاری از برنامه‌های کریپتو رایج است.

هشتم استفاده از هرم

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو ممکن است با داستان‌هایی در مورد ثروتمند شدن از طریق تجارت کریپتو فریفته شوند و سعی کنند از هرم‌های مالی برای چند برابر کردن سود خود استفاده کنند. مشکل این است که معاملات هرمی به وثیقه اولیه نیاز دارد و اگر معامله ضعیف پیش رود، ممکن است تمام وجوه خود را از دست بدهید. به یاد داشته باشید، هرم به دو صورت کار می‌کند و می‌تواند ضررهای شما را نیز چند برابر کند.

نهم استراتژی تجاری بیش از حد پیچیده

سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال که سعی می‌کنند مستقیماً به استراتژی‌های معاملاتی پیچیده بپرند زیرا برخی از تولیدکنندگان محتوا به آنها گفته‌اند، می‌توانند به سرعت پول خود را از دست بدهند به طور کلی از کریپتو صرف نظر کنند. یادگیری تحلیل تکنیکال، سفارشات مشروط و نحوه عملکرد بازارهای کریپتو به زمان نیاز د ارد.

ادامه مطلب  شرکت در مزایده خط و سیم کارت همراه اول و ایرانسل چگونه است؟

دهم خطاهای سفارش

در حالی که برخی از صرافی‌های کریپتو مانند Coinbase در ساده‌سازی خرید ارزهای دیجیتال تخصص دارند، بسیاری از آنها فرم‌های سفارش و پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده‌ای دارند که می‌تواند کاربران جدید را گیج کند. هنگام ثبت سفارش، یک خطای اعشاری ساده می‌تواند هزاران هزینه داشته باشد و ضرر را چند برابر کند. در واقع، یک خطای اخیر برای فروشنده‌ای که یک NFT پریمیوم را به جای ۷۵ اتر به قیمت ۰٫۷۵ اتر فروخت، نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ دلار هزینه داشت.

خط آخر

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، به‌ویژه زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اید. اما اجتناب از این اشتباهات می‌تواند به شما کمک کند تا سرمایه‌گذار مطمئن‌تری شوید و از هزاران دلار ضرر به دلیل کمبود دانش جلوگیری کنید.

منابع:

۱٫https://coinmarketcap.com

۲٫ https://monarch-company.com

حتما ببینید

با طراحی سایت اختصاصی، بهترین تجربه آنلاین را برای کسب‌وکارتان فراهم کنید!

با طراحی سایت اختصاصی، بهترین تجربه آنلاین را برای کسب‌وکارتان فراهم کنید!

برای ایجاد تمایز و رقابت موفق در فضای آنلاین، طراحی سایت اختصاصی به عنوان یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *