توت خشک

خرید توت خشک [اعلا]

در بین انواع میوه های خشک، توت خشک مرغوب یکی از پرطرفدارترین و در عین حال بیشترین خاصیت را داراست. خرید توت خشک با کیفیت بالا به شما این امکان را می دهد که رژیم غذایی خود را رعایت کنید و در عین حال از چای یا قهوه همراه با صبحانه ای شیرین و تند لذت ببرید.

میوه های خشک انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع توت و نحوه خشک کردن آن ها طبقه بندی می شوند. قبل از خرید میوه خشک به نکات زیر توجه کنید.

خواص توت خشک

توت خشک سرشار از آهن و پروتئین هستند، بنابراین اگر رژیم دارید، میوه های خشک یک بمب انرژی کم کالری عالی هستند. شکر توت خشک کاملا طبیعی است و گلوکز لازم برای خون را تامین می کند. بنابراین برای افراد دیابتی و بیماران مبتلا به قند خون بالا قابل استفاده است.

میوه های خشک سرشار از فیبر هستند. به همین دلیل علاوه بر سیری طولانی مدت، برای سلامت دستگاه گوارش و درمان یبوست بسیار مفید است. توت های خشک می توانند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند. این توت خشک در حفظ سلامت پوست و کاهش کم خونی نیز موثر است.

امروزه تعداد بیماران دیابتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه این بیماری میزان قند خون افراد از حد طبیعی خود فراتر می رود و این افراد باید همیشه با استفاده از رژیم غذایی سالم و تحرک کافی بتوانند این بیماری را به خوبی کنترل کنند.

از آنجایی که مصرف قند و شکر برای دیابتی ها بسیار مضر است، متخصصان تغذیه مصرف میوه های خشک را توصیه می کنند. میوه های خشک سرشار از مواد مغذی هستند.

ادامه مطلب  خواص میخک که شما را میخکوب میکند!

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:  خرید زعفران سرگل

میوه های خشک کالری بیشتری نسبت به سایر آجیل های شیرین مانند کشمش، خرما و. اما میزان فیبر موجود در آن قابل توجه است که به کاهش وزن و کاهش وزن کمک می کند و از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

توت خشک جنگلی نسبت به سایر شیرینی ها قند کمتری دارد و مصرف آن توسط دیابتی ها بیشتر است. علاوه بر این ترکیبات موجود در انتخاب میوه های خشک درجه یک باعث جذب بهتر قندها و جلوگیری از جذب آنها توسط خون می شود.

متخصصان تغذیه از مقداری به نام شاخص گلیسمی یا بار گلیسمی بر اساس توانایی غذا در افزایش قند خون استفاده می کنند.

توت های خشک ضد سرطان هستند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالایی که دارند عملکرد بسیار خوبی در مبارزه با انواع سرطان ها دارند. همچنین در درمان بیماری های قلبی بسیار موثر است.

توت های خشک ارگانیک مانند آب توت سرشار از فیبر هستند و به همین دلیل خاصیت ملین دارند و در رفع یبوست بسیار موثر هستند. این محصول همچنین دشمن اضطراب و عصبانیت و حاوی آهن و درمان کننده کم خونی است.

 

خواص توت خشک یک میوه خشک رایج و محبوب در جهان - مجله سلامت ریوک

ارزش غذایی توت خشک

توت خشک به عنوان میوه خشک استفاده می شود و حاوی ۷۰ درصد کربوهیدرات، ۱۴ درصد فیبر، ۱۲ درصد پروتئین و ۳ درصد چربی است که می توان گفت میزان پروتئین این میوه نسبت به سایر میوه ها بالاست. ویتامین C موجود در میوه های خشک یک ویتامین ضروری برای سلامت پوست و اندام های مختلف بدن است.

ادامه مطلب  خواص پسته در بارداری

آهن، یک ماده معدنی مهم، در میوه های خشک نیز به وفور یافت می شود که عملکردهای مهمی از جمله انتقال اکسیژن به بدن را انجام می دهد.

یکی دیگر از ویتامین های موجود در میوه های خشک K1 است که برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها مهم است. پتاسیم موجود در میوه های خشک یک ماده معدنی کلیدی است که می تواند فشار خون را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

ویتامین E همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند از بدن شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند.

 

حتما ببینید

خواص میخک که شما را میخکوب میکند!

خواص میخک که شما را میخکوب میکند!

میخک یک ادویه بسیار معطر است که از جوانه های گل خشک شده درخت میخک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *