دندان مصنوعی فلیپر یا ایمپلنت دندان؟
closeup of womans hand holding a teeth denture

دندان مصنوعی فلیپر یا ایمپلنت دندان؟

آیا به دنبال یک گزینه ایده آل برای ترمیم دندان ها و بازگرداندن لبخند خود هستید و نمی دانید از میان دندان مصنوعی فلیپر یا ایمپلنت دندان کدام گزینه را انتخاب کنید؟ با وجود ایمپلنت دیجیتال می تواند انتخاب برای شما سخت شود!!!

به طور معمول در حدود ۶ سالگی، کودکان شروع به از دست دادن دندان های شیری خود می کنند تا فضای کافی برای رشد دندان های دائمی بزرگسالان ایجاد شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است حداقل یک دندان بزرگسال از دست رفته باشد.

این یک تجربه ناخوشایند است که افراد ممکن است به دلیل آسیب یا ضربه به دهان، شرایط ژنتیکی، بیماری پریودنتال یا پوسیدگی و در نهایت عفونت شدید با آن مواجه شوند. فاصله بین دندان ‌ها به طور بالقوه می ‌تواند نگرانی‌ های دیگری برای سلامت دهان ایجاد کرده و تاثیرات طولانی ‌مدتی بر ظاهر، اعتماد به نفس، گفتار و عملکرد جویدن/جویدن دندان‌ها داشته باشد.

خوشبختانه، دندانپزشکی زیبایی به طور قابل توجهی تکامل یافته و انواع پروتزهای دندانی در دسترس هستند که می توانند به رفع نگرانی از دست دادن دندان بدون ایجاد ناراحتی در داخل دهان کمک کنند.

ایمپلنت دندان

یکی از راه حل های ایده آل برای از دست دادن دندان، ایمپلنت دندان است که طول عمر و دوام بیشتری نسبت به گزینه‌ های جایگزینی دندان مانند دندان مصنوعی فلیپر یا سایر پروتزهای پارسیل دارد. هرچند قیمت ایمپلنت دندان نسبت به فلیپر بالاتر است، اما سرمایه گذاری بلند مدتی برای اصلاح و حفظ لبخند شما می باشد.

ایمپلنت می تواند گزینه مناسبی برای فرد باشد که چه یک دندان از دست داده یا چند دندان. زمانی که چندین دندان با هم از دست رفته باشند، یک بریج دندان را می توان با استفاده از ایمپلنت قرار داد و محکم کرد.

ادامه مطلب  شرح وظایف ماما و مسئولیت‌های او در بارداری

مزایای ایمپلنت

– عملکرد دندان ترمیم شده

از دست دادن یک یا چند دندان می تواند توانایی شما برای جویدن طبیعی را مختل کند. اما ایمپلنت ها تقریبا به اندازه دندان های طبیعی شما قوی هستند. شما می توانید به طور معمولی و بدون نگرانی غذای خود را بجوید.

– جلوگیری از تغییر ساختار صورت و از دست دادن استخوان

دندان ها نقش مهمی در حفظ ساختار صورت شما دارند. با از دست دادن دندان ها، صورت شما پیرتر به نظر خواهد رسید. زیرا با از دست رفتن دندان ها استخوان فک شما تحلیل خواهد رفت. از طرفی، ایمپلنت ‌ها از طریق فرآیندی به نام osseointegration با استخوان فک شما پیوند یافته و نقطه از دست رفته را پر می‌کنند تا ساختار صورت شما به خوبی حفظ شود.

– پشتیبانی از دندان‌های موجود

زمانی که شکاف بین دندان ها وجود داشته باشد، آنها تغییر می ‌کنند. علاوه بر این، با یک دندان از دست رفته کل خط لبخند شما از بین می رود. اما ایمپلنت این فضا را از نظر بصری و عملی پر کرده و لبخند زیبای شما در یک راستا خواهد ماند.

– مراقبت آسان

شما می توانید ایمپلنت را مانند دندان های طبیعی مسواک زده و از آن مراقبت نمایید. مزیت نهایی ایمپلنت این است آن دچار پوسیدگی نخواهد شد. همچنین اگر پس از ایمپلنت از دستورالعمل های دندانپزشک خود پیروی کنید، دندان مصنوعی تمیز مانده و در برابر لکه شدن مقاوم خواهد بود.

فلیپر دندان

دندان مصنوعی فلیپر نیز نوعی پروتز پارسیل است که می تواند راه حل ساده ای برای پر کردن دندان یا دندان های از دست رفته شما باشد، اما آن به عنوان یک راه حل طولانی مدت طراحی نشده است. فلیپر دندان از پلاستیک اکریلیک ساخته شده و به عنوان یک نگهدارنده متحرک عمل می کند.

ادامه مطلب  نسخه پیچ یا تکنسین داروخانه کیست

قسمت نگهدارنده آن در امتداد سقف دهان یا در امتداد خط فک شما قرار می گیرد. دندان های پروتز روی ریتینر محکم می شوند، بنابراین به طور ایمن در لبخند شما قرار می گیرند. اگرچه می توان از دندان مصنوعی فلیپر هنگام غذا خوردن استفاده نمود، اما توجه به این نکته مهم است که آنها به اندازه دندان های طبیعی شما قوی نیستند.

ایمپلنت دندان از دندان مصنوعی فلیپر بهتر است

ایمپلنت های دندان روش بسیار بهتری برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. آنها به‌جای داشتن دندان ‌های مصنوعی که در یک تری پلاستیکی در داخل دهان شما قرار می‌گیرند، در واقع مانند دندان‌های طبیعی در استخوان فک شما نصب می شوند.

همین مسئله باعث می شود که آنها طبیعی تر به نظر برسند. ایمپلنت همچنین نمی لغزد، به این معنی که می ‌توانید همان غذاهایی را که با دندان ‌های طبیعی خود با لذت می خوردید، با ایمپلنت نیز بخورید. این روش ایده آل همچنین از استخوان طبیعی شما حمایت می نماید که این نه تنها به حفظ لبخند، بلکه به ظاهر صورت شما نیز کمک می‌کند. با انتخاب ایمپلنت ارزان علاوه بر ارزانی هزینه های خود را مدیریت خواهید کرد.

اگر شما نیز با مشکل دندان های از دست رفته دست و پنجه نرم می کنید می توانید به یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت دندان در تهران، دکتر محمدی مراجعه نمایید. دکتر محمدی با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات می تواند به شما کمک کند تا راه حلی متناسب با نیاز و بودجه خود بیابید. او به شما لبخندی زیبا هدیه خواهد داد تا دوباره با اعتماد به نفس لبخند بزنید.

ادامه مطلب  توصیه های بهترین جراح بینی تهران قبل از عمل

حتما ببینید

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

۳ راهکار شگفت‌انگیز برای جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها

جلوگیری از ریزش مو در خانم‌ها ریزش مو یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *